Mislukt forum onderhoud

Zet hier geen persoonlijke berichten voor de beheerders!

Mislukt forum onderhoud

Berichtdoor Admin » 01 maart 2015 03:28

Beste lezer,

Helaas is deze nacht een geplande upgrade van het forum mislukt. Er is een veilige backup beschikbaar, maar die dateert van 14-2-2015, dus als ik die zou uitrollen verdwijnen alle berichten die na die datum zijn gepost en dat zou jammer zijn. Omdat het forum zo te zien gewoon nog werkt zal ik het voorlopig open laten. Mocht er wat fout gaan is de mislukte upgrade de waarschijnlijkste oorzaak. Als je wat tegen komt hoor ik dat graag, via het bekende admin(at)haagsovforum.nl email adres.

Ik hoop dat een volgende upgrade wél werkt, mocht dit niet zo zijn zal ik de laatste 'veilige' backup uitrollen. In dat geval verdwijnen er dus een flink aantal berichten en ik wil alle leden dan ook vragen hun berichten van 15-2 en later op hun eigen PC op te slaan zodat ze indien nodig makkelijk opnieuw geplaatst kunnen worden. Tot mijn spijt weet ik niet wanneer een nieuwe upgrade uitkomt. :oops:

De backup die ik vandaag had gemaakt bij het upgraden bleek helaas al gecompromitteerd te zijn, en daarmee dus helaas onbruikbaar :evil:

De Admin
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Mislukt forum onderhoud

Berichtdoor OVinDelft » 01 maart 2015 13:57

Ik ken phpBB niet, maar is het niet mogelijk om alle forumberichten te exporteren los van de software? Je zou verwachten dat dat mogelijk is. Dan zou je dus een backup moeten hebben van de berichten die je kan terugzetten na de software-reparatie zodat je geen berichten kwijt raakt.

Maar of dat allemaal kan weet ik natuurlijk niet.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Mislukt forum onderhoud

Berichtdoor Admin » 01 maart 2015 15:36

Hmmm, dat zou moeten kunnen ja. Ga ik eens over breenstormen :) Dank!
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Mislukt forum onderhoud

Berichtdoor OVinDelft » 01 maart 2015 18:04

Om mezelf te verduidelijken: ik bedoel dus een backup van de database van berichten, gebruikers, enz. Het lijkt me dat de forumsoftware daar los van staat.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft


Keer terug naar Berichten van en voor de beheerders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron