zeer oude bushalte bij Leiden

Voor alles wat niet in de onderstaande categorieën thuis hoort.

zeer oude bushalte bij Leiden

Berichtdoor Charles » 10 jan 2017 14:49

Eind vorig jaar nam ik Veolia-bus 43 van Leiden naar Den haag.
Tot mijn grote verbazing staat langs deze route een zeer oude bushalte welke nog steeds in gebruik is en de bus stopte daar ook om passagiers te laten uitstappen. Het betreft de halte Leiden Tienhuizen richting Den Haag. Een stukje verderop ligt Maaldrift.
Dit verwacht je toch niet in 2017? Immers, er zijn strenge regels waaraan haltes dienen te voldoen. Hier is iets mis gegaan denk ik.
Ongetwijfeld zijn er forumleden die iets meer kunnen vertellen over deze specifieke halte.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: zeer oude bushalte bij Leiden

Berichtdoor Daan76 » 01 mei 2017 10:55

Ik weet het antwoord niet, kan wel een gokje wagen.
Lijn 43 valt qua uitvoering onder Haaglanden maar bewuste halte staat mogelijk op grondgebied van de provincie. Misschien schuilt daar een reden in.
Overigens is deze halte niet erg druk en zouden de oude abri's misschien zelfs meer beschutting bieden dan de nieuwe modellen (het is bepaald geen fijne plek om op de bus te moeten wachten en al helemaal niet in een moderne abri). Ze zouden misschien nog wel iets met de stoep kunnen doen maar of dat nou heel veel zin heeft voor die enkeling die van die halte gebruik maakt.... En wat ze dan precies kunnen en mogen doen is ook weer de vraag.
Hier vlakbij is overigens ook een historische beweging actief, iets met oude treintjes, misschien hoort de oude bushalte ook wel bij het totaalbeeld ofzo. Een moderne abri zou wellicht afbreuk doen aan dat totaalbeeld.

Trouwens, in Heusden (Noord Brabant) heeft Arriva lijn 135 een halte waarvan de (gemetselde) abri's zijn opgetrokken in dezelfde bouwstijl als de omliggende historische bebouwing. Dit betreft de halte op de hoek van de Steenweg met de Oudheusdenseweg. Kijk maar eens op Google Streetview. Persoonlijk ben ik blij dat er op sommige plekken in NL nog zulke dingen te zien zijn.
Daan76
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 26 maart 2016 17:34


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron