Algemeen baanwerkzaamheden topic

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Roland » 09 maart 2013 13:54

Een voorproefje van het nieuwe wisselcomplex van remise Scheveningen tijdens de afname bij fabrikant Voestalpine BWG in Gotha. Gezien vanaf spoor 15 naar het toegangshek.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 841
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Tiktak » 01 apr 2013 09:50

Op 2 April 2013, begint de grote verbouwing van de sporen aan de Werf zijde, hierop aansluitend
gaat de gemeente de gehele Werf veranderen, er komt een midden plantsoen met aan iedere kant
één rijstrook en parkeer vakken, behalve bij de tramremise hier komt een remisespoor in het
midden plantsoen te liggen en het uitrukspoor in de rijstrook.
Het remisespoor komt in het middenplantsoen te liggen omdat op dit spoor in tweerichtingen
gebruikt gaat worden, hiermee voorkomt men het spookrijden ten opzichten van het auto verkeer.
Dus op lijn 2 zien we dan voorlopig nog GTL's rijden totdat de sporen in het beton liggen (RRvoertuigen mogen niet op blokken
onder rails rijden).
Ik weet niet of de in- en uitruksporen tijdens de werkzaamheden gebruikt kunnen worden, op de keerlus Kraayenstein is op de Digitale Tram
foto's te zien van een open lucht remise.
Tiktak
 
Berichten: 694
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Charles » 08 apr 2013 16:59

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 21:27, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 904
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor trambestuurder » 14 apr 2013 11:27

Charles schreef:Afbeelding

Werkzaamheden Heuvelweg L'dam nabij het ziekenhuis. Foto van vanmiddag.
Rechts achter de zandhoop liggen de oude sporen naar de keerlus; verbinding met het doorgaande spoor is al weggebroken.
En de nieuwe wissels zijn een stukkie verderop erin gelegd. Gaat de tailtrack straatspoor worden?


Nee de Tail-track wordt geen straat spoor, hij komt gewoon vrij te liggen maar dan dichter tegen het parkeerterrein aan
de ruimte aan de andere zijde was niet genoeg en het zal anders te veel overlast geven aan de bewoners in wijk Malot
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Roland » 15 apr 2013 12:24

Zo komt ie er uit te zien:
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 841
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor wattman » 15 apr 2013 19:16

Interessante spoorverbinding. Wat wordt de standaardprocedure bij het keren van de RandstadRail trams, d.w.z. wordt het linksaf slaan en dan keren, of doorrijden over het wissel en dan achteruit naar het spoor richting Delft / Kraayenstein?
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor René W » 15 apr 2013 19:51

Roland,

Kan je ook een tekening van de sporensituatie bij de Nieuwe Plantage plaatsen en een tekening van de nieuwe situatie rond en bij Zichtenburg.
gr.
Rene
Avatar gebruiker
René W
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 30 jan 2010 16:52

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor René W » 15 apr 2013 19:54

wattman schreef:Interessante spoorverbinding. Wat wordt de standaardprocedure bij het keren van de RandstadRail trams, d.w.z. wordt het linksaf slaan en dan keren, of doorrijden over het wissel en dan achteruit naar het spoor richting Delft / Kraayenstein?

Komt er niet een vast spoor voor lijn 2 en 19 (om vergissingen te voorkomen)?
gr.
Rene
Avatar gebruiker
René W
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 30 jan 2010 16:52

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Admin » 16 apr 2013 00:24

Ik vermoed dat de wissels aan de perronzijde verend worden uitgevoerd, alleen het inrijwissel bediend zal worden en het uitrijwissel slechts handbediend zal zijn. Of, omdat het RR wagens betreft, alle wissels in een rijweg komen te liggen (en dus bediend moeten gaan worden) Vaste sporen lijkt me ook heel logisch, maar een aparte omloop hoeft niet noodzakelijkerwijs... Best kans dat wagens van 2 op 19 overgaan en andersom. Heeft wel als nadeel dat bij verstoringen meer kans is op bijsturingsproblemen. Maar daar hebben we NS voor ;) :D
Admin
Site Admin
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Roland » 17 apr 2013 07:16

Jouw vermoeden is helemaal juist. Er komt geen systeem met rijwegen/beveiliging, dat is het voordeel van een kruiswissel. Hoe ze er exploitatietechnisch gebruik van gaan maken zou ik niet weten, maar je kunt er allerlei kanten mee op. Voordat ik het project kreeg had men er twee zijhaltes bedacht, dat is natuurlijk nooit praktisch bij een eindpunt.

Zo moet de Nieuwe Plantage er uit komen te zien:
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 841
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Admin » 17 apr 2013 12:30

Hmmm, ik zou ook wissels aan de Delftse kant neerleggen, da's veel flexibeler... Maar ja, dat kost geld :roll:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Roland » 17 apr 2013 12:49

Is wel enigszins rekening mee gehouden, ze passen er in. Er was echter ook sprake van een meer definitieve tailtrack bij Delft station. Dat zou natuurlijk praktischer zijn, maar ik heb geen idee of daar al een ei over gelegd is. Als dat niet doorgaat zullen de wissels aan de Delftzijde waarschijnlijk wel aangelegd worden, dan kan er ook een 'studenten-versterkingslijn' worden ingesteld.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 841
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Admin » 17 apr 2013 13:23

De plannen voor de tailtrack bij het station wist ik niks van, je uitleg lijkt me heel logisch. Terug naar L'dam: wat is de boogstraal v/d afslag, de tekening is helaas te klein om af te lezen op m'n (toch niet kleine) scherm ;)
Admin
Site Admin
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Roland » 17 apr 2013 14:33

Circa 40m uit m'n hoofd. Daar moeten ze tegen kunnen die 'lastbakken' :P
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 841
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Jeronimo117 » 18 apr 2013 10:40

Ik neem aan dat de tilltrack van Delft blijvend is en niet tijdelijk. Kan in de toekomst ook goed van pas komen bij stremmingen en omleidingen.
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor hharry » 18 apr 2013 20:28

René W schreef:
wattman schreef:Interessante spoorverbinding. Wat wordt de standaardprocedure bij het keren van de RandstadRail trams, d.w.z. wordt het linksaf slaan en dan keren, of doorrijden over het wissel en dan achteruit naar het spoor richting Delft / Kraayenstein?

Komt er niet een vast spoor voor lijn 2 en 19 (om vergissingen te voorkomen)?


In leidschendam is er toch een korte keertijd voor de lijnen 2 & 19?
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor willem » 18 apr 2013 20:58

Jeronimo117 schreef:Ik neem aan dat de tilltrack van Delft blijvend is en niet tijdelijk. Kan in de toekomst ook goed van pas komen bij stremmingen en omleidingen.

Daarvoor was er al de driehoek aan de Krakeelpolderweg. Anders kunnen bij stremmingen en omleiding reizigers niet naar het station gebracht worden.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 981
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Nick » 19 apr 2013 21:31

willem schreef:
Jeronimo117 schreef:Ik neem aan dat de tilltrack van Delft blijvend is en niet tijdelijk. Kan in de toekomst ook goed van pas komen bij stremmingen en omleidingen.

Daarvoor was er al de driehoek aan de Krakeelpolderweg. Anders kunnen bij stremmingen en omleiding reizigers niet naar het station gebracht worden.


De Krakeelpolderweg is alleen maar voor de GTL bereikbaar, niet voor Randstadrail. Die valt als keervoorziening dan ook voorlopig weg. Zou me logisch lijken als de Nieuwe Plantage (hoe vreselijk die plek ook is) gehandhaafd blijft.
Nick
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 25 feb 2013 16:02

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor trambestuurder » 20 apr 2013 00:31

ik schat zo in dat als de hele situatie klaar is er een tail-track komt ter hoogte van Delft Station dit mede om als de vraag er naar is extra voertuigen te kunnen inzetten.

de Bedoeling was dat Delft Noord een keervoorziening zo krijgen dus ik denk dat de tail-track Plantage gehandhaafd blijft
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor OVinDelft » 20 apr 2013 14:21

Dat van een tailtrack bij Delft station heb ik ook ooit iets over gelezen. Het lijkt mij in ieder geval een goed idee, veel logischer dan die keerdriehoek bij de Krakeelpolderweg, die ligt alleen maar in de weg als hij gebruikt moet worden en volgens mij is de staat van de sporen niet echt meer goed. Als je die uitvoert in twee richtingen kan hij worden gebruikt als vervanging voor de driehoek en tailtrack Nieuwe Plantage en ook nog eens versterking binnen Delft zoals Roland al schreef.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron