Pagina 27 van 39

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 mei 2017 00:02
door Admin
Nope, voldoet niet aan 3, eigenlijk zelfs 4 van de 8 criteria: er is geen extra geld, geen extra personeel, geen extra trams en er worden heel veel dubbele kilometers gemaakt. Lijn 10 was juist opgeheven omdat er over praktisch de hele route al andere vormen van OV beschikbaar waren, en dat zit bepaald niet vol gedurende een groot deel v/d dag.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 mei 2017 07:21
door willem
Uiteindelijk is het een politieke keuze dat dit soort dingen zonder extra budget moeten worden uitgevoerd.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 mei 2017 09:11
door Edwin
Admin schreef:Goed, kom maar met het antwoord. De kaders waarin je moet werken zijn:

  • Het Stationsplein kan in z'n geheel niet worden bereden, daarmee is dus ook de keerlus op/via het Rijswijkseplein onbereikbaar
  • Er is geen extra geld
  • Er is geen extra personeel
  • Er zijn geen extra trams
  • Er zijn geen extra bussen
  • Er is geen extra spoor
  • Er mogen geen lege of dubbele kilometers gemaakt worden
  • De overige tramdiensten mogen geen overlast of hinder hebben
Vertel maar hoe de HTM het op moet lossen. :idea:

Het probleem is idd niet lijn 15, maar lijn 11. En het chronisch gebrek aan andere keermogelijkheden in de directe omgeving van HS.


Lijn 11 rijdt met Avenio, dus kan makkelijk 'keren' op de nieuwe keermogelijkheid, die al een tijdje ongebruikt ligt langs de parallelweg (scheelt ook nog kilometers en wie naar HS moet, kan op meerdere plaatsen overstappen op lijn 12). Nu kunnen veel reizigers (o.a. van de drukke P+R Hoornwijck) niet direct naar de binnenstad, dus daar loopt men ook inkomsten mis.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 mei 2017 10:20
door Slagathor
Wel een beetje lullig voor m'n collega die elke dag vanuit Ypenburg met de 15 naar de halte nabij kantoor (Korte Voorhout) moet.

Die heeft de afgelopen anderhalf jaar al door weer en wind vanaf de Kalvermarkt moeten wandelen, en nu mag ze gaan overstappen...

Zelf neem ik al sinds 3 jaar de fiets en alleen bij hoge uitzondering de tram. De inkomsten van dat maandelijkse abonnement à 79 euro van mij is de HTM kwijt geraakt door al die toestanden.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 mei 2017 10:47
door buschauffeur
Tiktak schreef:Men had ook lijn 11 kunnen laten doorrijden naar Station Voorburg en wie weet levert dat weer meer reizigers op die vanuit Voorburg, Laakkwartier naar de Haagse Markt en Scheveningen gaan en omgekeerd de attractie bezoekers van Drievliet en de oude winkelstraat "de Herenstraat" in Voorburg.

Vanuit Voorburg kun je prima met bus 23 naar Scheveningen.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 mei 2017 12:11
door iljitsch
Ik kan me ook voorstellen dat het aantal trams over de Rijswijkseweg die wat moeten in het centrum wat uit de klauwen aan het lopen was.

Ik denk inderdaad dat 11 het probleem was. Die had dan ingekort moeten worden tot de Wauwermanstraat en dan overstappen op 9 of 12. Of dat erger is dan het inkorten van 15? Moeilijk te zeggen...

Ze hadden ook 11 aan 17 koppelen in het centrum. Dan zou 12 kunnen doorrijden naar Voorburg, of als dat teveel gedoe geeft, over de route van 6 naar de grote kerk.

Enig idee hoeveel tijd die overstappen kosten? Als dat goed geregeld is is het tijdverlies minimaal. Mensen die naar HS willen die moeten wel een eindje extra lopen...

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 mei 2017 12:29
door Edwin
buschauffeur schreef:
Tiktak schreef:Men had ook lijn 11 kunnen laten doorrijden naar Station Voorburg en wie weet levert dat weer meer reizigers op die vanuit Voorburg, Laakkwartier naar de Haagse Markt en Scheveningen gaan en omgekeerd de attractie bezoekers van Drievliet en de oude winkelstraat "de Herenstraat" in Voorburg.

Vanuit Voorburg kun je prima met bus 23 naar Scheveningen.


Als de bezienswaardigheden omgeroepen zouden worden, was deze lijn een prima aanvulling op de 'Tourist tram', maar niet voor woon-werk verkeer....

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 mei 2017 21:22
door hharry
iljitsch schreef:Ik kan me ook voorstellen dat het aantal trams over de Rijswijkseweg die wat moeten in het centrum wat uit de klauwen aan het lopen was.

Ik denk inderdaad dat 11 het probleem was. Die had dan ingekort moeten worden tot de Wauwermanstraat en dan overstappen op 9 of 12. Of dat erger is dan het inkorten van 15? Moeilijk te zeggen...

Ze hadden ook 11 aan 17 koppelen in het centrum. Dan zou 12 kunnen doorrijden naar Voorburg, of als dat teveel gedoe geeft, over de route van 6 naar de grote kerk.

Enig idee hoeveel tijd die overstappen kosten? Als dat goed geregeld is is het tijdverlies minimaal. Mensen die naar HS willen die moeten wel een eindje extra lopen...


Tram 17 (6-8 p.u.) rijdt vaker dan tram 11 (4-5 p.u.)

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 12 mei 2017 02:43
door trambestuurder
hharry schreef:Tram 17 (6-8 p.u.) rijdt vaker dan tram 11 (4-5 p.u.)


Inderdaad rijdt lijn 17 vaker als lijn 11, maar ik vind het van de zotte dat dat zo is.
Lijn 17 kan het makkelijk met 5x per uur aan (rijdt dagelijks lijn 17 namelijk)

Dus ze hadden de dienstregeling gewoon kunnen aanpassen, dan had lijn 15 gewoon zijn normale route kunnen rijden
maar dan rijdt er natuurlijk geen tram over de lekstraat, al zal ik dan dit door lijn 12 laten doen maar tja wie ben ik :?

dit zijn dus duidelijk weer keuzes die gemaakt zijn door mensen die totaal geen kennis hebben van het netwerk :(

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 12 mei 2017 09:57
door OVinDelft
Is het dan niet mogelijk om lijn 11 en 15 aan elkaar te koppelen in het centrum? In plaats van lijn 11 zit je dan natuurlijk wel met lijn 12 die niet kan keren bij HS, maar die kan je desnoods vanaf Hobbemaplein via de Hobbemastraat en Om en Bij naar de Grote Kerk sturen. Vanaf daar doorrijden naar CS inclusief een rondje centrum is voor lijn 12 natuurlijk ook mogelijk. Reizigers lijn 12 van/naar HS stappen dan bij Hobbemaplein/Delftselaan over op lijn 11, of bij doortrekking naar CS in het centrum.

Met uitzondering van de omweg via Laakkade in plaats van de route via het Stationsplein, rijden dan de lijnen 1, 9 en 16 hun oorspronkelijk route. Lijn 11 en 15 doen dit praktisch ook, behalve dat lijn 11 dus via Laakkade en Lekstraat door rijdt naar CS waar hij bij overgaat op 15, om via het Korte Voorhout en het Spui richting Nootdorp te rijden. Lijn 17 rijdt uiteraard ook de omleiding via de Laakkade en keert door middel van een rondje in het centrum; bijvoorbeeld Lekstraat > CS/Schedeldoekshaven > Kalvermarkt-Stadhuis > Bierkade. Lijn 1 zou eventueel geheel over de Rijswijkseweg kunnen rijden om de drukte op de Laakkade te verminderen. Ik denk dat er niet veel reizigers zijn die daar last van zouden ondervinden. Het stukje op de Rijswijkseweg nabij HS wordt hoe dan ook erg druk, met een tramlijn meer dan in het aangekondigde plan.

Een totaal andere optie is om lijn 12 en 16 aan elkaar te koppelen bij Leeghwaterplein, en de noordtak van lijn 16 te laten keren in het centrum. Dan kunnen de lijnen 11 en 15 beiden wel bij HS/centrum komen, maar net zoals 12 ook 16 dus niet. Of dat zin heeft ligt er een beetje aan of het vervoerspotentieel van de lijnen 11 en 15 gecombineerd hoger of lager is dan dat van 12 en 16 bij elkaar.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 12 jun 2017 20:18
door Charles
Vandaag werden er grote stickers geplakt op veel tramhaltes.
Heeft betrekking op de lijnen 2 t/m 6 gedurende het weekend van 1 en 2 juli. Een aankondiging dat genoemde lijnen gesplitst worden wegens werkzaamheden aan Ternoot. Er staat onder andere te lezen dat men per NS kan reizen tussen LvNOI en Den Haag Centraal. En dat vanaf daar weer trams rijden.

En vanaf maandag 3 juli zal bus 24 een routewijziging krijgen wegens opbreking Diamanthorst. Daar wordt het riool vernieuwd en de straat krijgt daarna een herinrichting met een smallere rijbaan en aan weerszijden fietspaden. Dit alles in het kader van verkeersveiligheid. Inderdaad, de Diamanthorst is net een racebaan voor sommige autobestuurders en daar werd best vaak over geklaagd.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 14 jun 2017 14:49
door iljitsch
Huh? Treinen tussen LvNOI en CS? Daar kan je toch ook prima met RR terecht, die hebben toch geen last van problemen bij ternoot? Zeker lijn E niet.

Gaat 6 dan van Stuivesantplein naar LvNOI? Volgens mij kon dat helemaal niet of in elk geval niet met automatische wisselbediening.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 14 jun 2017 16:23
door lcyerbanga3
Ja maar aangezien er geen trams rechtdoor kunnen zullen ze die wissels vast goed zetten

En inderdaad, RR kan via de halte van E-lijn naar Centraal.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 14 jun 2017 16:47
door Charles
Dit is de poster met info welke op de tramhaltes zijn opgehangen.

Afbeelding

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 14 jun 2017 19:22
door Tiktak
En waar eindigd lijn 6 dan. Rondje Grote Kerk of rondje binnenstad naar CS Laag.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 14 jun 2017 22:07
door mibia
jmmr dat bij onderhoud of cammaliteiten, er geen omleidingsroute is, elke keer maar de boel splitsen. Als dagelijks reiziger blijft het echt f*ck elke keer :oops:

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 15 jun 2017 18:02
door lcyerbanga3
Zoals ik al zei kunnen ze RR3 en 4 gewoon via de halte van metro E laten stoppen...

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 15 jun 2017 18:35
door OVinDelft
Inderdaad. Ze hebben daarvoor tenslotte die lage perrons aangelegd op het nieuwe metrostation CS.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 15 jun 2017 19:32
door iljitsch
Zie ook hier, hoewel er uitermate weinig informatie staat. Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe 2 en 6 allebei op LvNOI gaan keren in verschillende richtingen, en waarom 2 op dat deel met GTLs rijdt. Of wacht, waarschijnlijk zijn de twee stukken doorgekoppeld en wordt er niet gekeerd. Ook vermeldt het verhaal niet hoe 6 bij CS komt. Ik neem aan langs de grote kerk via CS laag.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 15 jun 2017 21:35
door WKZH5A
iljitsch schreef:Zie ook hier, hoewel er uitermate weinig informatie staat. Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe 2 en 6 allebei op LvNOI gaan keren in verschillende richtingen, en waarom 2 op dat deel met GTLs rijdt. Of wacht, waarschijnlijk zijn de twee stukken doorgekoppeld en wordt er niet gekeerd. Ook vermeldt het verhaal niet hoe 6 bij CS komt. Ik neem aan langs de grote kerk via CS laag.

Inderdaad, de website van de HTM en de stickers in de abri staan onvoldoende/foute informatie. Ik had al direct een vermoeden dat dit niet klopt. Misschien een mail naar de klantenservice van de HTM om de informatie te verduidelijken. Lijn 2 en 6 worden gekoppeld bij de Stuyvesantstraat om daar over te kunnen stappen op bus 73 naar CS vv. Lijn 3 en 4 rijden vanuit Zoetermeer t/m Laan van NOI (had ook gekund om naar Den Haag Centraal verder te rijden via lijn E, maar dan vervalt het reisadvies wat de HTM heeft gegeven). Lijn 2, 3 en 4 rijden vanuit Den Hag Zuid-West t/m CS hoog. Lijn 6 moet wel na Brouwersgracht via de Jan Hendrikstraat en Grote Kerk naar CS laag om daar terug te keren. HTM geeft hier niet de juiste info aan. Misschien te snel de informatie op de website geplaatst en stickers in de abri opgehangen. Zonde dat er hier fouten erin zitten.