Pagina 3 van 77

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 13 maart 2011 17:00
door trammelant
En de prijs gaat naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrr........................... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 14 maart 2011 21:33
door OVinDelft
Ik ben ook erg benieuwd wie de nieuwe trams gaat bouwen. Er werd heel lang geleden beloofd dat dit in maart 2010 al had moeten worden besloten, maar nu is het al maart 2011. Ik hoop echt dat het niet te lang gaat duren.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 14 maart 2011 21:55
door hharry
En hoe gaat de nieuwe serie-nummering? 3201-3240?

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 15 maart 2011 07:56
door Tiktak
Het worden waarschijnlijk één richtingswagens, anders hadden ze de (nood) keer driehoek aan de Volendamlaan
niet vernieuwd, een paar overloopwissels was dan daar goedkoper geweest.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 15 maart 2011 11:46
door Roland
Het worden wel degelijk tweerichting wagens, voor lijn 11 is een kopeindpunt in de maak en verscheidene overloopwissels langs het traject. De oude overloopwissel bij Houtrust zal onder andere vervangen worden voor een nieuwe.

Keerdriehoek Volendamlaan is niet vernieuwd, hij is alleen 7 meter langer geworden en voorzien van een betonfundering. Tegen de tijd dat de wissels versleten zijn is het goed mogelijk dat er een overloopwissel komt.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 15 maart 2011 21:01
door grizzler
Roland schreef:Het worden wel degelijk tweerichting wagens, voor lijn 11 is een kopeindpunt in de maak

En het verhaal gaat juist dat na de werkzaamheden bij de boulevard de oude keerlus weer terug komt. Hoe zit dat dan?

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 15 maart 2011 21:49
door Roland
Die oude keerlus komt ook terug voorlopig. Echter zal binnen 2 a 3 jaar de binnenlus vervallen en binnen de lus die overblijft komt een tweesporig kopeindpunt met een kruiswissel. De tegen die tijd doorgetrokken lijn 17 zal dan van de keerlus gebruik maken en lijn 11 met de nieuwe trams van het kopeindpunt.

Dit natuurlijk allemaal onder het voorbehoud dat er tegen die tijd nog geld is bij Haaglanden...

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 15 maart 2011 22:22
door robert55
Op de nummers durf ik wel een gokje te wagen [op de leverancier niet]: 5001-5040

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 15 maart 2011 22:44
door OVinDelft
hharry schreef:En hoe gaat de nieuwe serie-nummering? 3201-3240?

robert55 schreef:Op de nummers durf ik wel een gokje te wagen [op de leverancier niet]: 5001-5040

Ik had ergens gelezen (volgens mij ergens in dit topic) dat het misschien in de 4000 serie zou worden gezet, dan natuurlijk wel vanaf een nieuw honderdtal. Maar een nieuwe 5000 serie lijkt ook mij het meest voor de hand liggend.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 19 maart 2011 17:36
door trammelant
OVinDelft schreef:
hharry schreef:En hoe gaat de nieuwe serie-nummering? 3201-3240?

robert55 schreef:Op de nummers durf ik wel een gokje te wagen [op de leverancier niet]: 5001-5040

Ik had ergens gelezen (volgens mij ergens in dit topic) dat het misschien in de 4000 serie zou worden gezet, dan natuurlijk wel vanaf een nieuw honderdtal. Maar een nieuwe 5000 serie lijkt ook mij het meest voor de hand liggend.


Ik ga voor de serie 3500 .......klinkt lekkah :)

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 23 maart 2011 16:55
door Adjo
trammelant schreef:En de prijs gaat naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrr........................... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Siemens Avenio! [respect]

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 23 maart 2011 17:44
door trammelant
Adjo schreef:
trammelant schreef:En de prijs gaat naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrr........................... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Siemens Avenio! [respect]




Gefeliciteerd HTM [respect] [perfect]

.....dit bericht is nog warm zeker............ik kan nog geen bevestiging vinden van de HTM zelf op het internet.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 23 maart 2011 18:17
door Adjo
Gefeliciteerd HTM [respect] [perfect]

.....dit bericht is nog warm zeker............ik kan nog geen bevestiging vinden van de HTM zelf op het internet.[/quote]

Gloeiend! Nog niet verder vertellen.....

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 23 maart 2011 21:36
door OVinDelft
Ik hoop dat het klopt, want ik heb liever Siemens dan CAF (alhoewel ze de laatste jaren ook niet-sci-fi ontwerpen hebben gemaakt). Ik vraag me ook af waar je dat vandaan hebt, want er is nog nergens iets te vinden op het net.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 24 maart 2011 14:32
door trammelant
Adjo schreef:Gefeliciteerd HTM [respect] [perfect]

.....dit bericht is nog warm zeker............ik kan nog geen bevestiging vinden van de HTM zelf op het internet.


Gloeiend! Nog niet verder vertellen.....[/quote]

Van mij hoor je nix..........STAATSGEHEIM :lol:

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 19 sep 2011 18:03
door mibia
Vraagje:
Waarom laat men in DH voordat men nieuwe trams besteld, niet betreffende modellen uit andere steden rijden ijn DH, om "te proeven".

Bij de RET was er een tram uit Grenoble.
Bij het GVB was er een tram uit o.a. Potsdam.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 20 sep 2011 06:42
door robert55
In Amsterdam zijn verschillende trams op bezoek geweest, waaronder de proto Combino. De wagen uit Potsdam kwam pas op bezoek toen de order al geplaatst was. Er is ook een fabrieksnieuwe Amsterdamse wagen in Poznan geweest, waar toen dezelfde [nou ja, natuurlijk zonder conducteurhokje] zijn gekocht. Ik weet niet of er in Rotterdam een Citadis op bezoek is geweest.
De kopbak van de Kasselse RegioCitadis die hier is geweest was na de order en is niet op de rails geweest.

Ik weet niet of je er veel van leert en het wordt heel lastig in de aanbesteding. Alle aanbieders moeten dezelfde kansen krijgen, wat dus wil zeggen dat ze allemaal al de passende tram hebben, en het wordt heel moeilijk om de factoren waarop je beoordeeld vast te stellen. In amsterdam kwamen ze ook niet veel verder dan "kan door de Roetersstraat rijden".

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 20 sep 2011 10:13
door Roland
mibia schreef:Vraagje:
Waarom laat men in DH voordat men nieuwe trams besteld, niet betreffende modellen uit andere steden rijden ijn DH, om "te proeven".

Bij de RET was er een tram uit Grenoble.
Bij het GVB was er een tram uit o.a. Potsdam.


Een belangrijke reden is dat je nog niet kunt proefrijden op trajecten waar ze komen te rijden. Er wordt momenteel hard gewerkt aan ontwerpen voor alle knelpunten. Daarnaast is er wellicht geen tram beschikbaar die genoeg overeenkomt met de tram die besteld gaat worden.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 22 sep 2011 08:39
door TrambestuurderAdam
robert55 schreef: In amsterdam kwamen ze ook niet veel verder dan "kan door de Roetersstraat rijden".


Apart. Aangezien dit juist niet het geval was. Roeterstraat was verboden terrein voor combino's.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 22 sep 2011 19:09
door robert55
Die roze proto heeft er wel gereden hoor, google maar met combino en roetersstraat. Kort voor het einde van lijn 6 zijn er nog aanpassingen geweest en sinsdien mogen ze er wel komen. Maar het is nu alleen nog een weinig gebruikte omleidingsroute.
Als link een foto van een combino op de laatste dag van lijn 6. Je kan ook goed zien hoe na de aanpassingen de verticale bewegingsvrijheid van bijv bak 1 en 2 t.o.v elkaar is beperkt.

http://www.flickr.com/photos/tim_boric/2949454748/