OVinDelft schreef:Ik denk dat het veel logischer is om het komen in het midden van de Westlandseweg komen gewoon wordt gedaan door het stuk op de Westvest een aantal meter door te laten lopen, uiteindelijk zal lijn 19 ook op die plaats naar links moeten en is het wel zo handig dat er een mogelijkheid om de splitsing om te bouwen tot een driehoek. Ik vraag me eigenlijk af wat voor nut het heeft om de tramhalte in het midden van de weg te maken, de auto's rijden er dan toch aan beide zijden langs en dan wordt het een helemaal onbereikbaar halte, wat het nu ook al een beetje is.
wattman schreef:OVinDelft schreef:Ik denk dat het veel logischer is om het komen in het midden van de Westlandseweg komen gewoon wordt gedaan door het stuk op de Westvest een aantal meter door te laten lopen, uiteindelijk zal lijn 19 ook op die plaats naar links moeten en is het wel zo handig dat er een mogelijkheid om de splitsing om te bouwen tot een driehoek. Ik vraag me eigenlijk af wat voor nut het heeft om de tramhalte in het midden van de weg te maken, de auto's rijden er dan toch aan beide zijden langs en dan wordt het een helemaal onbereikbaar halte, wat het nu ook al een beetje is.
Het is denk ik goed om er nog op te wijzen dat de hoofdroute voor het wegverkeer tussen Delft centrum en de Poptahof, etc aan de achterzijde van het station komt te liggen. De gevolgen van de aanleg van de spoorzone zijn dus ingrijpender dan alleen het spoor onder de grond stopppen.
De Coenderstraat (gelegen aan de westzijde van het huidige station) wordt verbreed tot wijkontsluitingsweg met bomenrijen en aan weerszijden bebouwing, en wordt doorgetrokken tot de Westlandseweg. Het doorgaande verkeer van de Westvest zal verdwijnen en is alleen nog bedoeld voor bestemmingsverkeer en openbaar vervoer.
Admin schreef:Is ook een beetje overbodig, een keergelegenheid aldaar: slechts een paar 100 meter verder ligt nl al een keerdriehoek.
Roland schreef:Zo lang er niets meer aan de Irenetunnel hoeft te gebeuren wel. Met de sloop van die tunnel ga je nog wel wat stremming krijgen.
Op het moment is er bij de nieuwe situatie van Delft nog geen keergelegenheid opgenomen, het is echter wel een wens daar een aan twee kanten te gebruiken keerspoor neer te leggen. Halte Delft moet dan driesporig worden. Dit om tzt een 19K als studentenlijn in te kunnen bouwen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten