De TW's verlaten Den Haag

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

De TW's verlaten Den Haag

Berichtdoor Tiktak » 03 sep 2010 07:22

De TW's verlaten Den Haag, de TW 6037 is de eerste die op transport is
gesteld naar Boedapest, de andere zullen willicht binnenkort volgen :(
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: De TW's verlaten Den Haag

Berichtdoor trambestuurder » 03 sep 2010 14:31

Tiktak schreef:De TW's verlaten Den Haag, de TW 6037 is de eerste die op transport is
gesteld naar Boedapest, de andere zullen willicht binnenkort volgen :(


Nou dat mocht eens tijd worden, ze stonden maar te verroesten in de LB en later ZB :?
Nu is er eindelijk een koper gevonden die deze voertuigen wilt overnemen
Dat zijn weer centen in de zak voor de HTM zou ik maar zeggen :mrgreen:
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: De TW's verlaten Den Haag

Berichtdoor OVinDelft » 03 sep 2010 17:11

Het is wel jammer dat we ze niet meer zullen zien, maar ze stonden zoals trambestuurder al zei stonden inderdaad al jaren te verroesten.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: De TW's verlaten Den Haag

Berichtdoor Roland » 03 sep 2010 18:47

De centen waren denk ik nog de minste zorg, er wordt hard gezocht naar goedkope ruimte om nieuwe trams kwijt te kunnen. In remise LB is al begonnen met wat sloopwerkzaamheden voor de verlenging van een aantal sporen. Op de plek waar ooit de traverse lag in de werkplaats zullen waarschijnlijk eind dit jaar weer sporen liggen :)
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: De TW's verlaten Den Haag

Berichtdoor Jeronimo117 » 04 sep 2010 10:43

Einde van het jaar of begin 2011 komen ook in de LB, Randstadrailvoertuigen te staan. De 4055 wordt namelijk al snel verwacht begin 2011 en ZB heeft er niet genoeg ruimte ervoor.
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Re: De TW's verlaten Den Haag

Berichtdoor willem » 04 sep 2010 16:44

OVinDelft schreef:Het is wel jammer dat we ze niet meer zullen zien, maar ze stonden zoals trambestuurder al zei stonden inderdaad al jaren te verroesten.


En in Budapest rijden al meer trams van die serie rond, dus daar zullen ze er beter mee overweg kunnen.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: De TW's verlaten Den Haag

Berichtdoor trambestuurder » 04 sep 2010 17:40

Roland schreef:De centen waren denk ik nog de minste zorg, er wordt hard gezocht naar goedkope ruimte om nieuwe trams kwijt te kunnen. In remise LB is al begonnen met wat sloopwerkzaamheden voor de verlenging van een aantal sporen. Op de plek waar ooit de traverse lag in de werkplaats zullen waarschijnlijk eind dit jaar weer sporen liggen :)


Dit is niet helemaal correct Roland, ze zijn inderdaad met werkzaamheden bezig in de LB maar dat heeft allemaal te maken met LVO (levens verlengend onderhoud )van de GTL dat gaat plaats vinden.
en dit wordt in de remise LB gedaan
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: De TW's verlaten Den Haag

Berichtdoor robert55 » 05 sep 2010 00:11

Er zijn de laatste weken al vier wagens uit Hannover naar Boedapest gegaan, dat waren als ik het goed gevolgd heb de laatste die nog van üstra waren. Over zijn daar nog 7 wagens die aan HTM waren verkocht maar nooit hier zijn gekomen en de 6021 [ex Houten] en 6055 [terug voor herstel aanrijdingsschade].

Foto's hierhttp://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?5,4988165

De wagens in Den Haag hebben vooral binnen gestaan en zijn er beter aan toe [dus brengen ze denk ik ook meer op]
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: De TW's verlaten Den Haag

Berichtdoor Roland » 05 sep 2010 09:47

Dit is niet helemaal correct Roland, ze zijn inderdaad met werkzaamheden bezig in de LB maar dat heeft allemaal te maken met LVO (levens verlengend onderhoud )van de GTL dat gaat plaats vinden.
en dit wordt in de remise LB gedaan


Dat blijft kunnen, niet alle sporen worden voor stalling gebruikt. Alleen de sporen 27 t/m 32 als ik het goed zeg, de voorste vier blijven beschikbaar voor onderhoud. Op deze sporen moeten 12 RegioCita's gestald gaan worden in het kader van Korte Termijn Remisering.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: De TW's verlaten Den Haag

Berichtdoor trambestuurder » 05 sep 2010 14:42

Roland schreef:
Dat blijft kunnen, niet alle sporen worden voor stalling gebruikt. Alleen de sporen 27 t/m 32 als ik het goed zeg, de voorste vier blijven beschikbaar voor onderhoud. Op deze sporen moeten 12 RegioCita's gestald gaan worden in het kader van Korte Termijn Remisering.


Ik heb alleen gelezen dat ze de LB gingen aanpassen ivm met het LVO
dat er 12 RR voertuigen gestald gaan worden daar weet ik niets van
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: De TW's verlaten Den Haag

Berichtdoor Roland » 05 sep 2010 15:31

Dat zit em in het eilanden archipel dat HTM heet :P

Ik vrees echter dat we off-topic raken.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: De TW's verlaten Den Haag

Berichtdoor Jeronimo117 » 09 sep 2010 11:48

Misschien een gekke vraag, maar kunnen de TW's van de HTM nog wel zelfstandig rijden of moet er nog veel gebeuren om dat weer te kunnen. Aangezien ze ook niet zelfstandig rijdend van LB naar ZB gegaan zijn.
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Re: De TW's verlaten Den Haag

Berichtdoor Roland » 09 sep 2010 18:30

De TW's die ik een half jaar terug in de Lijsterbes zag staan waren niet in al te beste vorm, er lagen binnen allerlei onderdelen los. Wat ik ook heb gehoord is dat ze voornamelijk vanwege de vele storingen buiten dienst zijn gegaan.

Daarnaast lijkt het me niet verstandig om het materieel dat zo lang buiten dienst heeft gestaan zelfstandig te rijden.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten