Pagina 1 van 2

Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 10 okt 2016 16:00
door buschauffeur
Het eindpunt Noorderstrand van lijn 21, 23 en 69 is met ingang van vandaag, maandag 10 oktober, verplaatst naar het parkeerterrein tegenover de Groningsestraat.
Er is een opstaande rand langs de bus- en trambaan weggebroken zodat de bussen, richting Noorderstrand de draai naar links kunnen maken.
Het ankerpunt is geplaatst. Ben benieuwd wanneer de eerste klachten van de flatbewoners komen met al die bussen voor het raam. 69 staat er al rond kwart over vijf.

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 10 okt 2016 21:43
door wattman
Dank voor de update.
Is er in dit verband al bekend wanneer lijn 1 wordt teruggetrokken van dit eindpunt?

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 11 okt 2016 00:26
door WeKra
Ja. Vanaf 24 oktober gaan we driehoeken bij het circustheater.

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 20 okt 2016 01:45
door trambestuurder
WeKra schreef:Ja. Vanaf 24 oktober gaan we driehoeken bij het circustheater.


Correctie we gaan driehoeken bij het Kurhaus en niet bij het Circus theater

Vanaf de Halte linksaf de hartenhoekstraat in en dan achter uit (met hulp van verkeersregelaars) weer de Gevers Dynootweg op ;)

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 20 okt 2016 09:11
door lcyerbanga3
Moeten jullie niet rechtsaf?

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 20 okt 2016 14:06
door trambestuurder
lcyerbanga3 schreef:Moeten jullie niet rechtsaf?


ligt eraan hoe je achteruit rijdt ;)

maar er zit inderdaad een kleine fout in mijn bericht
we gaan vanaf de halte rechtdoor en dan achteruit de harstenhoekstraat in (en dat is links af :mrgreen: )
dan wederom linksaf om weer naar de halte te komen.
de tijd wachten we af in de harstenhoekstraat (daar staat ook ons Ankerpunt) ;)

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 20 okt 2016 14:38
door buschauffeur
Maar de volgende tram komt, waar wacht die dan? Want er staan meestal toch meerdere trams op het Noorderstrand?
Wachten die dan op de uitstaphalte Kurhaus, of driehoeken die juist andersom, dus rechts-rechts om dan naast elkaar te staan in de Harstenhoekstraat?

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 20 okt 2016 19:07
door lcyerbanga3
Volgens mij is er gewoon 1 tram, zoals er bij MCH Antoniushove is, en dat past gewoon, maar het kan zijn dat ie andersom keert.

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 20 okt 2016 21:09
door Chris
Als de bestuurder van tram wisselt tijdens een pauze bij het Kurhaus dan hoeft er niet een extra wagen te wachten!

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 27 okt 2016 19:28
door trambestuurder
bij de aankomst aan het Kurhaus heeft de trambestuurder 1 minuut de tijd ( ja u leest het goed :o ) 1 minuut de tijd om te driehoeken en weer
aan de andere kant te staan op het Kurhaus, dus we staan elkaar niet in de weg.
Dit is natuurlijk niet te doen, want het kost al 1 minuut op daar heen te gaan en het voertuig gereed te maken om te keren, en dan moet ik nog naar achter lopen om te keren
om vervolgens weer naar voren te lopen om weer naar de halte te komen, maar goed sommige denken dat we Speedy Gonzales zijn (miep miep )
Althans dat denken te planners, want we gaan gewoon een bakkie pakken en even de blaas legen hoor :lol:

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 28 okt 2016 13:38
door buschauffeur
Ja, ik zie jullie daar bezig trambestuurder. Een mannetje dat aangeeft tot hoe ver je kunt oprijden, een mannetje dat de wissel omgooit. En soms staan er twee trams klaar voor de terugrit naar Delft. Waar staat jullie ankerpunt precies?

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 29 okt 2016 19:12
door willem
trambestuurder schreef:bij de aankomst aan het Kurhaus heeft de trambestuurder 1 minuut de tijd ( ja u leest het goed :o ) 1 minuut de tijd om te driehoeken en weer
aan de andere kant te staan op het Kurhaus, dus we staan elkaar niet in de weg.
Dit is natuurlijk niet te doen, want het kost al 1 minuut op daar heen te gaan en het voertuig gereed te maken om te keren, en dan moet ik nog naar achter lopen om te keren
om vervolgens weer naar voren te lopen om weer naar de halte te komen, maar goed sommige denken dat we Speedy Gonzales zijn (miep miep )
Althans dat denken te planners, want we gaan gewoon een bakkie pakken en even de blaas legen hoor :lol:

Die ene minuut is niet te halen, dat geloof ik direct op basis van jouw verhaal. Maar waarom denken de planners dat het wel kan? Spreken ze niet met jullie als bestuurders of denken ze alleen aan de winst voor het bedrijf als alles zo krap mogelijk (of, zoals jij terecht schrijft, ronduit onmogelijk is) gepland wordt? En dan nog: als een kering van een minuut niet haalbaar is heeft de planning toch schade, zoals destijds met de te krappe tijden van lijn 19? Reizigers gaan klagen over trams die vertraging hebben, jullie als bestuurders over dat niet lukt om de tram in een minuut te keren etc. Dus wie heeft daar voordeel van?

Anders gezegd: wat heeft de planning eraan om niet te luisteren naar jullie als bestuurders (die iedere dag merken wat er op straat gebeurd) en daardoor de plank mis te slaan?
Of zie ik nu iets over het hoofd omdat ik geen ov-'er ben?

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 31 okt 2016 11:10
door wattman
Een "inspectie" gisteren leverde op dat een groot deel van de keerlus, inclusief de halteperrons er nog ligt. De sporen in (op?) het Zwarte Pad zelf zijn weggebroken. Tot zover de voortgang van de werkzaamheden.

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 31 okt 2016 18:42
door grizzler
Vandaag is daar alweer wat neergelegd...
20161031.165257.1.jpg

20161031.165328.1.jpg

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 31 okt 2016 20:43
door WeKra
Overigens hebben we geen minuut om te keren, maar een minuut om van de opstelplaats naar de halte te rijden om daar de tijd af te wachten. De keertijd is al verwerkt in de rijtijd van Delft Tanthof naar Kurhaus Keerdriehoek. En die tijd is ruimschoots te halen, zelfs in de spits.

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 01 nov 2016 21:53
door grizzler
Vandaag is de rest van de sporen op het Zwarte Pad en het stuk Gevers Deynootweg vanaf nummer 153 neergelegd. Zo te horen zijn ze nog steeds bezig...

Edit
Typisch. De nieuwe sporen zijn ter hoogte van nummer 153 vastgemaakt aan de oude. Wordt de rest van de Gevers Deynootweg op een ander tijdstip gedaan? Ik kreeg vandaag ook al de indruk dat wat er gisteren op het Zwarte Pad is geplaatst is verbonden met de perronsporen die niet waren verwijderd. Kan het even niet meer volgen... :?

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 02 nov 2016 08:12
door Roland
grizzler schreef:Typisch. De nieuwe sporen zijn ter hoogte van nummer 153 vastgemaakt aan de oude. Wordt de rest van de Gevers Deynootweg op een ander tijdstip gedaan? Ik kreeg vandaag ook al de indruk dat wat er gisteren op het Zwarte Pad is geplaatst is verbonden met de perronsporen die niet waren verwijderd. Kan het even niet meer volgen... :?


Zie hier: viewtopic.php?p=9669#p9669 wat er gedaan wordt. Het is niet zo dat de hele keerlus en Gevers Deynootweg op de schop gaan.

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 02 nov 2016 08:35
door grizzler
Ja, die had ik gezien. Maar ik had begrepen dat zo'n beetje overal waar de Avenio komt te rijden de sporen moeten worden aangepakt. Dat is dus niet zo? De laatste spoorvernieuwing op de Gevers Deynootweg was volgens mij ergens in 2005. Wat daar ligt ziet er niet overal even florissant uit.

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 02 nov 2016 12:59
door iljitsch
grizzler schreef:Ja, die had ik gezien. Maar ik had begrepen dat zo'n beetje overal waar de Avenio komt te rijden de sporen moeten worden aangepakt.

Dat is toch ook niet gebeurd op bijvoorbeeld 9 en 11? En bij 11 liggen er zelfs nog een paar niet langer gebruikte overloopwissels uit het jaar nul, die sporen zijn in geen tientallen jaren vernieuwd.

Re: Eindpunt Noorderstrand

BerichtGeplaatst: 02 nov 2016 14:17
door grizzler
Die liggen er inderdaad nog. Overigens is 9 misschien een wat minder goed voorbeeld, omdat daar de afgelopen jaren nou juist zowat alles is vernieuwd.