HTM winterklaar?

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor HansW » 04 dec 2010 14:58

Vandaag blijkt dus duidelijk dat de HTM niet winterklaar is. Er zijn momenteel een aantal lijnen tijdelijk buiten dienst!
HansW
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:41

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor wattman » 04 dec 2010 15:42

Ik kan mij voorstellen dat je het aantal wissels dat bediend moet worden zoveel mogelijk wil beperken, maar dit "noodnet" is een zwaktebod. Totale opheffing van de lijnen 8 & 10 (nou, ja reden toch al niet op zaterdag 8-) ), 12, 15, 16 en 19?? Geen wonder dat ze dit niet vooraf bekend hebben gemaakt aan het publiek.
Ik vraag me trouwens waarom een wisselverbinding naar/uit de Duinstraat niet schoongemaakt is. En toen we nog een volwaardige set pekeltrams hadden werden keerdriehoeken ook meegenomen in de route...
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1091
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Lange_Dre » 04 dec 2010 21:03

De vraag voor Haaglanden/ HTM:

Waarom heeft Haaglanden geen pekeltrams meer in dienst?

Waarom dringt de HTM niet aan op aanschaf van pekel trams

Zo'n kleine 15 jaar geleden waren er in Den Haag Haaglanden nog een aantal pekel trams.

Nederland is de laatste jaren verwend met warme winters.

En eindelijk lijkt het er op dat dit weer veranderd in echte winters... En daar horen Pekel trams bij...

Nog niet zo lang geleden zei men bij de HTM dat ze klaar waren voor de winter....

Als men met voorbereid dit noemt, dan zijn als het aan mij ligt, de poppen aan het dansen...
Laatst bijgewerkt door Lange_Dre op 04 dec 2010 22:04, in totaal 1 keer bewerkt
Lange_Dre
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Admin » 04 dec 2010 21:57

Lange_Dre schreef:De vraag voor de HTM:

Fout, daar hoortie niet.
Lange_Dre schreef:Waarom heeft Den Haag geen pekeltrams meer in dienst?

Omdat de concessieverlener/opdrachtgever (Haaglanden dus) daar geen geld aan wenste te besteden.

Feitelijk is de vraag dus: Haaglanden, waarom wilden jullie perse voor een duppie eerste rang zitten met het Haagse OV? Als iets een kwartje kost moet je niet koste wat kost hetzelfde en meer voor een duppie of liefst minder willen hebben. Inhalig, gierig, bonusg**l, noem ik dat... bah, bah, bah :evil:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 742
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Lange_Dre » 04 dec 2010 22:05

Admin schreef:
Lange_Dre schreef:De vraag voor de HTM:

Fout, daar hoortie niet.
Lange_Dre schreef:Waarom heeft Den Haag geen pekeltrams meer in dienst?

Omdat de concessieverlener/opdrachtgever (Haaglanden dus) daar geen geld aan wenste te besteden.

Feitelijk is de vraag dus: Haaglanden, waarom wilden jullie perse voor een duppie eerste rang zitten met het Haagse OV? Als iets een kwartje kost moet je niet koste wat kost hetzelfde en meer voor een duppie of liefst minder willen hebben. Inhalig, gierig, bonusg**l, noem ik dat... bah, bah, bah :evil:



Mijn excuus, Den Haag moest Haaglanden zijn schoot mij pas later te binnen. Ik heb de vraag aangepast. ;)
Lange_Dre
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor HansW » 04 dec 2010 23:21

Later vandaag melde HTM dat het tramverkeer was hervat. Ik heb nog geen tram 19 zien rijden na vanmorgen, waarmee ik wil zeggen dat deze door HTM verstrekte informatie onjuist is.
HansW
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:41

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor wattman » 05 dec 2010 11:48

Dat wijzen naar Haaglanden is mij te eenvoudig.
a) De pekeltrams zijn al eind jaren '90 bd gesteld. Dat dit verband houdt met bezuinigingen op het OV, wil ik wel aannemen. De wagens waren op en moesten vervangen worden. Maar ik zou graag het bewijs willen lezen dat er geld is gevraagd aan Haaglanden voor sneeuwbestrijdingsmaterieel (was dat toen trouwens al opdrachtgever van het OV?), en dat dit niet ter beschikking is gesteld. Ik kan mij uit die tijd alleen hoera verhalen over de "hybrides" herinneren, die het klusje waarvoor je voorheen 10 + 1315 + H23 voor nodig had wel eens even zouden gaan klaren.
b) De Haagse gemeenteraad is na het debacle van vorig jaar zoet gehouden met het terug in dienst stellen van twee H-wagens. Geen spoor van te bekennen afgelopen sneeuwdag... Is die ene wagen (H2) die in Frankrijk terecht was gekomen wel in het Haagse teruggekomen? (dat is dat kennelijk alle hobbyisten ontgaan). Oplossing werd kennelijk gezocht in het riscioloos bd stellen van lijnen.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1091
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Ype » 05 dec 2010 12:00

HansW schreef:Later vandaag melde HTM dat het tramverkeer was hervat. Ik heb nog geen tram 19 zien rijden na vanmorgen, waarmee ik wil zeggen dat deze door HTM verstrekte informatie onjuist is.

Op grond van diverse waarnemingen in de loop van zaterdagmiddag en -avond schat ik dat lijn 19 van omstreeks het middaguur tot ca. 20:00 u buiten dienst is geweest. Aan het begin van de middag (13:00 u?) stonden er drie GTL's, waaronder de 3045 van lijn 19, gestremd in de bocht van de Nootdorpse Landingslaan naar de Laan van Hoornwijck (de Vuursteen), kennelijk vastgelopen bij een poging om terug te keren naar de Lijsterbesstraat.
Vanaf ongeveer 20:00 u reed lijn 19 weer door Ypenburg, niet de normale kwartierdienst, maar ongeveer een halfuurdienst.
Ype
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 22 jan 2010 21:52

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor tetje » 05 dec 2010 15:57

En kijk eens naar beelden op SBS 6 over Amsterdam, ook daar liep het vast. Dus is het alleen hier of overal?
Mag er soms gewoon zoveel sneeuw vallen dat het tramnet dit niet aankan? In de jaren 70/80 kwam dit ook voor en op een veel kleiner net dan 2010.
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Lange_Dre » 05 dec 2010 19:47

tetje schreef:En kijk eens naar beelden op SBS 6 over Amsterdam, ook daar liep het vast. Dus is het alleen hier of overal?
Mag er soms gewoon zoveel sneeuw vallen dat het tramnet dit niet aankan? In de jaren 70/80 kwam dit ook voor en op een veel kleiner net dan 2010.


In de jaren 70/80 was de techniek ook nog niet zo ver als dat het anno 2010 is ;)
Als een bedrijf rond roept dat men klaar is voor de winter, dan moet dat ook echt zo zijn. Anders is het net een fabrikant die rond roept dat hun auto kan vliegen en dat eigelijk ook niet kan.. ( ik weet het is een extreem voorbeeld maar het is wel te vergelijken)

Natuurlijk kan het gebeuren dat alles of deels verbindingen plat vallen.. Maar de oplossing van dit Noodnetwerk is echt geen goed visitekaartje!
Men mag nog wel eens goed kijken naar dat "Noodnet"...
Een den Haag Zuid - West bijvoorbeeld, dat 4 tramlijnen en ruim 10 buslijnen en een NS verbinding heeft, en een ypenburg dat wel geteld 1 bus lijn en een NS station heeft en wat een vrij groot gebied is, is natuurlijk niet goed!
Lange_Dre
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Cypriot » 05 dec 2010 20:23

@ Lange Dre,

We hebben, voor zolang het nog duurt, ook de buslijnen 60, 62 en 131 nog, die volgens mij nog wel reden. Zo kom je , weliswaar via een omweg, toch nog in Den Haag terecht.

Wat wel vreemd was, is dat er inderdaad drie trams van lijn 19 bij winkelcentrum Ypenburg stonden zonder een 15 erbij. Je verwacht in de tussentijd minimaal éénmaal lijn 15.
Cypriot
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 22 jan 2010 17:21

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Lange_Dre » 05 dec 2010 20:34

Mischien reed lijn 19 langer door als lijn 15?
Men had in ypenburg dan wel 4 bus lijnen, maar die reden naar verschilende plekken behalve naar een goede snele overstap naar den haag.
In Zuid- west had je dat wel de 4 tramlijnen en 1 bus lijn die door gingen naar het centrum en de bussen boden een "goede" overstap op de trams naar de stad. Maar dan is de verhouding nog steeds ver te zoeken..

En voor al het rijdend personeel en het personeel dat de sporen probeerde rijbaar te houden, Bedankt zonder julie had er helemaal niet meer gereden!
Lange_Dre
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor dAb » 05 dec 2010 22:31

tetje schreef:En kijk eens naar beelden op SBS 6 over Amsterdam, ook daar liep het vast. Dus is het alleen hier of overal?
Mag er soms gewoon zoveel sneeuw vallen dat het tramnet dit niet aankan? In de jaren 70/80 kwam dit ook voor en op een veel kleiner net dan 2010.

In de (soms) zeer stenge winters van de jaren 60-70-80 is het (toenmalige) HTM-net met buitenlijnen bij mijn weten nog nooit uitgevallen, ook niet bij die gedenkwaardige uit begin 1961 en in 1963, en die met een halve meter hoge stuifsneeuw in dacht ik 1979 en zeker evenmin tijdens dagenlange sneeuwstormen in de laatste weken van Jan. 1984.!.
Maar toen had je ook zeker géén last van allerhande overbodige en onbetrouwbare computerapparatuur, want die was toen (echt nog) niet nodig. ... Dus ? :? DA Borgdorff 8-)
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor tetje » 06 dec 2010 21:09

Zow net als DAB ff krosposten

tetje schreef:Ach ja DAB, het zijn "jouw" geledevrinden die stranden in de sneeuw.....
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor dAb » 06 dec 2010 23:06

tetje schreef:Zow net als DAB ff krosposten

tetje schreef:Ach ja DAB, het zijn "jouw" geledevrinden die stranden in de sneeuw.....


:geek: Ik heb daar (net: In het *Algemeen*) terug gecrosspostet'd, o.a. over het op te binden vang- of valraam :P DA Borgdorff 8-)
P.S. spectaal voor Rikky: de thyristorschakelingen werken allang betrouwbaar vanaf 1973 --> ook bij de NS-ICM-series, en bijv. in alle moderne Traxx Locomotieven. De vijf Thyristor-PCC'-cars: 1336-1340 en 147 GTL8-wagens met thyristorsturing zijn ontworpen zonder enige computer"elektronica", in een tijd dat de huidige PC's en soortgelijke besturingen voor wissels e.d. nog lang niet bestonden, dus zonder enige PLC- 'en elca-software ...!. De storingen liggen echt meer aan de belabberde infrastructuur door het gebrek aan pekelen.
Laatst bijgewerkt door dAb op 08 dec 2010 02:43, in totaal 2 keer bewerkt
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Lange_Dre » 06 dec 2010 23:39

Hier een stukje dat van de stite van de HTM komt:

De belangrijkste maatregelen zijn:
• De inzet van een extra (tram)pekelwagen om de rails sneeuwvrij te maken.
• De beschikking over reeds gedrukte folders met de routes van het aangepaste tramnet.
• Een alternatief, aangepast tramnet.
.....................................................
Communicatie voor, tijdens en na sneeuwval
Goede reisinformatie voorafgaand, tijdens en na sneeuwval is voor reizigers heel belangrijk. Afgelopen winter kwam de informatie naar reizigers te laat op gang. Bovendien crashte de website van HTM – een belangrijk informatiemiddel - door de grote bezoekersaantallen. HTM heeft de reisinformatievoorziening tegen het licht gehouden en aangepast. De capaciteit van de webserver is vergroot en HTM gaat de klanten voortaan voor- tijdens en na winterse omstandigheden informeren. Er worden nu al folders met het noodnet gedrukt zodat deze klaarliggen als dat nodig is. Ook teksten voor de website en de informatieborden op de haltes zijn al ontwikkeld. De Consumentenlijn die normaal tijdens kantooruren bereikbaar is, wordt in geval van extreem winterweer extra opengesteld.

Met al deze voorbereidingen vertrouwt HTM erop u ook tijdens extreem winterweer een goede dienstverlening te kunnen bieden!

Hieruit valt de conclusie dat Men bij de HTM zelf heeft verteld dat men een extra (tram)pekelwagen hebben aangeschaft. Er is er dus wel 1 of dit is een propeganda van de HTM.
En de HTM heeft dus zelf aangekondigt dat de Communicatie voor, tijdens en na sneeuwval voor de reiziger beter gaat lopen als de afgelopen winter.
Ook dit is bij de eerste dagen dat er een ouderwedse winterse bui viel al niet gelukt.

"Met al deze voorbereidingen vertrouwt HTM erop u ook tijdens extreem winterweer een goede dienstverlening te kunnen bieden!" Als het al mis gaat zoals afgelopen zaterdag dan wil ik niet weten hoe het gaat als er meer dagen zulke weersomstandigheden zijn. En dan mag de HTM nog van geluk spreken dat het op een dag in het weekend viel en niet op een doordeweekse dag.
Lange_Dre
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor wattman » 17 dec 2010 08:56

17 december 2010, het bekende (winterklare) schermpje...
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1091
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor grizzler » 17 dec 2010 08:59

Totale losers. Wat hebben ze daar staan als webserver? Een enkele pc uit het stoomtijdperk? Te zot voor woorden.
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor joostvansurksum » 17 dec 2010 11:04

grizzler schreef:Totale losers. Wat hebben ze daar staan als webserver? Een enkele pc uit het stoomtijdperk? Te zot voor woorden

Ze kunnen nog wat verbeteren aan de informatievoorziening, dat is duidelijk. ;-)

Maar ze tonen op dit moment al wat meer informatie en alle lijnen rijden nog. Dat is het belangrijkste.
joostvansurksum
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: HTM winterklaar?

Berichtdoor Roland » 17 dec 2010 11:29

Zojuist is het noodnet weer ingeschakeld...

Ik kan helaas geen pdf van het noodnet posten, dus ik heb er een screenshot van gemaakt:
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten