Pagina 57 van 82

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 08 jun 2016 21:35
door OVinDelft
Dat uitblijven van de ombouw van lijn 1 dus ook precies waar ik voor vrees. Ik begrijp totaal niet meer waarom die ombouwprojecten allemaal zo lang op zich laten wachten. Ik krijg een beetje het gevoel dat er ergens geen wil is om het sneller uit te laten voeren. Ondertussen staat er een hele vloot Avenio-trams mooi te wezen in de remise, maar toch maar door blijven kachelen met ondertussen voor een groot deel echt niet meer uitziende GTL's. Ik koop toch ook geen twee fietsen om de tweede pas drie jaar later te gaan gebruiken?

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 08 jun 2016 22:13
door joostvansurksum
Kan ook een geld- of aanbestedingskwestie zijn. Geen idee wie dat allemaal betaalt. Maar ik deel je mening.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 09 jun 2016 00:11
door Jeronimo117
Maken jullie maar geen zorgen over de Avenio's van lijn 1 hoor, die rijden nu al (tijdelijk) op tramlijn 2 ;)

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 09 jun 2016 06:21
door Tiktak
Waar ik ook benieuwd naar bent, zou het ook mogelijk zijn om op het traject Westvest naar Tanthof met RR voertuigen te rijden.
Ik had (dacht) ergens gelezen in een topic dat de ombouw van de sporen op RR niveau zou plaats vinden.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 12 jun 2016 12:42
door Marc-sch
Voor de geïnteresseerden: tijdens de huidige 9-daagse buitendienststelling van lijn 1 in Delft houden wij een live foto-feed bij over de voortgang. Ook de aanleg van de tailtrack voor lijn 19 valt hier onder.

Zie: https://facebook.com/CrommeLijn/

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 13 jun 2016 11:03
door Roland
OVinDelft schreef:Dat uitblijven van de ombouw van lijn 1 dus ook precies waar ik voor vrees. Ik begrijp totaal niet meer waarom die ombouwprojecten allemaal zo lang op zich laten wachten. Ik krijg een beetje het gevoel dat er ergens geen wil is om het sneller uit te laten voeren. Ondertussen staat er een hele vloot Avenio-trams mooi te wezen in de remise, maar toch maar door blijven kachelen met ondertussen voor een groot deel echt niet meer uitziende GTL's. Ik koop toch ook geen twee fietsen om de tweede pas drie jaar later te gaan gebruiken?


Als je een racefiets hebt gekocht en je nu een mountainbike hebt en het modderpad pas over 1 jaar geasfalteerd is dan zou ik toch de mountainbike nog even blijven gebruiken ;)

Die wil is er wel bij HTM in ieder geval. De HTM is echter niet de enige op de wereld. Bij bijna elke ombouw komt ook een heel stuk politiek spelen met de bewoners en gemeente. Dit gaat niet altijd even snel. Daarnaast speelt geld ook een grote rol. We hebben het niet over een paar tientjes.

RegioCitadis en Avenio of alleen Avenio naar Tanthof is nog niet besloten. Avenio's op lijn 1 staan voorlopig even on hold.

@Marc-sch: dank voor het delen!

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 13 jun 2016 11:24
door PAV
Ik dacht dat zowel de Avenio als de RegioCitadis voorlopig de Phoenixstraat niet in mogen, omdat daar nog gebouwd wordt aan de parkeergarage en de gracht. Pas zodra dat klaar is, op zijn vroegst voorjaar 2017, kunnen (eigenlijk: mogen) de bredere trams daar komen. Dus hoewel het keerspoor bij het station er straks al ligt, zal lijn 19 voorlopig nog even eindigen bij de Nieuwe Plantage.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 13 jun 2016 12:14
door bobo90
Ik dacht dat het probleem is dat het 'tijdelijke' spoor er niet op berekend is en dat zodra de nieuwe trambaan er ligt men kan gaan rijden met de bredere trams. Als men nu al met wissels voor het keerspoor bezig is lijkt het me niet onrealistich dat het keerspoor klaar kan zijn als men klaar is met de nieuwe trambaan over de phoenixstraat in het voorjaar van 2017, dat was in ieder geval eind 2015 het plan. Htm ging uit van dienstregeling 2018 tenzij het allemaal eerder klaar is, wat er nu wel op lijkt, tenzij er nog tegenvallers zijn bij de tunnels, maar daar is met volgens mij ook al redelijk diep. Einde dit jaar zou het dak erop gaan. En het keerspoor had maar 1 bezwaar van batavium of iets dergelijks, dus dat zal ook niet meer zo gek lopen zou ik zeggen.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 13 jun 2016 12:26
door PAV
Ik had altijd begrepen dat het niet zo zeer met de belastbaarheid van de trambaan aldaar te maken had, maar met de breedte van de weg omdat het bouwterrein veel ruimte in beslag neemt.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 13 jun 2016 13:41
door bobo90
Dan is hij er toch nog steeds niet op berekend :p, maar gezien de problemen ze hebben met fout gepakeerde auto's zal dat ook inderdaad wel mee spelen.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 14 jun 2016 20:11
door wattman
Bij station Delft lag vandaag het wissel aan de Haagse zijde er al in. Voor de rest was men op de Westlandseweg druk bezig. De bovenleiding van de oude trambaan is weggehaald, de tramtunnel lag er zo te zien nog ongeschonden bij. In de middagspits was het daar russen Westvest en Krakeelpolderweg een flinke file in beide richtingen. Lijkt me voor de buschauffeurs van lijn 71 niet zo prettig, maar om 18:30 uur was alles weer rustig. Bij het station werd het in- en uitrijden goed geregeld door twee verkeersregelaars.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 14 jun 2016 20:14
door PAV
Bedoel je met dat de tunnel er ongeschonden bij lag ook dat daar nog wel bovenleiding hing? Het verbaast me niet dat de tunnel niet à la minute is gesloopt.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 14 jun 2016 21:11
door bobo90
Volgens mij stond praktisch de hele spoorzone vast, bij de molen was het ook retedruk. Het stond vast vanaf nieuwe plantage en vanaf de albert hein van leeuwenlaan. Het probleem is ook dat bussen op elkaar moeten wachten bij de binnenwatersloot als ze vanaf de phoenixstraat de ventweg van de westvest v.v. opmoeten, waardoor het daar heel langzaam gaat.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 15 jun 2016 10:09
door trambestuurder
bobo90 schreef:Volgens mij stond praktisch de hele spoorzone vast, bij de molen was het ook retedruk. Het stond vast vanaf nieuwe plantage en vanaf de albert hein van leeuwenlaan. Het probleem is ook dat bussen op elkaar moeten wachten bij de binnenwatersloot als ze vanaf de phoenixstraat de ventweg van de westvest v.v. opmoeten, waardoor het daar heel langzaam gaat.


tja dat heb je als er eigenwijze automobilisten zijn die maar een route kennen en de informatie niet lezen want die borden langs de weg gelden toch niet voor hun :?
is echt om soms moedeloos van te worden.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 07 jul 2016 10:27
door wattman
De omgevingsvergunning voor het spoortje op de Westvest is verleend.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 35969.html

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 07 jul 2016 14:29
door OVinDelft
Ik neem aan dat de vergunning eerder al verleend was, maar pas nu naar buiten komt? De wissels voor het keerspoor op de Westvest zijn tenslotte enkele weken geleden al gelegd.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 07 jul 2016 21:10
door wattman
Nee, de vergunning is op 6 juli afgegeven, en de beroepstermijn loopt nog. Kennelijk viel de aanleg van de wissels buiten deze vergunningaanvraag, en dus binnen het geldende bestemmingsplan.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 13 jul 2016 11:28
door bobo90
http://www.spoorzonedelft.nl/actueel/ni ... _tailtrack

Goed nieuws, het derde spoor is in oktober zo goed als af. Dan zal 19 wel gaan rijden tot station zodra de phoenixstraat verbouwd is.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 13 jul 2016 13:51
door willem
Ergens anders had ik gelezen dat het pas in 2018 zover zou zijn.....

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 13 jul 2016 14:12
door bobo90
http://mrdh.nl/system/files/vergaderstu ... 202017.pdf
HTM voorziet dat de verlenging van tramlijn 19 naar het keerpunt Westvest nabij station Delft niet voor dienstregeling 2018 in gebruik wordt genomen. Mocht de keervoorziening eerder opgeleverd worden dan gaat MRDH ervan uit dat de verlenging nog in het najaar van 2017 plaatsvindt.

Deze bedoel je? Weet niet wat het schema was maar het lijkt veel eerder klaar te zijn dan dat men eerst had verwacht.