YC52000 schreef:Tram 17 als sneltram naar Amsterdam....
Daan76 schreef:De kracht van de 129 was misschien ook wel dat hij allerlei winkelgebieden met elkaar verbond met als extraatje het eindpunt aan de kust, en daarbij inderdaad het centrum van Den Haag links liet liggen. Niet iedereen zit er op te wachten perse via Leyenburg of Den Haag centrum te moeten....
Edwin schreef:Daan76 schreef:De kracht van de 129 was misschien ook wel dat hij allerlei winkelgebieden met elkaar verbond met als extraatje het eindpunt aan de kust, en daarbij inderdaad het centrum van Den Haag links liet liggen. Niet iedereen zit er op te wachten perse via Leyenburg of Den Haag centrum te moeten....
129 reed toch via Den Haag Zuid-West en de Schilderswijk naar CS en de andere kant op via Wateringen en Delft en Overschie naar Rotterdam CS (o.a. ook langs Blijdorp)????? (daarvoor was het 56). Die kust zie ik even niet.
Daan76 schreef:Vanaf 1987 reed de 129 niet naar het CS maar naar Kijkduin. Zie http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... uin/Strand
Admin schreef:... het bezwaar/reden voor opheffing was de vuile diesel uitstoot, maar met de huidige generatie bussen is dat probleem grotendeels verholpen. En er komen nieuwe technieken aan (electrisch met oplaadpunten) of bestaan al (aardgas, waterstof) die helemaal geen vervuiling hebben. Vooral electrisch rijden heeft het voordeel van schaalbaarheid (wielnaafmotoren) zodat ook (dubbel-) geledebussen met lage vloer en 'zero-emissions' mogelijk zijn. ...
De reden dat tramlijn 6 nog steeds met GTL's bereden wordt ligt in het feit dat er heel veel aanpassingen nodig zijn om die route geschikt te maken voor nieuwe en brede voertuigen. Ik denk dat ze de nodige werkzaamheden vooruit blijven schuiven vanwege de onvermijdelijke verkeershinder die het gaat geven. Lijn 6 is best veel straatspoor. Denk aan Stuyvesantplein, Brouwersgracht, Om en Bij, Hobbemastraat.Daan76 schreef:Op het moment dat tram 6 gaat rijden met nieuwe tweerichtingstrams zal tram 6 z'n eindpunt daarom bij het ziekenhuis gaan krijgen. Dus op doortrekken vanaf Leidschendam richting Voorschoten/Leiden hoef je niet meer te hopen.
Deze wetenschap maakt het uiteraard wel interessant om te bedenken of er met tram 19 (of 2) nog opties zijn, want of ze t.z.t. op Antoniushove eindpunt 3 tramlijnen in kunnen passen.... Dat zal op papier vast wel lukken maar de praktijk kan natuurlijk anders uitpakken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten