Waarom staan we stil op Ypenburg??

Voor alle dingen die te maken hebben met OV in de regio Haaglanden

Waarom staan we stil op Ypenburg??

Berichtdoor iljitsch » 28 nov 2015 18:06

Vandaag een verhaal(tje) uit de trein uit de buitengebieden van de gemeente Den Haag dat ik jullie niet wilde onthouden...

Vandaag eindelijk weer eens goed weer en zowaar droge fietspaden, dus kon ik eindelijk weer eens een fatsoenlijk ritje op m'n rollerblades maken. Stevige wind uit het westen, dus dan is Gouda een mooie bestemming.

Aldaar aangekomen waren er zoals te verwachten in het weekeinde weer werkzaamheden. Vorige week zelfde verhaal, toen reden we het grootste deel van de rit terug naar de haag over het linkerspoor.

Er waren flink wat treinen uitgevallen, maar ik had de keus tussen de sprinter van 14.43 u of de intercity van 14.50 u. De sprinter zou er om 15.14 u zijn, de intercity om 15.10. 4 extra minuten in de sprinter leek me een betere deal dan 7 extra minuten op een tochtig perron, dus ik nam de sprinter.

Dat ging allemaal goed en wel tot we in Ypenburg waren. Daar bleven we een paar minuten stilstaan. En toen nog een paar minuten. De conducteurs (drie stuks!) en ik geloof ook de machinist raakten steeds verder in verwarring waarom dat sein maar rood bleef.

En toen loste het raadsel zich vanzelf op toen de intercity voorbij kwam op de middensporen van 't station vlak voordat een en ander weer tweesporig werd... Ja, als die intercity 7 minuten later vertrekt en 4 minuten eerder aankomt zal-ie toch ergens de sprinter moeten inhalen...
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Waarom staan we stil op Ypenburg??

Berichtdoor PAV » 29 nov 2015 12:42

Herkenbaar. Vanmiddag ook meegemaakt in een al vertraagde sprinter, die in Ypenburg op een ook vertraagde intercity moest wachten.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar OV-Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten