Pagina 29 van 39

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 23 aug 2017 00:29
door YC52000
hoe zien de sporen eruit na de werkzaamheden op t stationsplein

heeft iemand een sporenplan ofzo? :?:

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 23 aug 2017 06:08
door Tiktak
YC52000 schreef:hoe zien de sporen eruit na de werkzaamheden op t stationsplein

heeft iemand een sporenplan ofzo? :?:


Voor de werkzaamheden kijk in de topic Werkzaamheden HS.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 21 apr 2018 15:30
door Charles
Lijn 6 is ingekort.
Er zijn werkzaamheden gaande op Het Kleine Loo (trambaan op de rotonde aldaar) en aan het tramspoor in de Loudonstraat.
De Loudonstraat is dus ook voor het overige verkeer afgesloten :D
En wat geeft de HTM site als advies:

Afbeelding

Ik krijg nu toch echt het idee dat de HTM zelf niet eens weet hoe hun voertuigen rijden, op loopafstand kan ik het echt niet noemen.
Er rijdt wel een bus 6 met in het display de tekst "rail vervangend vervoer". Maar ook die komt niet op Het Kleine Loo, Loudonstraat en Stuyvesantplein. Immers, de Loudonstraat ligt geheel open.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 23 apr 2018 14:52
door René W
Volgens google maps bedraagt de afstand tussen de halte Reigersbergenweg van lijn 24 en de halte Reigersbergenweg van lijn 6 400 meter (5 minuten lopen).

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 23 apr 2018 20:34
door iljitsch
Dit is de Loudonstraat vandaag:

Afbeelding

Ik zag alweer een 6 die kant op gaan. Maar het is me onduidelijk waar dit voor is. Die put in het midden lijkt nieuw te zijn en zou dus iets met de rioolwerkzaamheden te maken kunnen hebben, maar dan zou je denken dat ze ook de kruising met Carel Reinierszkade net verderop meegenomen hadden want daar zijn ze nu bezig. En waarom dan de sporen in beide richtingen??

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 23 apr 2018 23:02
door Tiktak
Dit was een noodsituatie, door onbekende oorzaak kwam het wegdek omhoog, een heuse bobbel.
men wou geen risico nemen en daarom was toen besloten om de gehele straat af te zetten ook het tramverkeer.
Op de foto te zien is waarschijnlijk een kapot riool ( rioolgassen ?? ) .

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 24 apr 2018 13:21
door Charles
René W schreef:Volgens google maps bedraagt de afstand tussen de halte Reigersbergenweg van lijn 24 en de halte Reigersbergenweg van lijn 6 400 meter (5 minuten lopen).
Voor mij geen probleem, maar wel voor veel andere mensen. Er wonen in Mariahoeve best veel ouderen en dan is 400 meter lopen teveel voor hun.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 13 mei 2018 13:22
door wattman
De spoorvernieuwing Jan Hendrikstraat nadert zijn einde. Vanaf 7 mei is de Prinsegracht deels afgesloten in verband met het vervangen van de boog. Hierbij verdwijnen ook de laatste restanten van de bovengrondse sporen via de Grote Marktstraat, namelijk de destijds noodzakelijke wissels bij de kruising Jan Hendrikstraat / Prinsegracht / Boekhorststraat.
Vanwege de afsluiting hebben de bussen een tijdelijke halte bij het Korenhuis.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 24 mei 2018 21:29
door willem
Eigenlijk wel apart dat de sporen worden vernieuwd in een straat waar geen regulier tramverkeer komt.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 24 mei 2018 21:57
door iljitsch
Hoeveel dagen per jaar rijden alle tramlijnen hun normale route...?

Uitwijkroutes zijn ook belangrijk en wel prettig als AV en RC daar ook overheen kunnen.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 24 mei 2018 22:20
door willem
Is het niet juist de pijn dat we op het Haagse tramnet al zoveel jaar heel veel omleidingen hebben?

Natuurlijk zijn er goede redenen voor, maar ik heb wel het idee dat het veel reizigers gekost heeft. Betrouwbaarheid en voorspelbaarheid zijn nu eenmaal cruciaal.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 24 mei 2018 22:24
door iljitsch
Mijn zus heeft de eerste 25 jaar ofzo van haar leven in Den Haag gewoond, maar ze woont al weer een hele tijd in Schiedam. Iedere keer dat ze hier de tram moet namen is ze helemaal in de war want het is allemaal totaal anders dan voor 2000 en ieder jaar verandert er wel weer wat... Dat helpt niet om de meer incidentele reizigers in de tram te krijgen.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 25 mei 2018 02:44
door Chris
willem schreef:Is het niet juist de pijn dat we op het Haagse tramnet al zoveel jaar heel veel omleidingen hebben?
Natuurlijk zijn er goede redenen voor, maar ik heb wel het idee dat het veel reizigers gekost heeft. Betrouwbaarheid en voorspelbaarheid zijn nu eenmaal cruciaal.
Knap, het reizigers aantal groeit juist... Misschien nog meer omleiden dan? :lol:
willem schreef:Eigenlijk wel apart dat de sporen worden vernieuwd in een straat waar geen regulier tramverkeer komt.
Het gaat hier om een calamiteitenroute voor als de Tramtunnel dicht is. Ook die sporen zijn eens aan vervanging toe en als die van de Jan Hendrikstraat klaar zijn gaat men in juli twee weken de sporen vervangen van de Tramtunnel Grote Marktstraat. Na al het werk hier bovengronds is het in ieder geval mogelijk om het de Regio Citadis tot het Kerkplein te komen en met de Avenio zelfs door te rijden naar het Buitenhof. Als het werk niet was gebeurt had dit nog niet gekund en had de reiziger nog meer ellende gehad.
iljitsch schreef:Mijn zus heeft de eerste 25 jaar ofzo van haar leven in Den Haag gewoond, maar ze woont al weer een hele tijd in Schiedam. Iedere keer dat ze hier de tram moet namen is ze helemaal in de war want het is allemaal totaal anders dan voor 2000 en ieder jaar verandert er wel weer wat... Dat helpt niet om de meer incidentele reizigers in de tram te krijgen.
In 2006 is er best veel veranderd maar dat is ook weer twaalf jaar geleden. In elke stad of land veranderd er vaak wat. Maar volgens mij wijzigt er bij het spoor meer dan in de tramsteden qua dienstverlening en verbindingen

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 02 jun 2018 02:54
door YC52000
Ik las op Digitaletram.nl dat er op de Prinsegracht een bovengrondse halte ''Grote Markt'' word aangelegd voor tijdelijk gebruik binnenkort.

Afbeelding

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 02 jun 2018 07:39
door Lange_Dre
En in de zomer komen er tijdelijk Avenio's te rijden op het Haagse deel van lijn 3. Weet iemand waar de HTM die Avenio's vandaan gaat halen? Tijdelijk regio citadis op lijn 9 en de Avenio van lijn 9 naar de 3? Of zijn zijn er in de zomer minder Avenio'snodig waardoor ze naar de 3 kunnen?

Op de tijdelijke halte gaan lijn 2, 3 en 4 stoppen. Lijn 4 zal keren bij de Grote kerk aangezien de regio citadis nog niet langs het oude stadhuis mag/kan rijden.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 02 jun 2018 13:39
door Tiktak
Lijn 4 tijdelijk opheffen en lijn 6 doorlaten rijden naar de Uithof lijkt mij het meest logisch. Minder trambewegingen in de Jan Hendrikstraat e.o.
Dit is een voordeel voor de reizigers vanaf de Uithof richting Zoetermeer, deze hoeve maar één keer overstappen op CS hoog.
In de spitsuren een pendeltram Monstersestraat - LnvNoi laag, overstap op of van lijn 3 en lijn 4 LnvNoi, lijn 2 en lijn 6 CS hoog, Monstersestraat Lijn 2,
Brouwersgracht op Lijn 6, Lijn 2 en Lijn 3, Lijnbaan lijn 2 en lijn 3.
Dus genoeg overstap haltes en hiermee verspreid men de druk op een enkele halte.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 02 jun 2018 16:55
door Chris
Lange_Dre schreef:En in de zomer komen er tijdelijk Avenio's te rijden op het Haagse deel van lijn 3. Weet iemand waar de HTM die Avenio's vandaan gaat halen? Tijdelijk regio citadis op lijn 9 en de Avenio van lijn 9 naar de 3? Of zijn zijn er in de zomer minder Avenio'snodig waardoor ze naar de 3 kunnen?
Op de tijdelijke halte gaan lijn 2, 3 en 4 stoppen. Lijn 4 zal keren bij de Grote kerk aangezien de regio citadis nog niet langs het oude stadhuis mag/kan rijden.

Ik denk dat in de zomerdienst weken de slagen Vrederust-Madurodam vv niet rijden en de spits extra's op lijn 2 dus die trams heb je al over. Voorts zijn er plannen om lijn 11 met GTL te laten rijden.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 02 jun 2018 20:29
door Tiktak
Lange_Dre schreef:En in de zomer komen er tijdelijk Avenio's te rijden op het Haagse deel van lijn 3. Weet iemand waar de HTM die Avenio's vandaan gaat halen? Tijdelijk regio citadis op lijn 9 en de Avenio van lijn 9 naar de 3? Of zijn zijn er in de zomer minder Avenio'snodig waardoor ze naar de 3 kunnen?

Op de tijdelijke halte gaan lijn 2, 3 en 4 stoppen. Lijn 4 zal keren bij de Grote kerk aangezien de regio citadis nog niet langs het oude stadhuis mag/kan rijden.


Geen AV op lijn 3 van Loosduinen naar Zoetermeer, AV mag niet door het Netkous.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 02 jun 2018 20:46
door max01
Sterker nog, vanaf de netkous tot aan zoetermeer zijn er helemaal geen av's toegelaten.
Dus lijn 3 krijgt dan een haags deel met av's een een zoetermeers deel met rr's.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 03 jun 2018 01:56
door trambestuurder
Lange_Dre schreef:En in de zomer komen er tijdelijk Avenio's te rijden op het Haagse deel van lijn 3. Weet iemand waar de HTM die Avenio's vandaan gaat halen? Tijdelijk regio citadis op lijn 9 en de Avenio van lijn 9 naar de 3? Of zijn zijn er in de zomer minder Avenio'snodig waardoor ze naar de 3 kunnen?

Op de tijdelijke halte gaan lijn 2, 3 en 4 stoppen. Lijn 4 zal keren bij de Grote kerk aangezien de regio citadis nog niet langs het oude stadhuis mag/kan rijden.


Lijn 9 zal naar horen zeggen inderdaad deels vervangen worden door de Citadis zodat de vrijgekomen AVenio's naar lijn 3 kunnen.
het bijkomend voordeel is dat de citadis gekoppeld kan rijden dus zal je ook koppelstellen kunnen inzetten bij drukte tijdens afvoer en festiviteiten, dit zijn dan sneltrams en stoppen niet op de tussengelegen haltes

Tiktak schreef:Geen AV op lijn 3 van Loosduinen naar Zoetermeer, AV mag niet door het Netkous.


lijn 3 zal met Avenio tot station Laan van Noi laag gaan rijden waar je op Station laan van Noi Hoog dus kunt overstappen op de Randstadrail 3+4 richting Zoetermeer.
lijn 4 zal zoals gezegd keren bij de kerk