Hildebrandplein; Boom op het spoor

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Hildebrandplein; Boom op het spoor

Berichtdoor Roland » 10 sep 2010 14:26

Op het Hildebrandplein is een boom op het spoor gevallen

http://twitpic.com/2n0cbh

De bovenleidingploeg is zojuist vertrokken vanaf de Maanweg.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Hildebrandplein; Boom op het spoor

Berichtdoor trambestuurder » 10 sep 2010 15:36

Roland schreef:Op het Hildebrandplein is een boom op het spoor gevallen

http://twitpic.com/2n0cbh

De bovenleidingploeg is zojuist vertrokken vanaf de Maanweg.



De Boom viel tevens ook op een bestelbusje die niets vermoedend in de rij voor het stoplicht stond te wachten
Deze bestuurder is met A1 naar het ziekenhuis vervoerd

http://www.regio15.nl
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Hildebrandplein; Boom op het spoor

Berichtdoor dAb » 28 sep 2010 17:50

Helaas zijn (recent) enige bijdragen van collega's inzake de (vroegere) Lijnenloop van de HTM, in relatie met de verlaten keerlus van de Lijnen 4/4A en 16 bij de Loevensteinlaan, gewist op het HTMfoto.net --- maar hierna (alsnog) vermeld:
Wim van Es | 26-9-2010
Deze pagina toont drie foto's van de "Keerlus lijn 4/4A Moerwijk jaren `50". De laatste acht reacties hieronder hebben daar helemaal niets mee te maken en zullen worden verwijderd.
Houdt u er a.u.b. rekening mee dat deze website geen forum is, daarvoor kunt u het best terecht op hetHaagsOVforum.nl.

joost | 26-9-2010
Om begrijpelijke redenen zijn er na de oorlog grote gaten gevalllen in de lijnnummering die vervolgens op onduidelijke gronden zijn op/aangevuld. Randstadrail was in die jaren in het geheel nog niet voorzien. Bij de introductie van die laatsten heeft HTM een goede kans om tot hernummering over te gaan laten liggen. Als je het geheel op pure logica toetst moet ik de heer Borgdorff toch wel gelijk geven....

Adje | 26-9-2010
Rotterdam had in de tijd van de foto een lijn 22. Ik was als jongen diep onder de indruk.

Hans R | 26-9-2010
In die tijd zeker een expansie ziekte.(de sky-line oh oh wat mooi)
Hoe hoger hoe beter. Dat ging zeker op voor de gebouwen en blijkbaar ook bij het OV. Hoe meer tram/bus nummers,hetgeen je kon aflezen aan het getal, hoe omvangrijker je stad en de OV-voorzieningen. Dan telde je pas mee.

Een troost voor dAb mag zijn dat er inmiddels weer een lijn 4 rond randstadrailt.

dAb | 26-9-2010
Voorstel: maak de RandstadRail Lijnen RR-A + RR-B + RR-C. Die Tramlijnen terug: Lijn 7 - Lijn 3 - Lijn 4 - Lijn 5, en de nummers boven 10 à 15 zoals gebruikelijk reserveren voor de Buslijnen 16 t/m 30 /?? DA Borgdorff

DA Borgdorff | 26-9-2010
Er waren (voor het Plan Lehner) vlak na de oorlog vijftien StadsTramlijnen: 1 t/m 15 ... én drie Intercommunale Buitenlijnen: I¡ - I² - I³. waarna enige opgeheven Lijnen 13 - 14 - 15 - 2 - 4 - 5 - 7 (en I omgezet in Lijn 1) met een Busnummer werden vergeven, en daardoor nieuwe Lijn 16 de vervanger werd voor Lijn 4. Na Lehner resteerden dus nog negen Lijnen, te weten: 1 - 3 - 6 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 16 ... en later werden de hernieuwde Tramlijnen 2 + 7 ingesteld, en is men helaas verder hoog blijven nummeren met Lijnen 16 - 17 - 18 - 19 enz.
Dát bedoelde ik ... dAb

FransW | 26-9-2010
Ik ben het met Erven Sleeboom eens: heer Borgdorff vergeet kennelijk voor het gemak maar even de lijnen 11, 12, 14 en 15. Er waren in die tijd toch wel meer tramlijnen in exploitatie dan het aantal wat dAb noemt...

erven sleeboom | 26-9-2010
waarmee de tien HTM-Lijnen tot het cijfer 10 genummerd zouden zijn. dAb - begrijp ik niet.

Waarom in 1959 de lijnen 16 en 17 niet gewoon 4 en 4A hadden kunnen blijven is mij ook niet duidelijk, maar bovenstaande opmerking van dAb kan ik niet volgen.

D.A. Borgdorff | 26-9-2010
Geweldig fraaie foto's inderdaad, en jammer dat het Lijnnummer 4 -- en 5 -- niet voor de Tramlijnen 16 en 17 waren gereseveerd, waarmee de tien HTM-Lijnen tot het cijfer 10 genummerd zouden zijn. dAb

Fred | 21-9-2010
Ja, heel mooi die foto's.
Wij woonden aan de Suiderasstraat 1953-1957 en ik zal die tram vast heel vaak voorbij hebben zien komen in mijn prille jeugd.

Hans Kindt | 12-11-2009
Ik kwam in 1959 in de Gaarde wonen en ging per fiets hier langs naar de Montessorischool aan de Guntersteinweg. Voor mij was deze omgeving zo ongeveer het begin van het "platteland". Heerlijk vond ik het om over het paadje langs de toen nog niet doorgetrokken Erasmusweg te fietsen. Er lagen motor- en zeilbootjes en met mooi weer waren er vaak mensen op bezig en kwamen nieuwsgierige hondjes mij kwispelend tegemoet. En er stond nog riet langs het water. En achter de Erasmusweg lag een heel kassengebied. Vaak heb ik daar ongeschonden tomaten, komkommers enz. van de grond gevist die van de veilingwagens waren gevallen. Kom nu eens om al dat moois uit die voorbije tijd.

Jeroen | 5-10-2009
zeker fantastische afbeeldingen !!!
Leuk te zien hoe het er uitzag in mijn oude wijk!

Kan ze foto's ook zeer gebruiken als referentie materiaal voor mijn project waarbij de mogelijkheid wordt geboden om Moerwijk in een virtuele wereld te bewandelen is.

RobR | 4-10-2009
In mijn kinderjaren woonden we een tijdlang op de Steenwijklaan an reden meestal naar opa, die in de Schilderswijk woonden. Toen gingen we altijd met lijn 4. En soms in de zomer wel helemaal naar Marlot! En dan poffertjes eten in een lokaal direkt aan de Leidse Straatweg!


LEO | 4-10-2009
Fantastisch deze foto,s van mijn (helaas verdwenen) favoriete lijn.
Had ik maar 2 afbeeldingen van de keerlus, nu heb ik er 5
Mijn hele jeugd komt weer terug.
Als er meer afbeeldingen zijn houd ik me aanbevolen.


Naar beste weten: 8-) DA Borgdorff - e.i. :shock:
Laatst bijgewerkt door dAb op 30 nov 2010 09:23, in totaal 1 keer bewerkt
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Hildebrandplein; Boom op het spoor

Berichtdoor dAb » 30 nov 2010 09:34

+ Terzake van dezelfde tramlijn verscheen er ook nog een broodje-aap verhaal op maandag 29 november 2010 (even na 16:00 uur) over een (volgens TV-West athans) zgn. "trambrand" [sanbar_img_5663_-_version_2_thumb] terwijl slechts de trommelremmen -- door het bijremmen -- rookten, als volgt:

... "'Op de kruising Genestetlaan / Paets van Troostwijkstraat is vanmiddag een tram van lijn 17 tegen een politieauto gebotst. Bij deze aanrijding raakte gelukkig niemand gewond, maar de politieauto is vermoedelijk total loss.

Door de noodstop die de tram nog maakte, brak er een klein brandje uit bij een van de wielen, althans, er kwam een hoop rook vanaf. Uit voorzorg rukte de brandweer uit met groot materieel, maar kon het ter plaatse af met 1 tankautospuit.

De politieauto is door de politiekraan weggesleept. Het tramverkeer is enige tijd gestremd geweest, lijn 17 reed om via de route van lijn 16. - ...'"

Steeds weer naar beste weten: 8-) DA Borgdorff - e.i. :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten