Pagina 34 van 39

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 20 jul 2020 19:27
door buschauffeur
xCookiesolax schreef:Sommige dingen zijn met het blote oog zichtbaar. Andere dingen zoals masten en palen die mogelijk binnen het PVR staan niet. Dat vereist het nodige meetwerk.

Tramlijn 1
De haltes langs de vliet (Broekpolder tot en met Verffabriek) moeten nog worden aangepast. De weg zelf is al ingericht als fietsstraat.
Er rijden soms al Avenio's door de Jan Hendrikstraat. Dit gebeurde een paar jaar geleden dagelijks tijdens de werkzaamheden aan het Stationsplein toen tramlijn 15 hier reed.

Tramlijn 6
Het deel van de Hobbemastraat tussen de Vaillantlaan en het Om en Bij is wel geschikt naar mijn weten.
Er was overigens ooit een Regio Citadis vanaf Leidschendam per ongeluk naar Margarethaland gereden.

Tramlijn 16
Er rijden met enige regelmaat instructieritten over de route van tramlijn 16 t.h.v. de Gravenstraat. De Avenio kan hier gewoon langs. De Regio Citadis mag nog niet langs het oude stadhuis en de Passage zover ik weet. Er rijden ook dagelijks Avenio's over de Dedemsvaartweg (Steenwijklaan - Dorpskade) i.v.m. in- uitrukken tramlijn 17.

De RegioCitadis rijdt ook over de Dedemsvaartweg tussen de Meppelweg en de Melis Stokelaan.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 20 jul 2020 19:55
door xCookiesolax
buschauffeur schreef:De RegioCitadis rijdt ook over de Dedemsvaartweg tussen de Meppelweg en de Melis Stokelaan.

Klopt, al het materieel mag over dit deel van de Dedemsvaartweg rijden.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 20 jul 2020 20:09
door iljitsch
WKZH5A schreef:De haltes Carel Reinierszkade en Vlamenburg zijn helaas niet geschikt daarvoor en moeten aangepast worden

Zeker weten dat hier een echte aanpassing nodig is, niet alleen die strips weghalen?

Afbeelding

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 20 jul 2020 21:19
door WKZH5A
Alleen de strips weghalen kun je een ander type tram laten stoppen, maar of het nog steeds toegankelijk en veilig genoeg is dat is nog maar de vraag.
Daarnaast is de lengte van het perron daar te kort (33 m incl hellingen). Deze halte kan alleen een GTL daar stoppen terwijl een ander type tram een vereiste haltelengte nodig heeft van minimaal 36 m (excl hellingen), dus aanpassingen zijn noodzakelijk.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 06 jul 2021 18:12
door Charles
Deze week is men bezig met het plaatsen van nieuw hekwerk aan weerszijden van de trambaan op de Hofzichtlaan.
Hopelijk gaan ze daarna daarmee voortvarend verder op Het Kleine Loo.

Want vooral op Het Kleine Loo steken mensen op willekeurige plekken de trambaan over, vaak zelfs met volle boodschappentassen :oops: Omdat die mensen kennelijk te lui zijn om de verderop gelegen oversteken te gebruiken, waar bovendien ook zebrapaden zijn aangebracht op het wegdek (behalve op de fietspaden...).
Dat oversteken komt vanwege het naastgelegen winkelcentrum.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 06 jul 2021 20:14
door iljitsch
Charles schreef:Omdat die mensen kennelijk te lui zijn

Goh.

Zelf woon ik hier in de buurt en het is werkelijk onvoorstelbaar hoeveel fietsers er aan de verkeerde kant van de weg/trambaan/weg fietsen omdat je anders immers zomaar 200 meter extra zou moeten fietsen.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 06 jul 2021 22:01
door Charles
iljitsch schreef:Zelf woon ik hier in de buurt en het is werkelijk onvoorstelbaar hoeveel fietsers er aan de verkeerde kant van de weg/trambaan/weg fietsen omdat je anders immers zomaar 200 meter extra zou moeten fietsen.
Klopt. En het is werkelijk overal in het land... Niet iets wat alleen voorkomt in onze stad achter de duinen.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 08 jul 2021 09:44
door Charles
Over ruim een week gaat men beginnen met groot onderhoud aan "CS Hoog". Muzenviaduct, Ternoot en Beatrixkwartier gaan onder handen genomen worden. En tevens ook enig onderhoud in de TTGM.
BRON

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 jul 2021 12:57
door buschauffeur
Hoe krijgen ze iedere ochtend die trams aan de andere kant van het Centraal Station? Moet de GTL uitrukken via 's-Gravenmade of laten ze die trams 's nachts ergens in Leidschendam staan? En hoe krijg je ze dan voor reparatie in de remise?

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 jul 2021 13:27
door WKZH5A
Deze trams gaan via de route van lijn 19 in Leidschenveen-Ypenburg en via ‘s-Gravenmade en Laak van of naar de remise. Er zijn aan het begin van het jaar instructieritten gereden om bevoegd te kunnen zijn voor deze trams.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 jul 2021 16:12
door buschauffeur
Wacht even hoor. Dus die GTLs rijden van de Lijsterbesstraat naar Ypenburg en dan naar Leidschendam?

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 jul 2021 17:38
door iljitsch
Ben benieuwd hoe dat zich verhoudt met het beleid dat bestuurders met tram en al afgelost worden. :P

Ik blijf erbij dat de sijtwendetunnel een goede plek is om wat trams neer te zetten, die gaat 's nachts dicht dus daar staan ze veilig. Enige nadeel is dat ze wel allemaal bij begin dienst vertrokken moeten zijn.

Bewaakt op de keerlus van 6 kan ook, maar dat kost natuurlijk extra geld, dat gaan ze waarschijnlijk alleen doen als andere opties niet realistisch haalbaar zijn, bijvoorbeeld omdat het dan te druk zou worden op het spoor.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 11 jul 2021 08:22
door Chris
buschauffeur schreef:Wacht even hoor. Dus die GTLs rijden van de Lijsterbesstraat naar Ypenburg en dan naar Leidschendam?
Klopt. Maar wagens van lijn 19 gaan ook elke dag weer slapen op Meppelwerf. Die rukken in vanuit Delft en Leidschendam.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 11 jul 2021 10:45
door Admin
Vanuit L'dam wordt als lijn 2 gereden, wat de reden is dat je midden in de nacht nog wel vanaf CS naar Kraaijenstein kan, maar niet meer naar het Bezuidenhout (en verder). En in de ochtend hetzelfde ritueel de andere kant op. Dit zijn hoofdzakelijk lege kilometers, op een enkele verdwaalde reiziger na dan, dus de HTM wil er vanaf en dat doen ze door een nieuwe remise te bouwen bij het Pr. Clausplein. Ik ken de rekensommetjes niet, maar reken maar dat het op jaarbasis zeker 2-3 fte scheelt aan werk uren, mogelijk nog wel meer.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 05:52
door Chris
In deze jaardienst begon van de vier dienstwagens van lijn 19 nog maar de helft de dag als lijn 2 of eindigde daarmee. De rest begint in Ypenburg of eindigt in Delft. Deze situatie is ontstaan nadat de Citadis ook toegelaten is te rijden over de routes van lijn 9 en 15 tussen Meppelwerf en Ypenburg.
Maar er wordt wel meer veel leeg gereden. Zo rukken dienstwagens van lijn 3 in va Loosduinen naar Leidschendam. Zoiets blijf je altijd houden. Maar in ieder geval tijdens de werkzaamheden bij CS de komende weken zullen de GTL's, die op lijn 2 en 6 dienst moeten gaan doen, aan de Leidschendamse kant van het net ook een flink stuk moeten rijden tussen remise en inzetlocatie.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 08:30
door iljitsch
Chris schreef:Maar er wordt wel meer veel leeg gereden. Zo rukken dienstwagens van lijn 3 in va Loosduinen naar Leidschendam.

?

Ik neem aan dat de meeste 3-en gestald staan bij de NS-werkplaats in Leidschendam. Die sluit aan op de routes van 3 en 4, maar 4 kan makkelijk uitrukken vanuit Zichtenburg en de opstelsporen in Zoetermeer Oost.

Er zal vast ook wel eens een 3 uitrukken vanuit Zichtenburg via de routes van 2 of 4 totaan de Lijnbaan en er wordt ook wel eens gependeld tussen remises/opstelplaatsen, maar standaard Zichtenburg - NS Leidschendam zie ik de logica niet van, en natuurlijk al helemaal niet 3 naar de stukken 2/6/19 in Leidschendam...

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 10:36
door Tiktak
Er wordt ook gesproken dat op de tramlijnen 2, 3, 4 en 6 ander materieel word ingezet dan de voertuigen die men gewend zijn.
Dan reist mijn de vraag waarom niet lijn 3 en lijn 4 aan elkaar koppelen ( Loosduinen - Uithof ) met als overstaphalte Monstersestraat op lijn 2 richtings CS laag v.v.
Lijn 6 tijdelijk Uithof en de Keerlus Grote Kerk. Hier kunnen de mensen overstappen op lijn 2 en lijn 16
Dit geld ook van de andere kant, waarom lijn 6 en lijn 2 aan elkaar koppelen ( rondje Leidschendam, Voorburg, Bezuidenhout, Mariahoeve, Voorburg, Leidschendam ).

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 16:36
door iljitsch
Tja de afgelopen tientallen jaren is natuurlijk alles gericht op het centraal station, dus een tram die daar niet aandoet telt volstrekt niet mee.

En het wordt toch al een overstapfestival voor mensen die wat verder willen reizen, dus om dan eerst op bv Monstersestraat over te moeten stappen en dan nog een keer op CS en dan nog een keer op LvNOI wordt wel erg irritant.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 13 jul 2021 05:31
door Chris
iljitsch schreef:
Chris schreef:Maar er wordt wel meer veel leeg gereden. Zo rukken dienstwagens van lijn 3 in va Loosduinen naar Leidschendam.

?
Ik neem aan dat de meeste 3-en gestald staan bij de NS-werkplaats in Leidschendam. Die sluit aan op de routes van 3 en 4, maar 4 kan makkelijk uitrukken vanuit Zichtenburg en de opstelsporen in Zoetermeer Oost.
Er zal vast ook wel eens een 3 uitrukken vanuit Zichtenburg via de routes van 2 of 4 totaan de Lijnbaan en er wordt ook wel eens gependeld tussen remises/opstelplaatsen, maar standaard Zichtenburg - NS Leidschendam zie ik de logica niet van, en natuurlijk al helemaal niet 3 naar de stukken 2/6/19 in Leidschendam...
Het gaat om enkele wagens die dat 's avonds laat doen. Wagens van lijn 3 staan gestald in Leidschendam en op Meppelwerf. Lijn 4 vooral op 'De Twee Wilgen' en op Zichtenburg.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 13 jul 2021 05:37
door Chris
Tiktak schreef:Er wordt ook gesproken dat op de tramlijnen 2, 3, 4 en 6 ander materieel word ingezet dan de voertuigen die men gewend zijn.
Dan reist mijn de vraag waarom niet lijn 3 en lijn 4 aan elkaar koppelen ( Loosduinen - Uithof ) met als overstaphalte Monstersestraat op lijn 2 richtings CS laag v.v.
Lijn 6 tijdelijk Uithof en de Keerlus Grote Kerk. Hier kunnen de mensen overstappen op lijn 2 en lijn 16
Dit geld ook van de andere kant, waarom lijn 6 en lijn 2 aan elkaar koppelen ( rondje Leidschendam, Voorburg, Bezuidenhout, Mariahoeve, Voorburg, Leidschendam ).
Lijnen 2 en 6 rijden aan noordkant met GTL en gaan in elkaar over bij Laan van NOI.
aan de zuidkant rijden lijnen 2, 3 en 4 met Avenio tot Centraal Station in de Rijnstraat. Lijn 6 doet dat ook maar dan gewoon met GTL. De tramlijnen rijden vanaf de Brouwersgracht via Grote Kerk tot Buitenhof. Lijnen 2 en 6 gaan dan linksaf via Voorhout naar CS en via Kalvermarkt weer terug. Lijnen 3 en 4 doen dat rondje andersom.
Omdat veel Avenio hiervoor nodig is laat men lijn 9 geheel met RandstadRail voertuigen rijden.