Breekdienst

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Breekdienst

Berichtdoor David » 14 jul 2010 17:05

Bij de reacties bij een artikel over de vervangende busdienst van lijn 2, werd gesproken over een 'breekdienst'. De breekdiensten zouden de reden zijn dat de HTM tram 6 niet laat doorrijden naar Leidschendam Noord.

Wat is een breekdienst?
David
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:20

Re: Breekdienst

Berichtdoor Admin » 14 jul 2010 19:09

Da's een zgn 'gebroken' dienst: die bestaat uit 2 delen. Het meeste personeel is nodig tijdens de spitsen, daarbuiten veel minder. Door nu een dienst te splitsen zit er een paar uurtjes vrij tussen de ochtend en avondspits en da's een stuk goedkoper, omdat je anders 2 man/vrouw nodig hebt, die anders de rest v/d tijd niks te doen hebben.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 741
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Breekdienst

Berichtdoor David » 14 jul 2010 20:28

Dus dat je op een woensdag van 07.00 tot 09.30 uur en van 15.30 tot 18.00 uur moet werken, bijvoorbeeld?

En waarom zijn die breekdiensten dan een probleem om lijn 6 door te trekken?
David
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:20

Re: Breekdienst

Berichtdoor JvM » 14 jul 2010 22:45

Een breekdienst is wat anders dan een gebroken dienst. Zoals gezegd is een gebroken dienst een dienst die voor het personeel uit twee stukken bestaat: in de ochtend een paar uur dienst, dan een paar uur geen dienst en in de middag weer een paar uur.

Een breekdienst is een compleet nieuwe dienstregeling. Die is tijdelijk als bij opbrekingen de rijtijd niet kan worden gehaald en er één of meerdere wagens moeten worden toegevoegd.

Beide soorten diensten kunnen er niets mee te maken hebben dat tram 6 het gedeelte van tram 2 naar Leidschendam Noord niet kan overnemen. Mijn vermoeden is dat er ook nog werkzaamheden in de keerlus plaats gaan vinden, want daar liggen de sporen nog in het zand. Als dat niet het argument is om dit gedeelte van tram 2 te verbussen, dan heeft HTM wat uit te leggen.
Helaas is Jan van Male op 28 oktober 2010 overleden, slechts 63 jaar oud. De immer constructieve bijdragen van dhr van Male zullen node gemist worden. Moge hij rusten in vrede.
JvM
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 09 feb 2010 21:39

Re: Breekdienst

Berichtdoor David » 15 jul 2010 10:21

Nu weet ik het weer! Aan de keerlus van lijn 2 wordt ook gewerkt, daarom kan het niet! (volgens mij om 'm RandstadRail-proof te maken)
David
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:20

Re: Breekdienst

Berichtdoor willem » 15 jul 2010 20:04

Is het gedeelte tussen de keerlus en Leidschenhage al langer "randstadrailproof"?
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Breekdienst

Berichtdoor trambestuurder » 16 jul 2010 00:55

willem schreef:Is het gedeelte tussen de keerlus en Leidschenhage al langer "randstadrailproof"?


RR kan volgens mij niet op de keerlus Leidschenhage MCH Anthoniushove daar is de ruimte te klein voor.
en daar stopt nu ook lijn 19 dus het wordt daar dan veel te vol.

Dus Lijn 2 of RR 2 gaat gewoon zijn eindpunt krijgen aan Leidschendam Noord hoor, het stuk tussen Leidschenhage en Leidschendam Noord is al RR proef alleen de keerlus moet nog worden aangepast.
Waarschijnlijk komt daar net zo'n keerpunt als in Loosduinen want RR is twee koppig net zoals de toekomstige Tram die de GTL gaat vervangen.

Heb ook gehoord dat lijn 6 zijn eindpunt weer gaat krijgen bij Mariahoeve maar of dit nog door gaat is mijn een raadsel
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Breekdienst

Berichtdoor Tiktak » 16 jul 2010 07:29

trambestuurder schreef:
willem schreef:Is het gedeelte tussen de keerlus en Leidschenhage al langer "randstadrailproof"?


RR kan volgens mij niet op de keerlus Leidschenhage MCH Anthoniushove daar is de ruimte te klein voor.
en daar stopt nu ook lijn 19 dus het wordt daar dan veel te vol.

Dus Lijn 2 of RR 2 gaat gewoon zijn eindpunt krijgen aan Leidschendam Noord hoor, het stuk tussen Leidschenhage en Leidschendam Noord is al RR proef alleen de keerlus moet nog worden aangepast.
Waarschijnlijk komt daar net zo'n keerpunt als in Loosduinen want RR is twee koppig net zoals de toekomstige Tram die de GTL gaat vervangen.

Heb ook gehoord dat lijn 6 zijn eindpunt weer gaat krijgen bij Mariahoeve maar of dit nog door gaat is mijn een raadsel


Ik denk eerder zo'n keerlus als op de Uithof.

Maar we dwalen nu af van deze topic Breekdienst
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten