Hier staat dat tijdens de acht maanden durende buitendienststelling van de Irenetunnel er een bus 1 tussen Tanthof en het busstation aan de achterkant van het station zal gaan rijden. Dat is ook weer een fantastische overstap maar niet heus, ze kunnen de bus toch ook door de buis van de Irenetunnel die nog wel open is sturen en dan keren op de plek waar de tramhalte is (dan zullen ze wel even een klein stukje asfalt op het bouwterrein moeten leggen, of de bus laten keren op de parkeerplaats voor de bouwmensen). Ook staat er dat er na die acht maanden een bypass wordt aangelegd, alleen begrijp ik niet helemaal de bedoeling ervan.
Vandaag is er begonnen aan het plaatsen van de halteborden voor de vervangingsbus voor tramlijn 1 in Delft-Zuid. Grappig is dat bij bijvoorbeeld de Van der Slootsingel een bord van het Arnold Spoelplein staat.
Hé, we hebben ineens twee Willem III straten in Delft, bij de Diepenbrockstraat staat er ook al een. Ik zag overigens een aantal dagen geleden een van die routebordjes bij de halte Krakeelpolder weg, op het bordje stond een pijltje 'rechtdoor' (naar het ziekenhuis en Den Hoorn). Hier klopt toch niets van, want de HTM bussen moeten gewoon linksaf naar Tanthof via 'De Hoven'.
Zoals reeds gemeld zijn op de Westvest tussen de halte station Delft tot even voorbij de Binnenwatersloot hulpsporen gelegd. Inmiddels is de Westvest op dit stuk geasfalteerd en het wegverkeer teruggekeerd op de oude rijbaan. Op dit moment rijden de trams nog in een soort corridor door het bouwterrein links en rechts van de tramsporen. Over niet al te lange tijd zullen de lijnen 1 en 19 dus de vrije baan gaan verlaten.