Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Chris » 21 apr 2021 07:16

Tijdens de werkzaamheden rijdt er netjes Rail Vervangend Vervoer tussen CS en Laan van NOI. Verder heb je daar ook nog lijn E en het spoor. Keuze om met Avenio te gaan rijden nu op de lijnen 3 en 4 zorgt er voor dat deze beide RandstadRail lijnen nu bij CS laag kunnen komen.
Aan de 'Iljitsch' zijde van Den Haag rijden lijnen 2 en 6 met GTL welke in elkaar overgaan bij Laan van NOI. De trams maken dus een soort lus. Volgens mij gaan die trams gewoon naar de remise. Er wordt al weken instructie gereden met GTL's door de Vliettunnel zodat de trams tussen Leidschendam en remise te kunnen pendelen.
Eén en ander zal tussen 17 juli en 16 augustus gaan gebeuren.
Chris
 
Berichten: 280
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor joostvansurksum » 21 apr 2021 08:53

Is dat voor trams zonder ARI soms? Zoiets als 'je rijdt de tunnel in met max 50 km per uur en als je een voorganger ziet, dan rem je af' ? Of is het om de route te verkennen voor bestuurders die daar nog nooit zijn geweest soms. Dat kan ook natuurlijk...

Het is wel een enorme U-turn: door de Vliettunnel, Leidschenveen en Ypenburg en dan over de Rijswijkseweg richting een remise. Maar gelukkig ligt die verbinding er. Dat scheelt. Jaren geleden hebben ze wel eens een partij GTL-trams gestald bij Laan van NOI, met bewaking, toen er niet via CS hoog naar de remise gereden kon worden.
joostvansurksum
 
Berichten: 182
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 21 apr 2021 09:52

Chris schreef:Aan de 'Iljitsch' zijde van Den Haag rijden lijnen 2 en 6 met GTL welke in elkaar overgaan bij Laan van NOI.

Maak er dan gelijk lijn 62 van. ;)

Ik ben blij dat ik niet afhankelijk van de tram ben om naar het centrum te komen want dat wordt wel een enorme reis. Als je bijvoorbeeld naar de Grote Marktstraat wil dan wordt dat eerst 6 naar LvNOI, dan bus of metro naar CS, hele station door, dan met de tram naar de Gravenstraat en nog een stukje lopen.
iljitsch
 
Berichten: 1150
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor verst107 » 21 apr 2021 11:12

Dit betekent dus ook dat lijn 2 tijdelijk doorrijdt naar Leidschendam Noord. Of maken ze van lijn 6 en lijn 2 een gezamenlijke lijn? 26 bijvoorbeeld.
verst107
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 11 jun 2010 17:20

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Chris » 22 apr 2021 03:11

iljitsch schreef:
Chris schreef:Aan de 'Iljitsch' zijde van Den Haag rijden lijnen 2 en 6 met GTL welke in elkaar overgaan bij Laan van NOI.
Ik ben blij dat ik niet afhankelijk van de tram ben om naar het centrum te komen want dat wordt wel een enorme reis. Als je bijvoorbeeld naar de Grote Marktstraat wil dan wordt dat eerst 6 naar LvNOI, dan bus of metro naar CS, hele station door, dan met de tram naar de Gravenstraat en nog een stukje lopen.
Ja, het leven is zwaar... Toch wel misschien tien minuten tot een kwartier extra bezig en dan vergeet je nog te melden dat je dit ook nog op de terugweg zou moeten doorstaan. En dat wel een hele maand lang....

verst107 schreef:Dit betekent dus ook dat lijn 2 tijdelijk doorrijdt naar Leidschendam Noord. Of maken ze van lijn 6 en lijn 2 een gezamenlijke lijn? 26 bijvoorbeeld.
Met GTL op lijn 2 is er geen ander alternatief denkbaar dan door te rijden naar Leidschendam Noord.
Chris
 
Berichten: 280
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor wattman » 22 apr 2021 06:38

joostvansurksum schreef:Is dat voor trams zonder ARI soms? Zoiets als 'je rijdt de tunnel in met max 50 km per uur en als je een voorganger ziet, dan rem je af' ? Of is het om de route te verkennen voor bestuurders die daar nog nooit zijn geweest soms. Dat kan ook natuurlijk...
Het zal wegbekendheid zijn, want de instructietrams voeren ook telkens het driehoeken aan Ypenburg Centrum en de Weidevogellaan / Gruttosingel uit. De vaste instructietram is inmiddels de 3107, dat is de tram die in februari aan Wateringen is aangereden door een Avenio.
De 3107 heeft bij het schadeherstel zijn totaalrecleame verloren op de 'staart'. Als ik het goed heb is de 3107 sinds die aanrijding ook niet meer in de reizigersdienst gezien.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 945
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 22 apr 2021 07:14

Chris schreef:
iljitsch schreef:Ja, het leven is zwaar... Toch wel misschien tien minuten tot een kwartier extra bezig en dan vergeet je nog te melden dat je dit ook nog op de terugweg zou moeten doorstaan. En dat wel een hele maand lang....

Vergeleken hoe supersnel je normaal met 6 van Bezuidenhout in het centrum bent is dat een enorm verschil, hoor. 8-)
iljitsch
 
Berichten: 1150
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Chris » 23 apr 2021 16:29

Ik ontken ook niet dat het allemaal langer duurt. Maar het alternatief is wordt goed geregeld.
Als je ziet hoeveel er geïnvesteerd wordt in opleidingen om GTL bestuurders door de Vliettunnel en Citadis bestuurders op lijn 9 te laten kunnen rijden doet HTM er alles aan om alles in goede banen te leiden.
En het is voor een maandje...
Chris
 
Berichten: 280
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor wattman » 23 apr 2021 18:36

Vandaag (23 april) was 's middags lijn 1 knap de pineut.
Tussen ca 14:35 en 15:25 gestremd wegens een stroomstoring rond het Kurhaus. Lijn 1 week uit langs World Forum (oude route spitslijn 10) naar Statenkwartier, terwijl lijn 9 werd ingekort tot de lus Madurodam. Zoals te begrijpen vielen er door de trams die in Scheveningen vast zaten in de dienst gaten.
Een uurtje later was er weer een stremming door een aanrijding in Delft, zodat tussen 16:35 en 18:30 uur lijn 1 mocht uitwijken via de route van lijn 15 tot de halte Gruttosingel en vervolgens gekeerd werd via de keerdriehoek bij de Laan van Nootdorp. Lijn 19 werd ingekort tot het oude eindpunt Delft Noord (Nieuwe Plantage).
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 945
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 26 apr 2021 09:37

Afbeelding

Ik wist niet dat de HTM veegwagens had.
iljitsch
 
Berichten: 1150
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Tiktak » 27 apr 2021 07:21

Misschien een idee om een foto topic te openen met foto's van werkwagens van de HTM.
Tiktak
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Vorige

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron