HTM winterklaar?

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor joostvansurksum » 17 dec 2010 11:37

Hmmm... Het lijkt erop dat het plaatje niet overeenkomt met de tekst. Volgens de tekst in de PDF op http://www.htm.net rijdt lijn 15 wel, volgens het kaartje niet. :?:
joostvansurksum
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Roland » 17 dec 2010 12:26

Volgens de beschrijving op het intranet rijdt lijn 15 niet, dus ik vermoed dat de tekst-pdf foutief is. Wat ook wel logisch is want voor lijn 15 moeten aardig wat wissels vrij gehouden worden. het uitgangspunt van het noodnet is zo weinig mogelijk wissels gebruiken. (10 stuks totaal heb ik gehoord)
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 837
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor joostvansurksum » 17 dec 2010 12:41

Roland schreef:Volgens de beschrijving op het intranet rijdt lijn 15 niet, dus ik vermoed dat de tekst-pdf foutief is.

Dat zou dan een behoorlijke vergissing kunnen zijn. Mensen die de tekst lezen staan nu misschien voor joker op de perrons te wachten.
joostvansurksum
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Roland » 17 dec 2010 13:27

laatste update: lijn 15 rijdt. Het kaartje is echter nog niet aangepast
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 837
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor joostvansurksum » 17 dec 2010 13:33

Roland schreef:laatste update: lijn 15 rijdt. Het kaartje is echter nog niet aangepast
Check. Zag er net twee achter elkaar aanrijden richting Nootdorp (laan van Hoornwijck). Kort daarna kwam ook de sneeuwschuiver over de rails rijden, richting de stad.
joostvansurksum
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor hharry » 18 dec 2010 23:09

Vandaag reden lijn 6 & 12 niet.
Lijn 1 via Rijswijkseweg
Lijn 9 via Weteringseplein
lijn 15 Nootdorp-CS daarna via Korte Voorhout naar Spui.
lijn 16 HS-Wateringen
lijn 17 in tweeën geknipt Wateringen-HS & Statenkwartier-Grote Kerk.
Rest normaal
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor wattman » 19 dec 2010 11:56

Verneem net dat deze ochtend het tramnet nog uitgedunder startte- hoe kon het anders zonder adequaat sneeuwbestijdingsmateriaal 8-)

1, 9, 17 wel. RR sporadisch...
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor grizzler » 19 dec 2010 13:29

Wat mij ook verbaast is dat je helemaal niets meer hoort over dat tweetal voertuigen dat beschikbaar zou zijn voor de sneeuwbestrijding. Ik geloof dat ik op HTMfoto heb gelezen dat het HOVM die in zijn beheer heeft en dat ze nog niet voldoende zijn opgeknapt om dienst te doen. Als dat echt zo is, dan slaat de HTM daarmee een enorme flater. Lijkt me vooral slecht kijkend naar het aanbestedingsgedoe.
De communicatie is ook nog even beroerd als vorig jaar. Het is toch te zot voor woorden dat je naar de site van Regio15 of WestOnline moet om te lezen wat de stand van zaken is.

Professioneel? Ja, het rijdend personeel en de andere mensen die hun best doen om de boel op gang te houden. De leiding? Die geeft hiermee een enorm brevet van onvermogen af, of dat nou gedicteerd wordt door Haaglanden of niet.
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Berichtdoor wattman » 19 dec 2010 15:36

Ik heb zojuist lijn 1 langs de Scheveningseweg bekeken. De baan is schoongeveegd en de rails gepekeld. Ik vermoed dat dit het werk is van de unimog. De keerdriehoek Kanaalweg en de verbinding naar de Duinstraat waren niet behandeld, maar dit was bij de vorige sneeuwdagen ook niet het geval. Een collega tramvriend heeft gisteren de unimog in aktie gezien op lijn 2 en verder was een van de "hybrides" gesignaleerd.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Lange_Dre » 19 dec 2010 15:43

Tram 1: Scheveningen Noorderstrand – Delft Tanthof Reizigers dienen rekening te houden met ernstige vertraging

Tram 2: Kraayenstein – Leidschendam Noord Reizigers dienen rekening te houden met ernstige vertraging

Randstadrail 3: Loosduinen – Zoetermeer Centrum West Randstadrail 3 alleen rechtsom door de krakeling.

Randstadrail 4: rijdt alleen tussen Zoetermeer Javalaan en Zoetermeer Stadhuis

Tram 6: Leyenburg – Leidschendam/ Leidsenhage Tram 6 is tijdelijk opgeheven. Alternatief is bus 24.

Tram 9: Scheveningen Noorderstrand – Vrederust Reizigers dienen rekening te houden met ernstige vertraging

Tram 11: Station Hollands Spoor – Scheveningen Haven Reizigers dienen rekening te houden met ernstige vertraging

Tram 12: Duindorp – Station Hollands Spoor Tram 12 is tijdelijk opgeheven.

Tram 15: Nootdorp – Centraal Station Tram 15 is tijdelijk opgeheven.

Tram 16: Centraal Station – Wateringen Tram 16 is tijdelijk opgeheven.

Tram 17: Statenkwartier – Wateringen Tram 17 wordt geknipt en:
- Rijdt vanaf Statenkwartier tot aan de Grote Kerk, keert daar en rijdt terug naar het Statenkwartier.
- Rijdt vanaf Wateringen naar Hollands Spoor, keert daar en rijdt terug naar Wateringen.
Vervallen halten: Buitenhof, Korte Voorhout, Centraal Station, Weteringplein, Rijswijkseplein en Leeghwaterplein in de richting van Wateringen.

Tram 19: Leidschendam / Leidsenhage – Delft Tanthof Tram 19 is tijdelijk opgeheven.

Alle Buslijnen van HTM rijden zeer beperkt.

Bron: htm.nl

Kortom het gaat weer eens niet goed in Den Haag, Waarom is men vanacht niet door gereden vraag ik mij af?
Ik woon midde in het Haagse centrum en om nou te zeggen dat er zo veer neeuw is gevallen??
In mijn tuin waar veel ligt(alles van de afgelopen dagen is blijven liggen) heb ik gister aan het begin van de avond wat weg gehaald en vanmorge lag er maar net aan 1 cm sneeuw..
Lange_Dre
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Ype » 19 dec 2010 17:30

Opmerkelijk: op de HTM-site op dit moment een "Beschrijving aangepast tramnet" waar o.a. in staat dat tram 19 helemaal de eigen route rijdt. Dat lijkt me het aangepaste net van gisteren. De baan van lijn 19 in Ypenburg is vandaag nog niet bereden. Er ligt daar overigens minstens 15 cm sneeuw.
Ype
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 22 jan 2010 21:52

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Lange_Dre » 20 dec 2010 13:01

Vanacht zijn de 4de en 5de trams ontspoord in 3 dagen tijd.
Het betrof de 3075 op de route van lijn 2 en een tram op zichtenburg
Lange_Dre
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor dAb » 23 dec 2010 01:11

Inmiddels is de HTM-site weer bereikbaar op http://www.htm.net/Pages/DEF/2/397.html - waar blijkbaar thans in het Archief van 2010 als mededeling no. 29 van 9 november j.l. het persbericht valt na te lezen.
Overigens zijn de vele recente sneeuw-ontsporingen van het dubbelgelede GTL8-materieel o.a. te wijten aan het vallen van de vangramen door sneeuwlagen, en aan de grasmatten die tussen de rails op vele vrije tram-spoorbanen zijn aangelegd, in plaats van de voorheen (gangbare) ruimte van het porfierbed, waarin de sneeuw uiteraard veel makkelijker kan afvloeien en/of wegzakken, zonder tot veel hinder aanleiding te geven. Met name speelt dit thans op Nederlands oudste vrije baan van sneltramlijn 11, die helaas buiten gebruik moest worden genomen.
En dan natuurlijk ook ervan afgezien, dat er helaas niet (of onvoldoende) met (oude) pekel-tram-wagens gepekeld kan/kon worden ... \ ... :shock: D.A. Borgdorff :|

«« Van OV in Nederland: »»
iljitsch schreef:Dat is vreemd, want je zou juist verwachten dat het de rails die over straten lopen zijn die gedonder geven, omdat daar de groeven voor de flenzen (flensen?) vol met ijs dat hier door het autoverkeer ingereden wordt kunnen raken. De losse spoorstaven op de vrije baan zullen hier geen last van hebben, dus daar moet je kunnen rijden zolang de sneeuw niet zo hoog ligt dat de hele tram vast komt te zitten. Maar dat zou simpel op te lossen moeten zijn met een sneeuwschuifvoertuig, geen reden om al het gras in de ban te doen.

Waarschijnlijk heeft U het niet goed begrepen. Het eventuele IJS is slechts storend bij ongepekelde dus vastgevroren wissels, en wordt *elders op de rails* door de asdruk (= door de wagenmassa) gesmolten of stukgereden, mits men natuurlijk langzaam genoeg: met zeer matige snelheid rijdt..!.. Bij preventief gepekelde tramrails zijn er dus nauwelijks problemen in en op de straat-trambanen te verwachten.
Daarentegen is op de eerdergenoemde vrije banen, waar een grasmat tussen de railstaven gelegd is, ophoping van lagen sneeuw op dat gras te verwachten, omdat er geen straatveeg- of borstelwagen (bij) kan komen, afgezien van Unimogs of andere speciale 2-rail-weg-voertuigen. Deze opeengehoopte sneeuwlagen op die graszoden raken de latten van vangramen die vervolgens vallen, waardoor het tramverkeer aldus ernstig gehinderd kan worden en de ontsporingskans en allerlei storingsmogelijkheden fors toenemen. Bij een porfierbed is zulks veel minder het geval, zoals (ook) vroeger gebleken is.
Tijdig pekelen blijft dan uiteraard het parool.
iljitsch schreef:Al dat zout is wel hardstikke slecht voor planten, dus of dat nou zo verstandig is op die grasbanen ... Kan de sneeuw niet gewoon door een veegwagen die over de rails kan rijden opzij geschoven worden? Of wellicht kunnen de trams die de eerste dienst na grote sneeuwval rijden van voorzetstukken die sneeuw opzij schuiven voorzien worden.

Met de *Amsterdamse* sneeuwvegers SV1 en SV2 wel :o , die zijn namelijk voorzien van grote schuin geplaatste en nogal fors roterende borstels. :idea: Diverse HTM-werkplaatsproeven met allerlei voorzetstukken en scheppen op normale (gelede) en PCC trams zijn in Den Haag al sinds 1986 beproefd doch toch jammerlijk mislukt ... :!: ... Dus pekelen en wisselverwarming blijft het parool voor het winterklare :roll: baanwerk.
- Niettemin: 8-) D.A. Borgdorff - e.i. :shock:
P.S.: kijk ook es naar het begin van 1963 > http://www.htmfoto.net/index.php?page=M ... nenhof.php
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Vorige

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron