Algemeen baanwerkzaamheden topic

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 15 jun 2017 22:27

WKZH5A schreef:
iljitsch schreef:Lijn 3 en 4 rijden vanuit Zoetermeer t/m Laan van NOI (had ook gekund om naar Den Haag Centraal verder te rijden via lijn E, maar dan vervalt het reisadvies wat de HTM heeft gegeven).

Ik denk dat de metro + 2 tramlijnen op het eindpunt niet past. Maar wat ze zouden kunnen doen is één lijn door laten rijden naar CS en de andere laten keren bij LvNOI. Dan spreid je ook mooi de overlast over de twee stations want twee kerende tramlijnen op LvNOI zal ook de metro flink in de weg zitten.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor OVinDelft » 15 jun 2017 23:06

De halte op CS is zo lang, dat je zou denken dat met wat goede logistiek zowel lijn 3, 4 als E keren op CS prima zou moeten kunnen. Het zal elk geval beter gaan dan midden op het doorgaande spoor op Laan van NOI lopen te keren.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor JoopS » 16 jun 2017 09:25

Werkzaamheden Ternoot. Ik denkt dat het probleem wel meevalt. Alleen op zaterdag 1 en zondag 2 juli 2017, in de vakantietijd worden de tramlijnen 2, 3, 4 en 6 in twee stukken geknipt. Maandag 3 juli rijdt alles weer normaal!
JoopS
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 16 okt 2013 12:16
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor lcyerbanga3 » 18 jun 2017 13:44

Als het vakantietijd is dan kan de tram juist beter keren bij centraal, dus waarom niet??
lcyerbanga3
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 08 mei 2016 14:47

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor mibia » 19 jun 2017 13:33

Idd, je bouwt iets voor miljoenen en je maakt er never gebruikt van, nee lekker knip de boel maar weer in tweeen, geeft de reiziger maar weer een extra overstap en langere reistijd. Welke ...*.... beslist dat gezeik? Als dit zo blijft mag die lijn E van mij verkassen tot Leidschenveen,
mibia
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 sep 2011 12:48
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Roland » 20 jun 2017 08:02

Zolang het wisselcomplex Beatrixkwartier (aftakking bij LvNOI) niet is aangepast kan je niet met trams rechtdoor rijden over spoor 1 (van LvNOI naar GVC). De metro's hebben een dikkere wielflens, dit heeft als gevolg dat wissels zonder beweegbaar puntstuk een grotere opening hebben bij het puntstuk. Voor de trams met hun smalle wielbanden geeft dit een verhoogd ontsporingsgevaar. Wissels kun je een beweegbaar puntstuk geven, voor de kruising daarachter is echter nog geen bevredigende oplossing gevonden.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Admin » 20 jun 2017 08:07

Simpel Roland: beweegbare hartstukken. Voorbeelden te over, ook in NL: Rtd-tunnelzijde ligt er vol mee (in de vorm van Engelse wissels voor 60 km/h) en bij Tongelre-aansluiting (spitsing Ehv-Vl en Ehv-Rm) ligt een lange kruising voor 100 km/h. Kost wat in aanleg en onderhoud, maar dan is het probleem wél compleet de wereld uit, ook met bv railremmen.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Roland » 20 jun 2017 15:22

Je geeft alleen voorbeelden van wissels, die had ik ook al genoemd. Beweegbare puntstukken bestaan, maar beweegbare kruisstukken niet. beide worden onder een noemer hartstukken genoemd. Een kruising bestaat uit 2 puntstukken en 2 kruisstukken. De laatst genoemde zijn het probleem.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 20 jun 2017 16:59

Het was heel expliciet de bedoeling dat ook RegioCitadissen op het nieuwe eindpunt zouden kunnen halteren dus het lijkt me dat een oplossing bestaat, en dat die zeer waarschijnlijk al in de pijplijn zit. Het is ook niet alsof er helemaal geen wissels op de samenloop tussen RC en metro zitten.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Admin » 20 jun 2017 19:36

@Roland: https://www.google.nl/maps/@51.4451218, ... !1e3?hl=en

Ik heb in het verleden zowel van Rtd als van deze kruising (Tongelre Aansluiting is de officiële naam) foto's gemaakt, maar die ben ik helaas kwijt geraakt bij een PC crash in het verleden. Beweegbare kruisstukken bestaan dus wel degelijk, en in het Duitstalige deel v/d wereld worden ze ook vrij veel toegepast. Ook de Britten doen een duit in 't zakkie. Helaas is de kwaliteit v/d gebruikte Google luchtfoto's van Rtd te belabberd om iets te zien: https://www.google.nl/maps/@51.9260202, ... !1e3?hl=en
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Roland » 21 jun 2017 08:24

Je hebt helemaal gelijk. Er worden eigenlijk 2 wissels pal achter elkaar van gemaakt. De variant die ik kende voor het Beatrixkwartier was er een met strengelspoor met een aparte kruising voor metro en tram. Een collega vertelde dat er ook een variant was gemaakt met zo'n beweegbare kruising, maar dat men dat niet zag zitten gezien je er dan 4 wisselstellers bij krijgt. Het ligt nu in de ijskast in ieder geval.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 09 aug 2017 13:41

Ik fietste gister even over het kerkplein, en ik zie dat hier flink gewerkt is en nog wordt, er wordt weer iets dat lijkt op een normale weg in ere hersteld en zo te zien is het spoor vernieuwd, en de boog achter de kerk langs moet nog, die ontbreekt nu.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor WKZH5A » 09 aug 2017 19:19

Het is nu bouwvakantie. De werkzaamheden liggen daar voorlopig stil. Volgende week of de week daarna worden de werkzaamheden weer hervat.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 10 aug 2017 13:47

Er wordt gewoon doorgewerkt daar :)
Aan de zijde van het postkantoor is de bestrating geheel vernieuwd, eindelijk verlost van die stomme keien.
De boog is geheel vervangen en is ook veel ruimer dan de oude. Het resultaat daarvan is nu dat je na het rondje om de kerk de keuze hebt om linksaf de Torenstraat in te gaan of rechtsaf de Jan Hendrikstraat. Voorheen was die keus er niet.
Overigens zijn deze werkzaamheden nog in volle gang en is de nieuwe boog nog niet aangesloten op bestaand spoor.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Chris » 10 aug 2017 21:32

Volgens mij is het linksaf de Jan Hendrikstraat in en rechtsaf de Torenstraat. En als je nog 'ns gaat kijken zie je misschien nog de restanten van de oude wisselmogelijkheid en kom je er achter dat er voor de verbouwing ook altijd gekozen kon worden om na de passage van het Postkantoor links dan wel rechtsaf te slaan...
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 10 aug 2017 21:41

Chris schreef:Volgens mij is het linksaf de Jan Hendrikstraat in en rechtsaf de Torenstraat.
Klopt. Ik zie nu dat ik dit onjuist heb opgeschreven.. :oops: :oops:
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor trambestuurder » 19 aug 2017 01:39

Charles schreef:Er wordt gewoon doorgewerkt daar :)
Aan de zijde van het postkantoor is de bestrating geheel vernieuwd, eindelijk verlost van die stomme keien.
De boog is geheel vervangen en is ook veel ruimer dan de oude. Het resultaat daarvan is nu dat je na het rondje om de kerk de keuze hebt om linksaf de Torenstraat in te gaan of rechtsaf de Jan Hendrikstraat. Voorheen was die keus er niet.
Overigens zijn deze werkzaamheden nog in volle gang en is de nieuwe boog nog niet aangesloten op bestaand spoor.


nou heb ik al een tijdje trambestuurder maar je kon daar ook in de oude situatie gewoon rechtsaf Torenstraat en Linksaf Jan Hendrikstraat hoor Charles
De Boog is alleen ruimer nu omdat een RR of AV hier ook moet kunnen keren en in later stadium zelfs naar het Buitenhof moet kunnen rijden.

Alleen kan je op dit moment alleen nog Rechtsaf de Torenstraat in, Linksaf is nog niet mogelijk omdat dit nog niet is aangesloten aan het Net.
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 544
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Tiktak » 20 aug 2017 15:51

Dus bij een stremming in de tramtunnel kan lijn 6 geen gebruik maken van de keerlus om de kerk.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor trambestuurder » 20 aug 2017 16:07

Tiktak schreef:Dus bij een stremming in de tramtunnel kan lijn 6 geen gebruik maken van de keerlus om de kerk.


Op dit moment is dat idd niet mogelijk en zal lijn 6 indien zich dit voordoet een rondje door het centrum moeten rijden
Pas medio December is alles rond de kerk en gravenstraat klaar en kunnen we weer rond de kerk en dan ook een Avenio en een Citadis
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 544
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor wattman » 20 aug 2017 17:52

Mijn ervaring is dat bij een stremming in de tramtunnel lijn 6 via CS-laag (Rijnstraat) gaat. Dat is ook handig voor de passagiers, dan kun je ook nog het Spui en het CS bereiken zonder (onhandige) overstap en/of lopen.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron