Pagina 60 van 82

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 10 jul 2017 13:19
door iljitsch
Precies, je mag er maar 30 en die trams nemen flink wat ruimte in dus dat maakt het nog langzamer. Als de trams naar het nieuwe spoor verhuizen dan kan het overige verkeer eindelijk weer wat ruimte krijgen en kan die beperking van 30 eraf.

Wel zal het slopen van de sporen en de definitieve inrichting ook nog wat overlast gaan geven... :?

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 10 jul 2017 13:51
door Edwin
iljitsch schreef:Precies, je mag er maar 30 en die trams nemen flink wat ruimte in dus dat maakt het nog langzamer. Als de trams naar het nieuwe spoor verhuizen dan kan het overige verkeer eindelijk weer wat ruimte krijgen en kan die beperking van 30 eraf.

Wel zal het slopen van de sporen en de definitieve inrichting ook nog wat overlast gaan geven... :?


Reken er maar niet op, dat die beperking er af gaat voor de Coenderstraat-route in gebruik genomen wordt. Je rijdt tenslotte door een bouwterrein, waar het gevaar (werkverkeer, voetgangers, enz) echt een hogere snelheid niet toe laat. 30 of 50 maakt overigens niets uit op dat korte stukje (Ook 80 niet, tenzij je blauwe lampjes op je auto zet en die ook nog aan zet...). (en die 30 meter per tram ook al niet).

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 11 jul 2017 07:09
door willem
iljitsch schreef:Precies, je mag er maar 30 en die trams nemen flink wat ruimte in dus dat maakt het nog langzamer. Als de trams naar het nieuwe spoor verhuizen dan kan het overige verkeer eindelijk weer wat ruimte krijgen en kan die beperking van 30 eraf.

Met name kost het tijd voor de rest van het verkeer omdat de trams bij de halte Schoolstraat moeten stoppen. In combinatie met het verkeerslicht daar kost het vrij veel tijd om langs die plek te komen. De 30 zal wel blijven zolang de nieuwe weg er niet ligt omdat er werkzaamheden zijn.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 11 jul 2017 10:17
door Edwin
willem schreef:Met name kost het tijd voor de rest van het verkeer omdat de trams bij de halte Schoolstraat moeten stoppen. In combinatie met het verkeerslicht daar kost het vrij veel tijd om langs die plek te komen. De 30 zal wel blijven zolang de nieuwe weg er niet ligt omdat er werkzaamheden zijn.


Deze wegen zijn dan ook niet bedoeld voor doorgaand verkeer. Ik denk, dat de 30 er blijft zolang er werkzaamheden zijn en dus ook nadat de nieuwe rijstroken in gebruik genomen worden.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 11 jul 2017 11:43
door Roland
In oktober is er een week buitendienststelling van lijn 1, dus mogelijk wordt er dan e.e.a. aangesloten.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 11 jul 2017 12:57
door bobo90
http://www.spoorzonedelft.nl/actueel/ni ... ening_tram
hier staat in de reactie van de spoorzone ook dat in oktober veel gaat veranderen dus dat zal wel kloppen.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 17 okt 2017 18:43
door koploper46
Gelukkig weer eens goed nieuws van Lijn 19, het testen is nu eindelijk begonnen bij de nieuwe keervoorziening bij station Delft.
Gisternacht gespot dat ze aan het testen waren. Binnekort volgen er ook testen overdag.

https://youtu.be/CQoASNyNRVI

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 12 nov 2017 10:32
door Bert
Het is nu dus zeker dat 19 tot het station Delft gaat rijden? Op de nieuwe halteborden bij Prinsenhof staat 19 al vermeld, maar is nu weer afgeplakt.

Wat gaat met het keerspoor bij de Nieuw Plantage gebeuren?

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 12 nov 2017 19:05
door OVinDelft
Het lijkt er wel op ja. Er zijn al testritten met de RegioCitadis naar Delft Station geweest en op de nieuwe plattegrond van Connexxion Haaglanden is tram 19 ook al doorgetrokken naar het station, met de vermelding dat hij vanaf eind dit jaar gaat rijden.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 13 nov 2017 11:18
door Roland
Vanaf 18 december (ingang nieuwe dienstregeling) gaat lijn 19 doorrijden naar Delft Station

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 13 nov 2017 18:48
door MennoOV
Hoezo een week later dan de landelijke dienstregeling van bijvoorbeeld NS ?

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 13 nov 2017 19:33
door xCookiesolax
MennoOV schreef:Hoezo een week later dan de landelijke dienstregeling van bijvoorbeeld NS ?

Vermoedelijk door de werkzaamheden bij station HS

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 14 nov 2017 11:57
door Tiktak
Lijn 19 komt niet bij HS.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 14 nov 2017 17:21
door Stadsbus
Het is handiger om alle tramlijnen in 1x te wijzigen dan in 2x. Duidelijker voor de reiziger & personeel :)

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 25 nov 2017 14:39
door lcyerbanga3

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 06 dec 2017 15:50
door Tiktak
Bron Regio 15 :

 Datum: woensdag 06 december 2017 10:18



Leidschendam - Bij een kop-staart aanrijding tussen twee Randstadrail voertuigen zijn vanmorgen enkele gewonden gevallen.


De botsing tussen de twee voertuigen van lijn 19 vond plaats op de kruising van de N14 met de Noordsingel; 'tunnel in' richting de A4.

Beide voertuigen hadden net de bocht gemaakt vanaf de Noordsingel richting Vliettunnel, toen door onbekende oorzaak de achterste tram op de voorste tram botste.

Enkele inzittenden liepen door de botsing verwondingen op. Hierop zijn totaal drie ambulances ter plaatse gekomen om de gewonde inzittenden te verzorgen. De overige inzittenden zijn ook uit de tram gehaald en moesten hun reis op een andere manier voortzetten.

Voor zover bekend zijn twee passagiers zonder spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Twee andere personen zijn ter plaatse verzorgd; waaronder de bestuurder van 1 van de trams die snijwonden opliep door rondvliegend glas. De schade aan de beide voertuigen is groot.

Tram 19 was door het ongeval en het daarop volgende onderzoek van de Verkeerspolitie enige tijd gestremd.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 06 dec 2017 21:47
door iljitsch
Vreemd dat er twee vlak achter elkaar reden!

Is dit op het punt dat er omgeschakeld wordt van rijden op zicht op rijden op de seinen?

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 06 dec 2017 22:42
door Charles
Link naar nieuwsbericht op Regio 15
iljitsch schreef:Vreemd dat er twee vlak achter elkaar reden!
Dat is best opmerkelijk te noemen op deze lijn.
Op de website van Wim van Es is er, zoals te verwachten viel, een flinke discussie over dit nieuwsbericht. Er zou sprake zijn dat een reguliere dienstwagen achterop een stilstaande instructiewagen is gereden. Vlak voor de tunnelingang richting Leidscheveen.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 08 dec 2017 14:23
door Charles
Roland schreef:Vanaf 18 december (ingang nieuwe dienstregeling) gaat lijn 19 doorrijden naar Delft Station
Lijkt goed nieuws, maar de nieuwe halten zijn -nog- niet aangepast voor mensen met een beperking.
De drie haltes die erbij komen zijn ontoegankelijk voor mensen met een rollator of scootmobiel. De perrons zijn te laag en de afstand tussen perron en tram is te groot.
BRON, onderaan deze pagina stat het te lezen.

Ik vraag me toch echt af: hoe krijgen ze het voor mekaar? Dat nooit iets in 1x goed wordt uitgevoerd.
Zie ook het gedoe rondom HS waar men pas laat tot de ontdekking kwam dat de mastfundatie niet in orde blijkt te zijn.

Re: Lijn 19

BerichtGeplaatst: 11 dec 2017 08:42
door Tiktak
Is er al iets bekent of lijn 19 enkel met RR wagens gaat rijden of AV wagens, dan wel gecombineerd zoals op lijn 2.