Avenio, was: Nieuwe Trams

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Slagathor » 25 jan 2017 11:49

Smaken verschillen, ik vind dat geel-bruine ding maar een aanstootgevend gedrocht. :D
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor trambestuurder » 29 jan 2017 16:05

HansW schreef:Wat vinden jullie hiervan?
http://www.metro-report.com/uploads/pic ... ession.jpg

Bij CAF 22 stuks 7-delig van besteld als aanvulling op de 27 stuks eerder 5-delig voor Utrecht.

Zou zomaar ook in Den Haag hebben kunnen rijden ipv Avenio, maar er is nog een 2e kans nu bij de vervanging van GTL.


Type tram zou zeker niet misstaan in DenHaag alleen zal ik dan Geel/Zwart kiezen ipv van deze kleuren

Maar voor mij als bestuurder zal een Avenio beter zijn, anders krijg de nog steeds een weer war aan verschillende voertuigen.

Siemens heeft ook verschillende varianten van de Avenio die ook in andere kleuren geleverd kunnen worden hé ;)
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor mibia » 27 feb 2017 10:49

iedereen uit zijn voorkeur voor een kleurstelling van trams, maar waar ik benieuwd naar ben, is:

het was toch de bedoeling dat dmv het concept R-net het interlokale ov in de gehele randstad zou worden doorgevoerd? Hoort Utrecht niet bij de Randstad? Hoort onze eigen Randstadrail er ook niet bij?

Als er weer uitzonderingen gemaakt worden, kan men het concept R-net wel weer opdoeken, omdat de gedachtegang en bedoeling van hogerhand met dat R-net totaal de kop weer wordt ingedrukt, geloof ik ......ongeacht ieders voorkeur voor het bedrijfskleurtje.......
mibia
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 sep 2011 12:48
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor xCookiesolax » 27 feb 2017 11:12

Utrecht heeft ervoor gekozen om alles onder de formule U-OV te laten rijden. In eerste instantie zou namelijk de nieuwe uithoflijn ook R-net worden. Waarom Utrecht voor U-OV heeft gekozen is mij niet duidelijk.

De nieuwe Amstelveenlijn zou volgens de filmpjes en tekeningen ook R-net worden. De trams die besteld zijn bij CAF hebben de huisstijl van het GVB.

Wat betreft Randstadrail; Ik dacht dat dit R-net zou gaan worden tijdens de midlife-beurt van deze voertuigen (Voor de eerste generatie rond 2021).
xCookiesolax
 
Berichten: 446
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Roland » 28 feb 2017 08:39

Vanuit klantenoogpunt vind ik het een hele goede stap van Utrecht. U-OV is één duidelijke partij voor de klant ongeacht welke vervoerder de exploitatie uitvoert. Je kunt ook gewoon kaartjes kopen bij U-OV of naar gevonden voorwerpen vragen. R-net kost de belastingbetaler alleen een hoop geld. Als reiziger kun je er niets mee en heb je er geen enkel voordeel van. Het is daarom ook niet heel vreemd dat je het gevoel krijgt dat de vervoerders er weer vanaf willen.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 840
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor YC52000 » 02 maart 2017 13:18

Ik zie deze graag in Den-Haag

Afbeelding
YC52000
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Chris » 03 maart 2017 00:40

Voor zo'n reuzenrad moet je naar Scheveningen! :D
Oh, wacht, er staat nog iets voor...
Chris
 
Berichten: 502
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor lcyerbanga3 » 03 maart 2017 14:14

Leuk hoor, maar welke is het en waar rijdt ie?
lcyerbanga3
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 08 mei 2016 14:47

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Slagathor » 03 maart 2017 15:01

Dat is in de Franse stad Tours, waar het tramnetwerk deels draadloos is (interessante maar dure techniek die bij erg slecht weer - zoals sneeuw, hagel of ijzel - het weleens af laat weten).

De tram is een Alstom Citadis waarvan de neus specifiek voor het trambedrijf van Tours is ontworpen, als ik het me goed herinner.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor PAV » 05 maart 2017 13:17

Blijkbaar mogen de trams daar zonder front- en sluitverlichting rijden. Of zie ik iets over het hoofd door tegenlicht op de foto?
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor willem » 05 maart 2017 13:48

Als je goed kijkt, het is bijna niet te zien, zie je aan beide zijkanten van de tram onder die horizontale streep onder de voorruit een rijtje led-koplampen zitten. Daarvan branden een aantal.
De sluitlichten zijn twee verticale strepen die in de lichte strip aan de zijkant van de tram verwerkt is. Bij deze tram branden ze uiteraard niet, maar als je op google zoekt naar "tram tours" kom je vast wel een foto tegen van de achterzijde. Het ziet er zeer apart uit.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 981
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Roland » 07 maart 2017 07:54

Vannacht is de eerste Avenio in remise Scheveningen geweest.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 840
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor xCookiesolax » 07 maart 2017 09:49

Dank voor de foto Roland! Waren er nog problemen tijdens het testen?
xCookiesolax
 
Berichten: 446
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Roland » 07 maart 2017 14:46

Naar wat ik heb gehoord zijn er alleen wat straatsteentjes die uitstaken geschampt.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 840
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor grizzler » 07 maart 2017 17:29

Dus nou is de Harstenhoekstraat ineens geen probleem meer? Schreef er laatst niet iemand dat de 'fundering' van de sporen daar niet goed genoeg was?

Overigens kan ik me goed voorstellen dat omwonenden een probleem hebben met dit materieel. Het maakt inderdaad een rotherrie vergeleken met de GTL. Ik woon er net ver genoeg vandaan om er niet echt last van te hebben, maar enkele kennissen op de Gevers Deynootweg kunnen het niet waarderen.
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Chris » 07 maart 2017 23:06

Mijn ervaring is juist andersom. Een Avenio hoor je veel minder in wissels dan een GTL en Citadis!
Wat ie het probleem van het geluid dan? Gewoon het rijden, door een boog gaan of optrek en remgeluiden?
Chris
 
Berichten: 502
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor grizzler » 08 maart 2017 09:33

Gewoon het rijden. Daarbij produceert een Avenio gewoon veel meer geluid. Ook op deze afstand (een paar huizen ver een zijstraat in), kan ik heel goed horen of het een lijn 1 of lijn 9 is die voorbij rijdt.
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Roland » 08 maart 2017 11:11

grizzler schreef:Dus nou is de Harstenhoekstraat ineens geen probleem meer? Schreef er laatst niet iemand dat de 'fundering' van de sporen daar niet goed genoeg was?

Overigens kan ik me goed voorstellen dat omwonenden een probleem hebben met dit materieel. Het maakt inderdaad een rotherrie vergeleken met de GTL. Ik woon er net ver genoeg vandaan om er niet echt last van te hebben, maar enkele kennissen op de Gevers Deynootweg kunnen het niet waarderen.


Er wordt hard gewerkt aan een oplossing voor het geluids- en trillingsprobleem. Dit is echter niet van de een op de andere dag verholpen. Voor de Harstenhoekstraat zal ook nog een onderzoek worden gedaan. Het spoor ligt nu los op duinzand, mogelijk moet er een betonfundering in rubber matten onder om zo de hinder van de tram te isoleren. Voor andere locaties zullen in de toekomst wellicht soortgelijke maatregelen worden genomen.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 840
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Tiktak » 08 maart 2017 19:43

Misschien een enkel spoor in de Harstenhoekstraat midden in de weg welke bediend worden door seinlichten.
Hiermee wordt de afstand trambaan/woonhuizen vergroot en dit in een mooie vrijliggende grasbaan met een betonnen fundering.
Uiteraard word de straatauto vrij en heeft men toch ook wat meer groen in de straat.
Tiktak
 
Berichten: 694
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor grizzler » 08 maart 2017 20:05

Leuk bedacht, maar niet uitvoerbaar (als je die straat kent, weet je waarom...).
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten