In het maandblad van de liefhebbersvereniging staat een stukje over bewondering en teleurstelling van ene Biels.
Hoewel ik ondersteun dat de nagedachtenis aan Mr J.Munter hier geen recht wordt gedaan gaan de laatste woorden me te ver.
Oproepen tot ingrijpen?
Elke donateur heeft de mogelijkheid op de jaarvergadering van het HOVM vragen te stellen omtrent de plannen voor het materieel.
Hoewel het oude materieel een vrij simpele electrische installatie heeft is het door de deels houten opbouw erg onderhoudsintensief.
Ik ken de eisen en regels niet die gesteld worden voor toelating op het haagse tramnet op dit moment niet.
Veel zaken rond toelating zullen onduidelijk zijn door verwevenheid van beheerder en gebruiker van dit railnet misschien.
Daar zou met de nieuwe locaalspoorwet verandering in kunnen komen.
Hoe en wat zou door donateurs gevraagd kunnen worden op de jaarvergadering van het HOVM, men zal zich hier al in verdiept moeten hebben.
Kort en goed, het gaat te ver om op te roepen tot ingrijpen.
Maar het bestuur om verantwoording vragen van het gevoerde beleid is een recht van de donateurs.
En kan niet bestaat niet!
Het medeforumlid W.B. te den Haag zal bevestigen dat er bij het spoorwegmuseum door wilskracht van vrijwilligers een groep is ontstaan die begon mett alleen de blokkendoos die rijvaardig was en nu verantwoordelijk is voor de inzet van divers materieel bij de "Heimwee-expressen", inclusief het zelf (mogen) uitvoeren van het benodigde onderhoud.
Deze groep is in principe elke 14 dagen op een zaterdag bij elkaar.
Dit zou toch ook binnen het HOVM moeten kunnen?
De nieuwe locaalspoorwet biedt de ruimte, ik hoop dat dit gebruikt wordt.
Helaas woon ik iets te ver, anders had ik beslist meegeholpen.
Groetend,
Henk Boshuyzen
Toulon sur Arroux, Frankrijk.