Pagina 15 van 16

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 12 jun 2016 12:40
door Marc-sch
Voor de geïnteresseerden: tijdens de huidige 9-daagse buitendienststelling van lijn 1 in Delft houden wij een live foto-feed bij over de voortgang.

Zie: https://facebook.com/CrommeLijn/

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 16 jun 2016 23:18
door Admin
En de tunnel wordt wéér duurder :roll:

Zie/lees http://nos.nl/artikel/2111591-spoor-doo ... urder.html

Staat helaas niet bij wie daar voor gaat opdraaien.

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 17 jun 2016 07:15
door Tiktak
Admin schreef:En de tunnel wordt wéér duurder :roll:

Zie/lees http://nos.nl/artikel/2111591-spoor-doo ... urder.html

Staat helaas niet bij wie daar voor gaat opdraaien.


DELFT - Het spoorproject Delft, met onder meer een viersporige tunnel, wordt nog eens ruim 39 miljoen euro duurder dan aanvankelijk verwacht. Dat maakte staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) donderdag bekend. Materialen en arbeidskosten zijn meer in prijs gestegen dan begroot.

Kort na de opening van de eerste twee sporen van de tunnel en het ondergrondse station moesten er al 4 miljoen euro bij voor aanpassingen. Treinen bleken een drukgolf te veroorzaken waardoor vervanging van de draaideuren nodig bleek.

De kosten van het totale project Spoorzone Delft zijn inmiddels op 759 miljoen euro begroot. De extra kosten komen niet voor rekening van de gemeente Delft, maar op die van het Rijk.

Bron. Westnieuws

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 17 jun 2016 08:20
door willem
Kosten een aantal draaideuren tegenwoordig 4 miljoen euro? :shock:

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 22 dec 2016 20:16
door wattman
Na maanden weer een update te melden.
Vanochtend zag ik dat tussen de Kampveldweg en de halte Prinsenhof boven de spoortunnel zand gestort is. Er waren ook landmeters bezig en piketpaaltjes waren op sommige stukken geplaatst. Ik vermoed dat de afwerking is begonnen en de tijdelijke tramsporen hun langste tijd hebben gehad.

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 18:17
door JJR
Trambaan Delft 30 januari 2017.jpg
De werkzaamheden vorderen. De blokjes liggen er, nu de rails nog. Trouwens, het hele spoorzonegebied is nu een lappendeken van activiteiten die wijzen op het zo langzamerhand afronden van het project.

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 18:36
door wattman
En dan te bedenken dat ze zomer 2009 begonnen; met de afbraak van de oude bebouwing rond het station: Houttuinen, Van Leeuwenhoeksingel en het "Serpo complex"

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 01 feb 2017 08:12
door willem
De oude situatie van toen lijkt al zo lang geleden: de Houttuinen en de Van Leeuwenhoeksingel zijn als straten al bijna vergeten.

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 01 feb 2017 16:00
door JJR
willem schreef:De oude situatie van toen lijkt al zo lang geleden: de Houttuinen en de Van Leeuwenhoeksingel zijn als straten al bijna vergeten.


GoogleMaps vergeet het (nog) niet. Als je Delft en Leeuwenhoeksingel intikt vindt-ie dat nog wel. Van de Leeuwenhoeksingel is het oude station het nog enige overgebleven gebouw.

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 01 feb 2017 21:17
door JJR
Trambaan situatie 1 feb 2017.jpg

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 25 jul 2017 20:04
door wattman
Toekomstige halte Prinsenhof, situatie op 18 juli j.l.

Afbeelding

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 26 jul 2017 16:48
door Charles
Ik ben geen Delftenaar en kom er ook weinig, alleen wanneer de IKEA mijn bestemming is en ik reis met tram & bus.
Ik kan de plek van bovenstaande foto moeilijk plaatsen in vergelijking met de oude situatie. Het kenmerkende spoorviaduct is er niet meer...

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 26 jul 2017 20:52
door wattman
De blik is gericht op het NS station. Rechts was het spoorviaduct. Links is de toegang tot de Prinsenhof. Iets verder op in de gevelwand de societeit Phoenix. Maar inderdaad de wereld is behoorlijk veranderd daar.

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 26 jul 2017 20:56
door Admin
Om nog wat duidelijker te zijn: het gebouw met de glazen pui achter de kraan rechts is het nieuwe stadhuis/station en de fotograaf staat met z'n rug naar de vml Gist fabriek. Ook de oude molen is niet ver weg.

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 26 jul 2017 21:07
door Charles
Admin schreef:Ook de oude molen is niet ver weg.
Dat herkenningspunt mis ik eveneens. Net als de oude toren daar in de buurt.
Die zouden er nog wel moeten zijn.

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 26 jul 2017 21:12
door Admin
Ook die staan achter de fotograaf ;) Sterker nog, ik denk dattie er vlakbij staat.

https://www.google.nl/maps/@52.0128762, ... a=!3m1!1e3

Ongeveer in het midden.

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 27 jul 2017 00:17
door OVinDelft
Charles schreef:Ik ben geen Delftenaar en kom er ook weinig, alleen wanneer de IKEA mijn bestemming is en ik reis met tram & bus.
Ik kan de plek van bovenstaande foto moeilijk plaatsen in vergelijking met de oude situatie. Het kenmerkende spoorviaduct is er niet meer...

Misschien binnenkort dan maar eens lijn 1 nemen en even een kijkje nemen? ;)

Met name wanneer over een aantal maanden een groot deel van de inrichting openbare ruimte in en rondom de spoorzone klaar moet zijn is het denk ik best interessant om te zien hoe het geworden is. Ondanks dat ik zelf een Delftenaar ben kom ik er tegenwoordig ook niet zo veel meer, maar na elke keer een paar maanden afwezigheid is de situatie telkens weer totaal anders.

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 27 jul 2017 13:50
door willem
Het leuke is nu dat het in de spoorzone er steeds een stukje beter uit gaat zien nu de definitieve inrichting en gebouwen langzaamaan zichtbaar wordt.

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 27 jul 2017 14:42
door Charles
OVinDelft schreef:Misschien binnenkort dan maar eens lijn 1 nemen en even een kijkje nemen? ;)
Is lijn 19 ook goed? Of heeft die z'n eindpunt nog steeds bij de watertoren :?:

Re: Werkzaamheden spoortunnel Delft

BerichtGeplaatst: 27 jul 2017 16:02
door OVinDelft
Lijn 19 eindigt nog steeds bij de Nieuwe Plantage (= watertoren) ja, alhoewel hij in december eindelijk weer door moet gaan rijden naar station Delft. Omdat de werkzaamheden van de spoorzone aan de noordzijde echter ongeveer beginnen bij de Nieuwe Plantage (eigenlijk bij de voormalige halte Wateringsvest, maar die halte is dus opgeheven) is het eigenlijk wel aan te bevelen om daar uit te stappen en vanaf daar langs het tracé van tram 1 richting het zuiden te lopen.