Ik ben het spoor bijster...

Voor alles wat niet in de onderstaande categorieën thuis hoort.

Re: Ik ben het spoor bijster...

Berichtdoor Chris » 18 dec 2018 01:14

Ik begrijp dat wanneer de HSL verspert is de Thalys over de Oude Lijn rijdt. Het hoe en waarom probeerde we je uit te leggen...
Dus als een Thalys een ongeluk op een overweg krijgt zou het wereldnieuws zijn en die andere treinen die er langs komen niet? En zo vaak gaat het gelukkig daar ook weer niet fout! Goed nieuws is, over een paar jaar is de overweg weg maar dan is er nog één over bij Kethel.
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Ik ben het spoor bijster...

Berichtdoor iljitsch » 19 dec 2018 12:18

iljitsch schreef:Ik heb toch nog best wat redelijke overstappen op hetzelfde perron gehad de laatste tijd, laten we dus hopen dat de NS het niet nog slechter gaat maken.

Nu net bijvoorbeeld Amersfoort - Den Haag, 2 minuten overstap op hetzelfde perron. In dit geval +3 om onnavolgbare redenen, met als gevolg dat de trein naar Den Haag voor m'n neus wegrijdt. Met +3 nog te billijken, maar ook vaak zat dat 30 seconden later vetrekken een flink aantal mensen hun aansluiting wel had laten halen.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik ben het spoor bijster...

Berichtdoor Charles » 19 dec 2018 16:16

iljitsch schreef:Nu net bijvoorbeeld Amersfoort - Den Haag, 2 minuten overstap op hetzelfde perron. In dit geval +3 om onnavolgbare redenen, met als gevolg dat de trein naar Den Haag voor m'n neus wegrijdt.
Dat heb ikzelf al meermalen ondervonden. Om die reden, maar vooral voor het gemak omdat er niet overgestapt hoeft te worden, koos ik voor de rechtstreekse verbinding tussen deze twee stations. In mijn geval was het geen probleem om dat zo te doen. Dat ik niet aan vastgestelde verplichte tijden gebonden ben, maakt zulks natuurlijk wel makkelijker :)
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Ik ben het spoor bijster...

Berichtdoor iljitsch » 19 dec 2018 21:18

Ja, ik ben de afgelopen tijd een paar keer in Amersfoort geweest en de overstap-verbinding (2 x per uur) kwam dan beter uit dan de rechtstreekse verbinding (ook 2 x per uur) en is net iets sneller dan kopmaken in Utrecht. Maar dus al meerdere malen die overstap gemist.

Vandaag maar weer terug in de intercity Amersfoort - Rotterdam gestapt en kon toen in Gouda de stoptrein naar Den Haag voor m'n neus zien wegrijden. (Stond ook niet in de reisplanner als overstap).

In Gouda gaat de stoptrein 3 minuten na de intercity. Na 10 minuten wachten in Gouda was mijn intercity naar Den Haag vlot genoeg: we waren 2 minuten voor tijd in Den Haag, dus we hadden geen last van stoppende stoptreinen voor ons.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik ben het spoor bijster...

Berichtdoor Chris » 19 dec 2018 21:30

Het is van de gekke dat deze overstappen niet worden overgenomen. Door die ene minuut later wegrijden krijg je heus geen olievlek werking van vertragingen. Sterker nog, In Utrecht had die trein weer tijd zat om weer op tijd weg te kunnen.
In Gouda 's avonds laat ook wel 'ns meegemaakt dat er mensen in de verkeerde IC waren gestapt en dat het Haagse deel op het Rotterdamse wachtte zodat de IC naar Den Haag een flinke vertraging kreeg. Op zich lief dat er werd gewacht maar er reed ook nog een Sprinter die de 'misingestapten' had mee kunnen nemen. Dus IC was zo laat dat wij onze laatste tram miste die we normaal gezien wel hadden gehaald...

Ander vreselijk voorbeeld is Eindhoven momenteel. Door de IC Defect (Den Haag-Eindhoven via HSL) werden ook aansluitingen uit Venlo slecht overgenomen. Terwijl de IC naar Den Haag ruim in het jasje zat. Op die manier ook 'n keer al taxi vanaf Rotterdam moeten hebben... En dan heb ik het niet nog over de vele uitval op die verbinding, reden van de Thalys op de Oude Lijn Charles..., omdat locs vaak spontaan uitvallen...
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Ik ben het spoor bijster...

Berichtdoor willem » 20 dec 2018 10:53

In principe houdt de NS geen rekening met overstappen meer vanwege de hoge frequentie. Dat reizigers daar niet altijd blij mee zijn is kennelijk geen argument.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Ik ben het spoor bijster...

Berichtdoor iljitsch » 20 dec 2018 11:07

Hier kan ik dus ontzettend nijdig over worden.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik ben het spoor bijster...

Berichtdoor wattman » 20 dec 2018 11:43

Dat is dus "spoorboekloos rijden"...
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron