Pagina 28 van 39

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 15 jun 2017 22:27
door iljitsch
WKZH5A schreef:
iljitsch schreef:Lijn 3 en 4 rijden vanuit Zoetermeer t/m Laan van NOI (had ook gekund om naar Den Haag Centraal verder te rijden via lijn E, maar dan vervalt het reisadvies wat de HTM heeft gegeven).

Ik denk dat de metro + 2 tramlijnen op het eindpunt niet past. Maar wat ze zouden kunnen doen is één lijn door laten rijden naar CS en de andere laten keren bij LvNOI. Dan spreid je ook mooi de overlast over de twee stations want twee kerende tramlijnen op LvNOI zal ook de metro flink in de weg zitten.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 15 jun 2017 23:06
door OVinDelft
De halte op CS is zo lang, dat je zou denken dat met wat goede logistiek zowel lijn 3, 4 als E keren op CS prima zou moeten kunnen. Het zal elk geval beter gaan dan midden op het doorgaande spoor op Laan van NOI lopen te keren.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 16 jun 2017 09:25
door JoopS
Werkzaamheden Ternoot. Ik denkt dat het probleem wel meevalt. Alleen op zaterdag 1 en zondag 2 juli 2017, in de vakantietijd worden de tramlijnen 2, 3, 4 en 6 in twee stukken geknipt. Maandag 3 juli rijdt alles weer normaal!

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 18 jun 2017 13:44
door lcyerbanga3
Als het vakantietijd is dan kan de tram juist beter keren bij centraal, dus waarom niet??

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 19 jun 2017 13:33
door mibia
Idd, je bouwt iets voor miljoenen en je maakt er never gebruikt van, nee lekker knip de boel maar weer in tweeen, geeft de reiziger maar weer een extra overstap en langere reistijd. Welke ...*.... beslist dat gezeik? Als dit zo blijft mag die lijn E van mij verkassen tot Leidschenveen,

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 20 jun 2017 08:02
door Roland
Zolang het wisselcomplex Beatrixkwartier (aftakking bij LvNOI) niet is aangepast kan je niet met trams rechtdoor rijden over spoor 1 (van LvNOI naar GVC). De metro's hebben een dikkere wielflens, dit heeft als gevolg dat wissels zonder beweegbaar puntstuk een grotere opening hebben bij het puntstuk. Voor de trams met hun smalle wielbanden geeft dit een verhoogd ontsporingsgevaar. Wissels kun je een beweegbaar puntstuk geven, voor de kruising daarachter is echter nog geen bevredigende oplossing gevonden.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 20 jun 2017 08:07
door Admin
Simpel Roland: beweegbare hartstukken. Voorbeelden te over, ook in NL: Rtd-tunnelzijde ligt er vol mee (in de vorm van Engelse wissels voor 60 km/h) en bij Tongelre-aansluiting (spitsing Ehv-Vl en Ehv-Rm) ligt een lange kruising voor 100 km/h. Kost wat in aanleg en onderhoud, maar dan is het probleem wél compleet de wereld uit, ook met bv railremmen.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 20 jun 2017 15:22
door Roland
Je geeft alleen voorbeelden van wissels, die had ik ook al genoemd. Beweegbare puntstukken bestaan, maar beweegbare kruisstukken niet. beide worden onder een noemer hartstukken genoemd. Een kruising bestaat uit 2 puntstukken en 2 kruisstukken. De laatst genoemde zijn het probleem.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 20 jun 2017 16:59
door iljitsch
Het was heel expliciet de bedoeling dat ook RegioCitadissen op het nieuwe eindpunt zouden kunnen halteren dus het lijkt me dat een oplossing bestaat, en dat die zeer waarschijnlijk al in de pijplijn zit. Het is ook niet alsof er helemaal geen wissels op de samenloop tussen RC en metro zitten.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 20 jun 2017 19:36
door Admin
@Roland: https://www.google.nl/maps/@51.4451218, ... !1e3?hl=en

Ik heb in het verleden zowel van Rtd als van deze kruising (Tongelre Aansluiting is de officiële naam) foto's gemaakt, maar die ben ik helaas kwijt geraakt bij een PC crash in het verleden. Beweegbare kruisstukken bestaan dus wel degelijk, en in het Duitstalige deel v/d wereld worden ze ook vrij veel toegepast. Ook de Britten doen een duit in 't zakkie. Helaas is de kwaliteit v/d gebruikte Google luchtfoto's van Rtd te belabberd om iets te zien: https://www.google.nl/maps/@51.9260202, ... !1e3?hl=en

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 21 jun 2017 08:24
door Roland
Je hebt helemaal gelijk. Er worden eigenlijk 2 wissels pal achter elkaar van gemaakt. De variant die ik kende voor het Beatrixkwartier was er een met strengelspoor met een aparte kruising voor metro en tram. Een collega vertelde dat er ook een variant was gemaakt met zo'n beweegbare kruising, maar dat men dat niet zag zitten gezien je er dan 4 wisselstellers bij krijgt. Het ligt nu in de ijskast in ieder geval.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 09 aug 2017 13:41
door iljitsch
Ik fietste gister even over het kerkplein, en ik zie dat hier flink gewerkt is en nog wordt, er wordt weer iets dat lijkt op een normale weg in ere hersteld en zo te zien is het spoor vernieuwd, en de boog achter de kerk langs moet nog, die ontbreekt nu.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 09 aug 2017 19:19
door WKZH5A
Het is nu bouwvakantie. De werkzaamheden liggen daar voorlopig stil. Volgende week of de week daarna worden de werkzaamheden weer hervat.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 aug 2017 13:47
door Charles
Er wordt gewoon doorgewerkt daar :)
Aan de zijde van het postkantoor is de bestrating geheel vernieuwd, eindelijk verlost van die stomme keien.
De boog is geheel vervangen en is ook veel ruimer dan de oude. Het resultaat daarvan is nu dat je na het rondje om de kerk de keuze hebt om linksaf de Torenstraat in te gaan of rechtsaf de Jan Hendrikstraat. Voorheen was die keus er niet.
Overigens zijn deze werkzaamheden nog in volle gang en is de nieuwe boog nog niet aangesloten op bestaand spoor.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 aug 2017 21:32
door Chris
Volgens mij is het linksaf de Jan Hendrikstraat in en rechtsaf de Torenstraat. En als je nog 'ns gaat kijken zie je misschien nog de restanten van de oude wisselmogelijkheid en kom je er achter dat er voor de verbouwing ook altijd gekozen kon worden om na de passage van het Postkantoor links dan wel rechtsaf te slaan...

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 aug 2017 21:41
door Charles
Chris schreef:Volgens mij is het linksaf de Jan Hendrikstraat in en rechtsaf de Torenstraat.
Klopt. Ik zie nu dat ik dit onjuist heb opgeschreven.. :oops: :oops:

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 19 aug 2017 01:39
door trambestuurder
Charles schreef:Er wordt gewoon doorgewerkt daar :)
Aan de zijde van het postkantoor is de bestrating geheel vernieuwd, eindelijk verlost van die stomme keien.
De boog is geheel vervangen en is ook veel ruimer dan de oude. Het resultaat daarvan is nu dat je na het rondje om de kerk de keuze hebt om linksaf de Torenstraat in te gaan of rechtsaf de Jan Hendrikstraat. Voorheen was die keus er niet.
Overigens zijn deze werkzaamheden nog in volle gang en is de nieuwe boog nog niet aangesloten op bestaand spoor.


nou heb ik al een tijdje trambestuurder maar je kon daar ook in de oude situatie gewoon rechtsaf Torenstraat en Linksaf Jan Hendrikstraat hoor Charles
De Boog is alleen ruimer nu omdat een RR of AV hier ook moet kunnen keren en in later stadium zelfs naar het Buitenhof moet kunnen rijden.

Alleen kan je op dit moment alleen nog Rechtsaf de Torenstraat in, Linksaf is nog niet mogelijk omdat dit nog niet is aangesloten aan het Net.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 20 aug 2017 15:51
door Tiktak
Dus bij een stremming in de tramtunnel kan lijn 6 geen gebruik maken van de keerlus om de kerk.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 20 aug 2017 16:07
door trambestuurder
Tiktak schreef:Dus bij een stremming in de tramtunnel kan lijn 6 geen gebruik maken van de keerlus om de kerk.


Op dit moment is dat idd niet mogelijk en zal lijn 6 indien zich dit voordoet een rondje door het centrum moeten rijden
Pas medio December is alles rond de kerk en gravenstraat klaar en kunnen we weer rond de kerk en dan ook een Avenio en een Citadis

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 20 aug 2017 17:52
door wattman
Mijn ervaring is dat bij een stremming in de tramtunnel lijn 6 via CS-laag (Rijnstraat) gaat. Dat is ook handig voor de passagiers, dan kun je ook nog het Spui en het CS bereiken zonder (onhandige) overstap en/of lopen.