poortjesleed bij het nationale spoor

Voor alles wat niet in de onderstaande categorieën thuis hoort.

poortjesleed bij het nationale spoor

Berichtdoor Charles » 23 jun 2018 13:37

Diegenen die geregeld gebruik maken van het nationale spoor zullen het ongetwijfeld een herkenbaar stukkie vinden waarover ik schrijf. Zelf behoor ik tot de groep reizigers die zo nu en dan met trein reizen.

Maar toch verbaas ik me telkens weer hoe sommigen trachten de poortjes te passeren. Rode kruizen en groene pijlen worden simpelweg genegeerd om vervolgens tegen het poortje te lopen die niet open wil. Ik enkele gevallen gevolgd door gevloek en gebruik van schuttingtaal. Dit zegt denk ik al voldoende over de mentaliteit van betreffende personen. Ook al meermalen gezien dat van beiden kanten mensen komen aanlopen die vervolgens door hetzelfde poortje willen gaan... Ik vraag me echt af of mensen soms slechtziend zijn, maar dan zonder witte stok. Ow wacht, het mobieltje is natuurlijk de oorzaak. Want dat apparaatje is zo ongelooflijk belangrijk dat men geen aandacht heeft voor iets anders. Net als in de trein zelf, men kijkt verschrikt op als er toevallig controle is op geldige vervoerbewijzen.
Ook opmerkelijk, de ov-chipcard vasthouden in je linkerhand... om vervolgens tegen het poortje aan te lopen die dicht blijft. Het poortje naast je gaat wel open :lol:
En dan nog de groep mensen met wel drie of vier (rol)koffers. Dat gaat simpelweg niet door de smalle doorgangen. Gevolg is dat het poortje alweer sluit en dat een of meer (rol)koffers nog aan de andere kant staan :mrgreen:

Op Amsterdam Centraal zag ik dat ze daar behulpzame poortwachters hebben. Maar desondanks zag ik ook daar mensen die kennelijk niet snappen wat een rood kruis betekend.
Overigens ben ik nergens mensen tegen gekomen die eroverheen klommen of de poortjes hard open trapten. In tegenstelling tot youtube, daar staan genoeg filmpjes op waarop zulk gedrag te zien is.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: poortjesleed bij het nationale spoor

Berichtdoor wattman » 23 jun 2018 19:26

Ik heb inmiddels in Amsterdam Zuid wel de truuk aan de lijve ondervonden dat de zwartrijder keihard in tegengestelde richting door het net door je geopende poortje rent. Je houd het niet voor mogelijk, maar ze kunnen je nog passeren...
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: poortjesleed bij het nationale spoor

Berichtdoor iljitsch » 23 jun 2018 21:13

Ik heb een paar keer gehad dat iemand achter mij aan wilde lopen maar daar moest ik natuurlijk niks van hebben. Proberen het gewoon nog 1 of 2 keer en uiteindelijk komen ze er wel door.

Maar in Den Haag zijn de poortjes nog niet echt actief op de stations waar ik kom.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: poortjesleed bij het nationale spoor

Berichtdoor willem » 23 jun 2018 21:40

Als je wil zwartrijden is het vrij makkelijk om de poortjes te passeren. De lenigen onder hen springen over het poortje heen (zelf gezien).
Op Rotterdam Centraal zie je vaak veiligheidspersoneel staan die de poortjes in de gaten houden, maar ook die mensen kunnen net een andere kant op kijken.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: poortjesleed bij het nationale spoor

Berichtdoor Slagathor » 24 jun 2018 09:47

Om echt alle zwartrijders buiten te houden, moet je New Yorkse toestanden gaan uithalen. Daar wordt het niet gezelliger van:

http://www.nycsubwayguide.com/subway/im ... g_door.jpg
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: poortjesleed bij het nationale spoor

Berichtdoor iljitsch » 24 jun 2018 12:50

Een systeem hoeft niet perfect te zijn om toch al positieve resultaten op te leveren.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron