Storing Delft?

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Storing Delft?

Berichtdoor OVinDelft » 15 sep 2010 14:19

Vandaag vond ik al dat de trams op sommige momenten op rare tijdstippen reden (er stonden op een gegeven moment rond kwart voor twee iets 30 mensen bij de Diepenbrockstraat te wachten). Maar nu is er volgens mij echt iets aan de hand, de 3055 van lijn 19 richting Leidschenhage stond namelijk rond 10 over half 3 op de kruising met de Bachsingel op de Buitenhofdreef stil, met alle deuren open en met de oranje lichten om de richting aan te wijzen, te knipperen. Ik had ook geen andere tram gezien totdat ik in de verte een tram langs zag komen bij de Sadatweg richting Den Haag rond kwart voor 3.
Weet iemand wat er aan de hand is?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Storing Delft?

Berichtdoor Admin » 15 sep 2010 16:46

Er is idd wat gebeurd, wat weet ik niet, want rond de klok van 16.15 zag ik kort na elkaar 2x lijn 19 ri L'dam op de Noordsingel aldaar. De eerste was 3087, tweede nummertje niet gezien.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 741
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Storing Delft?

Berichtdoor db2612 » 15 sep 2010 19:29

Bij de Papsouwselaan was een auto tegen tram 19 gereden.
Zoals ik het zag was het alleen lichte blikschade.
db2612
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 13 jun 2010 12:17

Re: Storing Delft?

Berichtdoor koploper46 » 20 sep 2010 22:47

mischien een code 60 of 80.
laatste tijd hoorde ik wel vaker problemen op tramlijnen met lastige rijzigers :!:
lijn 19 is zojuist vanavond ook gestremd geweest, ik zag het op de htm site staan: einde stremming lijn 19.
wat er gebeurd is weet ik niet :?:
koploper46
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 01 maart 2010 22:32
Woonplaats: Delft

Re: Storing Delft?

Berichtdoor OVinDelft » 22 sep 2010 17:24

db2612 schreef:Bij de Papsouwselaan was een auto tegen tram 19 gereden.
Zoals ik het zag was het alleen lichte blikschade.

Maar wat heeft dat te maken met dat er een tram gestrand was midden op een kruising op de Buitenhofdreef?
koploper46 schreef:mischien een code 60 of 80.
laatste tijd hoorde ik wel vaker problemen op tramlijnen met lastige rijzigers :!:
lijn 19 is zojuist vanavond ook gestremd geweest, ik zag het op de htm site staan: einde stremming lijn 19.
wat er gebeurd is weet ik niet :?:

Umm... wat is een code 60 of 80?
En dan nog lijkt het me niet dat een tram midden op een kruising wordt stilgezet en ontruimd, plus dat de tramlijnen met lastige reizigers vooral in Den Haag zitten. In het zuiden van Delft zijn het er veel minder.

(Ik weet dat mijn reactie een beetje aan de late kant is.)
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Storing Delft?

Berichtdoor trambestuurder » 22 sep 2010 23:29

Code 60 betekent Agressie
Code 80 betekent Agressie tegen personeel

En het kan best dat een bestuurder zijn tram gewoon midden op een kruispunt neerzet als hij een code 80 heeft
want dan wordt hij zelf bedreigt

En ik weet niet of je zelf wel eens met de tram gaat maar dat het rustig is in delft Zuid :lol: nou ik kan er een
boek over schrijven over het tuig dat we tussen Tanthof en Delft station vervoeren.
Met de Bus gaan ze niet want dan moeten ze een kaartje kopen, dus die hebben er geen last van
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Storing Delft?

Berichtdoor Jeronimo117 » 23 sep 2010 08:28

Het ergste volk/tuig wat met HTM reist, zijn de passagiers die reizen met RandstadRail in Zoetermeer, daar is het elke avond wel feest.

Maar een storing met een tram wat het ook mag geweest zijn en dat de passagiers minuten lang moeten wachten, is niet echt iets bijzonders meer. Het gebeurt eigenlijk dagelijks, voornamelijk met de lijnen 2, RR3,RR4 en 6.
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Berichtdoor Charles » 23 sep 2010 13:57

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 14:44, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 891
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Storing Delft?

Berichtdoor trambestuurder » 24 sep 2010 19:14

Charles schreef:Nou, ik denk dat heel veel buschauffeurs het niet eens zullen zijn met deze opmerking...
Ook zij hebben vaak te maken met "reizigers" die niet willen betalen voor de rit.


Wat ik hiermee bedoeld is dat ze hier langs de bus chauffeur moeten en dus uit hun anonimiteit zijn
een Tram heeft 5 duren dus kunnen instappen waar ze willen.
Je ziet over het algemeen dat dit soort personen altijd achterin stappen ook al staan ze bij de eerste deur.

Moet wel zeggen als ze dit bij mij doen moeten ze wel heel snel zijn want als ze twee open deuren voorbij
lopen reden ze echt de derde deur niet meer hoor :mrgreen:
Dan zijn ze dicht en vertrek ik zonder deze personen
Ook als ze de moeite niet nemen om op een stopknopje te drukken dan gaan ze gezellig een halte extra mee,
en daar hebben ze echt een schijt hekel aan :twisted:
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Storing Delft?

Berichtdoor koploper46 » 24 sep 2010 23:02

beetje laat,
gelukkig valt delft best wel mee met argressie. ik sluit me dan ook aan bij de andere dat het vaker raak is in zoetermeer enz. wat laatst ook vaak voor vertragingen zorgt op lijn 1 in ieder geval, zijn de (tijdelijke) verkeerslichten bij leeghwaterplein. wat er gebeurd is op de buitenhofdreef is voor mij nog een raadsel :D
koploper46
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 01 maart 2010 22:32
Woonplaats: Delft


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten