Historische verwijzingen

Het prikbord voor je sociale contacten

Historische verwijzingen

Berichtdoor Charles » 06 jun 2024 18:35

Sinds ik er op ben gaan letten blijken er door het hele land best veel straatnamen en horecagelegenheden te zijn die in hun namen verwijzen naar trams welke daar vroeger gereden hebben.
Veel voorkomende naam is bijvoorbeeld "Het Tramstation" en "Tramstraat". Volgens mij kan je daar wel een heel topic mee vullen met foto's daarvan. Maar voegt het iets toe aan deze website, eigenlijk?
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 934
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Historische verwijzingen

Berichtdoor Admin » 06 jun 2024 19:16

Ik heb er geen bezwaar tegen, mits je een foto in historische context plaatst. Alleen een foto v/e straatnaambordje of een blik in de straat heeft inderdaad weinig nut, maar als je er een stukje historisch onderzoek naast zet (dus bv een foto van dezelfde straat maar dan met iets tram-gerelateerd er op en wat tekst met uitleg) is zoiets best leuk om te lezen.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Historische verwijzingen

Berichtdoor Rob Kievit » 14 jun 2024 18:47

Charles, dan kun je bij je onderzoek misschien mooi gebruikmaken van een artikel uit Op de Rails van de NVBS: "Spoorwegen en tramstraten" door Rob de Vries, verschenen in nr. 2019/5 van dat blad.

Drie pagina's met een uitgebreide opsomming van zulke namen, plus doorverwijzing naar nog meer zoekmiddelen. Voordat je 't weet, heb je er een hobby bij!
Avatar gebruiker
Rob Kievit
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 24 jan 2010 14:22
Woonplaats: Maastricht


Keer terug naar De Rommelbak

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron