Nieuwe halteafroep displays

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Nieuwe halteafroep displays

Berichtdoor richard1074 » 10 jul 2010 14:04

Ik zat laatst in de 3001 (lijn 9) en zag dat ze de oude rooie balken hadden vervangen. Dit nieuwe model heeft een wat dikker lettertype. Eindelijk gaat dat dus weer werken. Ik heb een foto gemaakt, maar het verschil met de oude balken kan je er niet echt goed op zien.
Afbeelding
richard1074
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:24

Re: Nieuwe halteafroep displays

Berichtdoor willem » 10 jul 2010 22:33

Hoe zit het dan met die TFT-schermen waarop de eerstvolgende 5 haltes staan aangegeven? Heb altijd gedacht dat die schermen de opvolgers van de rode balken waren, maar dan hadden ze niet hoeven te investeren in een nieuwe versie van de aloude rode tekstschermen.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe halteafroep displays

Berichtdoor Zoef de Haas. » 11 jul 2010 00:06

Die tekstbalken zijn geen schermen, maar een LED matrix en deze zijn veel minder storings en onderhouds gevoelig dan de TFT schermen. Naar mijn mening voldoen die tekstbalken uitstekend en zijn nog goedkoper ook.

Groetjes Hans.
Een half ons geluk doet meer dan een kilo wijsheid!
Avatar gebruiker
Zoef de Haas.
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:38
Woonplaats: Den Haag.

Re: Nieuwe halteafroep displays

Berichtdoor trambestuurder » 12 jul 2010 12:25

Zoef de Haas. schreef:Die tekstbalken zijn geen schermen, maar een LED matrix en deze zijn veel minder storings en onderhouds gevoelig dan de TFT schermen. Naar mijn mening voldoen die tekstbalken uitstekend en zijn nog goedkoper ook.

Groetjes Hans.


De tekstbalken zijn beter leesbaar en de reiziger kijk daar sneller op dan op het TFT scherm.
Daar staat ook andere info op, maar 9 van de 10 reizigers zien deze info niet eens, ze letten alleen
op de halte
De tekstbalk wordt dus ook in de nieuwe voertuigen toegepast, in de zelfde vorm als Randstandrail
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten