Admin schreef:Goed, kom maar met het antwoord. De kaders waarin je moet werken zijn:Vertel maar hoe de HTM het op moet lossen.
- Het Stationsplein kan in z'n geheel niet worden bereden, daarmee is dus ook de keerlus op/via het Rijswijkseplein onbereikbaar
- Er is geen extra geld
- Er is geen extra personeel
- Er zijn geen extra trams
- Er zijn geen extra bussen
- Er is geen extra spoor
- Er mogen geen lege of dubbele kilometers gemaakt worden
- De overige tramdiensten mogen geen overlast of hinder hebben
Het probleem is idd niet lijn 15, maar lijn 11. En het chronisch gebrek aan andere keermogelijkheden in de directe omgeving van HS.
Tiktak schreef:Men had ook lijn 11 kunnen laten doorrijden naar Station Voorburg en wie weet levert dat weer meer reizigers op die vanuit Voorburg, Laakkwartier naar de Haagse Markt en Scheveningen gaan en omgekeerd de attractie bezoekers van Drievliet en de oude winkelstraat "de Herenstraat" in Voorburg.
buschauffeur schreef:Tiktak schreef:Men had ook lijn 11 kunnen laten doorrijden naar Station Voorburg en wie weet levert dat weer meer reizigers op die vanuit Voorburg, Laakkwartier naar de Haagse Markt en Scheveningen gaan en omgekeerd de attractie bezoekers van Drievliet en de oude winkelstraat "de Herenstraat" in Voorburg.
Vanuit Voorburg kun je prima met bus 23 naar Scheveningen.
iljitsch schreef:Ik kan me ook voorstellen dat het aantal trams over de Rijswijkseweg die wat moeten in het centrum wat uit de klauwen aan het lopen was.
Ik denk inderdaad dat 11 het probleem was. Die had dan ingekort moeten worden tot de Wauwermanstraat en dan overstappen op 9 of 12. Of dat erger is dan het inkorten van 15? Moeilijk te zeggen...
Ze hadden ook 11 aan 17 koppelen in het centrum. Dan zou 12 kunnen doorrijden naar Voorburg, of als dat teveel gedoe geeft, over de route van 6 naar de grote kerk.
Enig idee hoeveel tijd die overstappen kosten? Als dat goed geregeld is is het tijdverlies minimaal. Mensen die naar HS willen die moeten wel een eindje extra lopen...
hharry schreef:Tram 17 (6-8 p.u.) rijdt vaker dan tram 11 (4-5 p.u.)
iljitsch schreef:Zie ook hier, hoewel er uitermate weinig informatie staat. Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe 2 en 6 allebei op LvNOI gaan keren in verschillende richtingen, en waarom 2 op dat deel met GTLs rijdt. Of wacht, waarschijnlijk zijn de twee stukken doorgekoppeld en wordt er niet gekeerd. Ook vermeldt het verhaal niet hoe 6 bij CS komt. Ik neem aan langs de grote kerk via CS laag.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten