Er rijden dus al (wat) ICNGs tussen Den Haag CS en Eindhoven:

Ik zag ook nog wel TRAXXen met wagons staan. Maar zo het idee dat die gedegradeerde stuurstanden hun laatste rit over niet al te lange tijd gaan maken...
Daarnaast mijn intercity naar Utrecht, die nu toch wel vrij regelmatig met SLTs gereden wordt, maar nu wel explicit vermeld dus niet meer zo verwarrend.
Op de terugweg van Utrecht weer "gewoon" een koploper, lekker vol om 19.28 u, dus ik zat op het balkon (tot Gouda) en wat een geschud! Er waren echt momenten dat het niet verantwoord was van de ene wagon over te steken omdat de uitgang van de ene wagon ten opzichte van de ingang van de andere zo een halve meter links/rechts en ook 20 of 30 cm boven/onder uit kon slaan. Dat spoor zal echt op enig moment vernieuwd moeten worden. (Hoewel het erop lijkt dat die moderne treinen met strakkere wagonovergangen hier soepeler mee omgaan.)
Dit viel me ook op toen ik destijds voor het eerst via Lelystad naar Groningen ging in vergelijking met via Amersfoort. Dat nieuwe spoor was supergelijkmatig en een enorm verschil met dat gehobbel tussen Amersfoort en Zwolle.
En... sporen 11 en 12 worden onder handen genomen!