Rijswijk Buiten

Voor alle dingen die te maken hebben met OV in de regio Haaglanden

Rijswijk Buiten

Berichtdoor willem » 07 maart 2014 22:04

Afgelopen avond was ik bij mensen op bezoek die een woning in Rijswijk Buiten, de nieuwbouwwijk bij de Beatrixlaan tussen Delft en Rijswijk, hebben gekocht. Hun woning komt midden in die wijk. Zij vertelden dat er naast hun woning een bushalte zou komen. Die opmerking verbaasde me nogal: dat er in de toekomst, als de wijk af is, een bus over de Beatrixlaan gaat rijden klinkt vrij logisch (hoewel dat met de huidige bezuinigingen ook niet meer zo vanzelfsprekend is). Maar dat zo'n eventuele buslijn dan nog een hele kronkel door de wijk gaat maken past niet binnen de visie van gestrekte en snelle lijnen.

Omdat ik naar aanleiding hiervan toch wat nieuwsgierig ben geworden: weet iemand toevallig hoe dit zit?
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Rijswijk Buiten

Berichtdoor OVinDelft » 08 maart 2014 09:53

Behalve dat ik hoorde dat de Beatrixlaan 4-baans wordt (triest dat de mooie bomenrij hiervoor moest wijken), heb ik geen flauw idee wat men van plan is daar. Kan men in elk geval straks weer de haltes in de Ruys de Beerenbrouckstraat en op de provinciale weg gebruiken die nu staan te verstoffen.

Een optie zou kunnen zijn om bus 130 te verleggen via deze route en dan via de Boogaard -> station Rijswijk -> Bogaard en weer aan te sluiten op de route die men nu rijdt. Dan kan men een taxibusje 130a o.i.d. inzetten op het vervallen traject station Delft - station Rijswijk, want zoveel mensen stappen er daar toch niet in. Maarja, dat zijn ook alleen maar ideeën van mij, een kronkelbuslijn door die wijk lijkt mij niet echt zinvol.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft


Keer terug naar OV-Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten