Nieuwe meldingen in/uitchecken

Voor alle dingen die te maken hebben met OV in de regio Haaglanden

Nieuwe meldingen in/uitchecken

Berichtdoor iljitsch » 31 maart 2015 15:50

Zo te zien zijn de meldingen op de schermpjes van de chiplezers veranderd. Eerst was het bij inchecken "goede reis" als ik me niet vergis en je saldo bij uitchecken, nu is het "in" of "uit", eventueel gevolgd door meer informatie, en ook bij inchecken wordt je saldo getoond, wat eerst niet zo was.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe meldingen in/uitchecken

Berichtdoor WKZH5A » 01 apr 2015 00:58

Klopt, sinds 30 maart 2015 zijn alle trams en bussen hierop aangepast, met daarbij een uitleg van HTM:
Let op: nieuwe teksten op de kaartlezers OV-chipkaart

Landelijke worden gefaseerd alle teksten op de kaartlezers aangepast. Bij de bussen van HTMbuzz en de trams van HTM zijn alle kaartlezers al voorzien van de nieuwe teksten.

'Goede reis' is nu 'in ok saldo'
'Tot ziens' is nu 'uit ok saldo'
Bij een overstap staat de tekst 'in ok overstap'.
Als je op een abonnement reist staat in plaats van 'saldo', de afkorting van de naam van je abonnement.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: Nieuwe meldingen in/uitchecken

Berichtdoor iljitsch » 01 apr 2015 08:35

Het viel me op dat bij RR E van de RET alles nog hetzelfde was, met de melding over de 4 euro instaptarief enzo.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe meldingen in/uitchecken

Berichtdoor PAV » 01 apr 2015 21:05

Volgens mij hebben ze bij de RET ook niet niet ingevoerd dat:
  • 1 piepje = check in ok
  • 2 piepjes = check uit ok
  • 3 piepjes = foutmelding
Althans, dat is wat ik mij van mijn recentste metroreis herinner. Dus wat dat betreft loopt de RET wel meer achter...
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe meldingen in/uitchecken

Berichtdoor wattman » 02 apr 2015 10:07

Er zijn meer bedrijven die het gemak en duidelijkheid van de verschillende piepjes (nog) niet hebebn ingevoerd. Ik meen ook Connexxion en misschien ook Arriva. Wel vervelend als je juist wel aan die code gewend ben.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Nieuwe meldingen in/uitchecken

Berichtdoor PAV » 02 apr 2015 13:31

Ja, Connexxion in Zeeland had dat in februari nog niet. Nu in de nieuwe concessie hebben ze dat misschien aangepast, maar het is inderdaad jammer dat nog niet alle bedrijven het hebben ingevoerd.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe meldingen in/uitchecken

Berichtdoor willem » 02 apr 2015 19:37

Om eerlijk te zijn vallen die bliepjes me amper op, maar bij andere mensen kan dat uiteraard anders zijn.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe meldingen in/uitchecken

Berichtdoor wattman » 03 apr 2015 07:51

Voor mij zijn die piepjes zo duidelijk dat ik blindelings in- en uitcheck. Dat is voor mij het grote voordeel van het systeem. Vooral in het begin had je met een kortingskaart enorme in die ene seconde ondoorgrondelijke teksten op het scherm. Aardige aanwijzing dat de ontwerpers alleen naar de techniek keken en nooit praktijktesten hebben uitgevoerd voordat het ingevoerd werd. Het feit dat de chip te kraken is, is ook zo'n punt. Men geeft gewoon toe dat er 30 fraudegevallen per maand bekend zijn. Het werkelijke cijfer zal wel hoger liggen.
Als men in de civiele techniek op dezelfde wijze zou werken (eerst bouwen en dan kijken hoe het zich in de praktijk gedraagt) zouden de rapen gaar zijn.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06


Keer terug naar OV-Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron