Veolia lijn 130 in Delft/Rijswijk via 't Haantje

Voor alle dingen die te maken hebben met OV in de regio Haaglanden

Veolia lijn 130 in Delft/Rijswijk via 't Haantje

Berichtdoor OVinDelft » 18 mei 2013 18:06

Bij toeval zag ik vandaag bus 130 't Haantje inslaan. Blijkbaar is er een omleidingsroute, die zal wel te maken hebben met dat de bus bij de Nieuwe Plantage nu niet naar links kan omdat het tramspoor nog steeds open ligt.
De bus kruist dus ook de spoorlijn via de spoorwegovergang dus dat is een bijzondere situatie.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Veolia lijn 130 in Delft/Rijswijk via 't Haantje

Berichtdoor wattman » 18 mei 2013 21:14

Aardig stukje om, is het niet?
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1091
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Veolia lijn 130 in Delft/Rijswijk via 't Haantje

Berichtdoor OVinDelft » 19 mei 2013 10:18

Dat is het zeker. Maar linksaf slaan is nu gewoon niet mogelijk bij de Nieuwe Plantage. Ik heb borden van Veolia gezien die een omleiding aangaven ergens tot in juni dacht ik, maar omdat ik bus 130 richting Delft langs zag komen dacht ik dat het niet klopte. Maar het is dus alleen in de richting Den Haag die dat hele stuk omrijdt.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Veolia lijn 130 in Delft/Rijswijk via 't Haantje

Berichtdoor willem » 19 mei 2013 13:51

In de tijd dat er bij de Kolenhaven nog een ophaalbrug lag waar je niet met een bus overheen kon rijden reed lijn 130 standaard via 't Haantje. Via de Provincialeweg en de Ruys de Beerenbrouckstraat werd weer terug gereden. Inderdaad een flinke omweg, maar de buurt rond de Ruys de Beerenbrouckstraat had wel een bushalte naast de deur. Nu stopt daar helemaal niets meer, alhoewel de gemeente wel bushaltes heeft aangelegd bij de reconstructie van die straat.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Veolia lijn 130 in Delft/Rijswijk via 't Haantje

Berichtdoor OVinDelft » 19 mei 2013 13:57

willem schreef:alhoewel de gemeente wel bushaltes heeft aangelegd bij de reconstructie van die straat.

Dit ook ook langs de provinciale weg bij het tankstation vlak voor 't Haantje. Er is zo'n verhoogde bushalte aangelegd maar ik kon me niet meer herinneren welke bus daar ooit had gereden, maar dat was dus vroeger 130?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Veolia lijn 130 in Delft/Rijswijk via 't Haantje

Berichtdoor willem » 19 mei 2013 14:19

De laatste jaren was dat inderdaad alleen lijn 130.
In de Westnederland tijd reden daar de lijnen 129, 130 en 131. De lijnen 129 en 130 reden via de Beatrixlaan, lijn 131 reed via 't Haantje en de Lange Kleiweg.

Met de ontwikkeling van Rijswijk-Zuid zal daar toch iets moeten gebeuren.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Veolia lijn 130 in Delft/Rijswijk via 't Haantje

Berichtdoor OVinDelft » 20 mei 2013 09:37

Tot hoe ver is het overigens de bedoeling dat het volgebouwd gaat worden daar tussen Delft en Rijswijk?
Als dat helemaal volgebouwd wordt kunnen ze beter een aftakking van lijn 17 maken en dat via de Prinses Beatrixlaan en de Ruys de Beerenbrouckstraat aan lijn 1 of misschien beter 19 koppelen. Heb je meteen de versterkte dienst tussen Delft station en TU voor al die studenten en desnoods buiten de spits niet verder dan Delft station (moet er wel tegen die tijd een keerspoortje worden aangelegd). Kan bus 130 ook weer een lagere frequentie rijden omdat het grotendeels redelijk parallel loopt.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft


Keer terug naar OV-Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten