Roland schreef:Eerst maar eens kijken hoe ze rijden. De cita's van de RET zijn ook niet bepaald feilloos, van de cita 1's staat nog altijd een hoop stil en dat terwijl ze er al bijna 10 jaar zijn.
Ben benieuwd hoe het met beenruimte staat gesteld, in de GTL's zit ik behoorlijk krap.
hharry schreef:Die Siemens-trams zien er wel mooi uit.
Van wie worden nu de nieuwe trams? Als in ±2017 de tramconcessie wordt "verloot" krijgt de nieuwe concessiehouder (als HTM verliest) dan de nieuwe en oude trams?
Lange_Dre schreef:hharry schreef:Die Siemens-trams zien er wel mooi uit.
Van wie worden nu de nieuwe trams? Als in ±2017 de tramconcessie wordt "verloot" krijgt de nieuwe concessiehouder (als HTM verliest) dan de nieuwe en oude trams?
Ik meen dat Haaglanden de eigenaar van de trams is en de HTM er mee rijd?
Lange_Dre schreef:Vergeleken met de Citadis 2 van de RET is dit toch wel weer een grote domper vind ik persoonlijk.
Een gemiste kans, zelfs de RET heeft nog betere/ mooiere laagvloertrams... Maar goed het is duidelijk Haaglanden wil weer eens voor minder geld 1ste rangs zitten..
Laten we hopen dat dit het dus niet gaan worden er er nog veel gaat veranderen aan dienieuwe trams...
robert55 schreef:
Wat betreft de eigendom van de GTL: zelfs als die van HTM zijn, de eigenaar van HTM is de gemeente Den Haag. Als HTM de railconcessie verliest, is het de eigenaar van het bedrijf die bepaalt wat er met schulden en bezittingen gebeurt. Dat is allemaal papierwerk. De Utrechtse sneltrams hebben verschillende eigenaars gehad en het logo van de eigenaar heeft er denk ik nooit op gestaan.
trambestuurder schreef:robert55 schreef:
Wat betreft de eigendom van de GTL: zelfs als die van HTM zijn, de eigenaar van HTM is de gemeente Den Haag. Als HTM de railconcessie verliest, is het de eigenaar van het bedrijf die bepaalt wat er met schulden en bezittingen gebeurt. Dat is allemaal papierwerk. De Utrechtse sneltrams hebben verschillende eigenaars gehad en het logo van de eigenaar heeft er denk ik nooit op gestaan.
Volgens mij maak je hier nu een cruciale fout, de Gemeente Denhaag is geen eigenaar van de HTM, hij is groot aandeelhouder
en dat is toch net even iets anders.
Er staat ook NV achter de HTM, iets wat betekent naamloze vernootschap dus er zijn dus meerdere eigenaren binnen de HTM
robert55 schreef:Lange_Dre schreef:Wat betreft de eigendom van de GTL: zelfs als die van HTM zijn, de eigenaar van HTM is de gemeente Den Haag. Als HTM de railconcessie verliest, is het de eigenaar van het bedrijf die bepaalt wat er met schulden en bezittingen gebeurt. Dat is allemaal papierwerk. De Utrechtse sneltrams hebben verschillende eigenaars gehad en het logo van de eigenaar heeft er denk ik nooit op gestaan.
OVinDelft schreef:trambestuurder schreef:robert55 schreef:
Wat betreft de eigendom van de GTL: zelfs als die van HTM zijn, de eigenaar van HTM is de gemeente Den Haag. Als HTM de railconcessie verliest, is het de eigenaar van het bedrijf die bepaalt wat er met schulden en bezittingen gebeurt. Dat is allemaal papierwerk. De Utrechtse sneltrams hebben verschillende eigenaars gehad en het logo van de eigenaar heeft er denk ik nooit op gestaan.
Volgens mij maak je hier nu een cruciale fout, de Gemeente Denhaag is geen eigenaar van de HTM, hij is groot aandeelhouder
en dat is toch net even iets anders.
Er staat ook NV achter de HTM, iets wat betekent naamloze vernootschap dus er zijn dus meerdere eigenaren binnen de HTM
Op wikipedia staat dat de HTM alle aandelen bezit, dus kan je wel stellen dat ze de eigenaar zijn. Ik vind het wel een rare constructie, een NV waarvan maar 1 aandeelhouder is.
verry schreef:Met de Avenio heeft Den Haag een echt goede tram. De Avenio is een van de beste lage vloer tram. Zal de nieuwe tram 2,55 meter of 2,65 meter breed?
Kunnen we einde van het jaar contract tussen HTM en Siemens verwachten ?
dAb schreef: Bovendien schrijf je dat de wielen wel 1½ keer langer meegaan, dan ..; dat is appels met peren vergelijken, en de wielen gaan doorgaans de hele 36-40 jarige levensduur van de trams mee. Slechts de wielbanden moeten (evenals bij automobielen) toch wel regelmatig worden vervangen, meestal door flens en band-slijtage, net zoals ook bij en aan de rails van de sporen.
Gave Groet D.A. Borgdorff
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten