Edwin schreef:bobo90 schreef:Was het een bezuiniging? Dacht dat net als Binnenwatersloot ze de haltes te dicht op elkaar vonden te zitten
Waarschijnlijk het eerste doel met als smoes, het tweede argument..... Net als ze een wijk met toen vooral ouderen (rond de Ruys de Beerenbrouckstraat) hun directe OV-verbinding met het centrum van Delft én Den Haag afgenomen hebben door lijn 130 te verleggen.
xCookiesolax schreef:In Delft zijn er destijds ook wel abnormaal veel haltes gesneuveld. Binnenwatersloot, Wateringsevest en Vrijebanselaan.
trambestuurder schreef:xCookiesolax schreef:In Delft zijn er destijds ook wel abnormaal veel haltes gesneuveld. Binnenwatersloot, Wateringsevest en Vrijebanselaan.
Even ter correctie beste Cookiesolax ;
Halte Wateringsevest is tijdelijk gesneuveld ivm werkzaamheden aldaar, deze zal dus gewoon terug komen maar iets meer richting de molen
bobo90 schreef:Naar wat ik weet blijft Prinsenhof idd gwn op de huidige plek liggen. Die tramhaltes lagen rond delft allemaal 300 meter van elkaar en met het nieuwe station zouden delft station en Binnenwatersloot zelfs maar 100 meter van elkaar liggen. Dus of ze het als bezuiniging deden of niet, ze lagen ook wel verdomd dicht bij elkaar.
Edwin schreef:Deze halte staat niet ingetekend op de nieuwe plattegronden van de Spoorzone.
http://www.spoorzonedelft.nl/Toekomst/I ... komt_waar_
Andere opstelling OV-chipkaartlezers in de nieuwe tram
De kaartlezers in de nieuwe tram worden de komende weken een kwartslag gedraaid. Uit een proef is gebleken dat reizigers hierdoor makkelijker kunnen in- en uitchecken waardoor men sneller kan in- en uitstappen. Hierdoor hoeven de trams minder lang stil te staan op de halte waardoor HTM nog beter op tijd kan rijden.
bobo90 schreef:een verbinding in Delft via-de Ruys de Beerenbrouckstraat en DSM
een grote meerwaarde heeft ten opzicht van de huidige route van buslijn 51
via de Wateringsweg (Calve).
bobo90 schreef:kijk eens aan wat een beetje zoeken al je eigen vragen kan beantwoorden. Dit stond in het advies voor het pve van delft voor de nieuwe busconcessie.
Station Delft — DSM — Rijswijk Buiten — Station Rijswijk
Rijswijk ontwikkelt momenteel de wijk Rijswijk Buiten. Bij nieuwbouwwijken
is het essentieel om tijdig goed openbaar vervoer aan te bieden, omdat
niets lastiger is om mensen weer vanuit de auto het openbaar vervoer in te
krijgen. Er zijn op deze verbinding potentieel veel nieuwe reizigers, mede
omdat een verbinding in Delft via-de Ruys de Beerenbrouckstraat en DSM
een grate meerwaarde heeft ten opzicht van de huidige route van buslijn 51
via de Wateringsweg (Calve). Wij verzoeken u om de mogelijkheden te
onderzoeken van het opnemen van deze lijn als verplichte lijn.
voor degene die geinterreseerd zouden zijn, maar ik zal er over ophouden omdat het niet meer over de trams gaat, maar zou wel het halteprobleem wat verzachten.
willem schreef:Dat er door de wijken nu niets kan rijden is duidelijk, maar een bus over de Beatrixlaan, met haltes ter hoogte van de kruisingen, zou wel kunnen.
Alleen is het sinds de reconstructie van de Ruys de Beerenbrouckstraat daar wel heel krap voor een bus geworden. Duurzaam veilig heet dat, maar Nederland is daarin wel flink doorgeschoten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten