foto's gezocht lijsterbesstraat traverse

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

foto's gezocht lijsterbesstraat traverse

Berichtdoor richard schild » 13 feb 2011 17:00

Hallo Ik ben opzoek naar foto's van de remise aan de lijsterbes straat met name foto's waar op de oude traverse (rolbrug) te zien is.
Van waar deze interesse zal u denken, wen het zal mischien sommigen verheugen dat de traverse destijds niet is gesloopt maar behouden is gebleven en nu in valkenburg zuid holland bij Stoomtrein valkenburse meer wordt gerestaureerd. echter het verwijderen van de traverse destijds is met nogal wat snijbranders gedaan en sommige delen zijn gewoon weg. Enkele delen zijn al weer nieuw gemaakt maar alle foto's kunnen ons een idee geven hoe de brug er destijds uit zag. mochten er andere dingen vindbaar zijn zoals bouw tekeneingen e.d. dan houd ik mij aan bevolen.

ik ben benieuwd of er mensen zijn die nog wat oude plaatjes hebben ;-)
Avatar gebruiker
richard schild
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 feb 2011 13:37


Re: foto's gezocht lijsterbesstraat traverse

Berichtdoor richard schild » 20 feb 2011 13:35

Dit zijn inderdaad het soort foto's wat ik zoek !
bedankt voor deze bron.

vooral de hele oude foto in sepia heeft mij belangrijke details verschaft over hoe de construcktie van het bordes is geweest.

ik houd mij aanbevolen voor verdere tips en foto's.
Avatar gebruiker
richard schild
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 feb 2011 13:37

Re: foto's gezocht lijsterbesstraat traverse

Berichtdoor Ype » 23 feb 2011 17:07

Kijk ook eens in het boek 'Van Pier tot Vliet, 117 jaar Haags openbaar vervoer in foto's 1864-1981' (uitgeverij E.J. Brill, Leiden, 1981). Op blz. 88 staat een foto van de rolbrug die zo te zien is genomen op dezelfde dag als de foto (nr. 0.46987) van de eerste link in het vorige bericht. Te zien zijn dezelfde PCC 1155, dezelfde twee medewerkers en op de voorgrond een duidelijk gezicht op de rolbrug, ongeveer van opzij bekeken.
Edit: zo te zien ken je deze foto al...
Ype
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 22 jan 2010 21:52

Re: foto's gezocht lijsterbesstraat traverse

Berichtdoor richard schild » 20 maart 2011 00:33

Inderdaad die foto ken ik maar slechts via via bedankt dus voor het verwijzen naar het boek, eens zien of ik die ergens kan vinden en of de auteur nog te benaderen is voor een wat mooiere afdruk dan de rasterprint uit het boek. en wie weet heeft ie nog wat meer plaatjes :)
Avatar gebruiker
richard schild
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 feb 2011 13:37


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten