Presentatie GTL met botsneus

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Presentatie GTL met botsneus

Berichtdoor RenĂ© W » 08 jun 2011 10:51

Gisteren is op het remiseterrein LB de 3080 gepresenteerd met een botsvriendelijke neus.

Zie http://www.haagstramnieuws.org
gr.
Rene
Avatar gebruiker
René W
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 30 jan 2010 16:52

Re: Presentatie GTL met botsneus

Berichtdoor YC52000 » 09 jun 2011 14:04

dr was vorig jaar of in 2009 toch ook al een tram met een nieuwe neus, en later verwijderd en nooit meer van gehoord? haha

anyway'
ziet er echt mooi uit, tram krijg meteen een mooiere uitstraling [respect]
YC52000
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Presentatie GTL met botsneus

Berichtdoor Tiktak » 09 jun 2011 21:03

Ik vind het geen gezicht (of wel een gezicht :mrgreen: ), misschien was het beter geweest
als de beige rand onder het raam was door getrokken, maar ook de onderste beige rand en de
voorplaat.
Het vangraam is ook verwijderd, waarom weet ik niet. Het zit volgens mij zit die niet in de weg voor die
op plak lippen (een op plak neus ziet er anders uit, kijk maar naar Bassie :mrgreen: )
Aan de ene kant willen ze veiligheid verhogen en aan de andere kant gaan ze het weer verlagen.
Tiktak
 
Berichten: 692
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Presentatie GTL met botsneus

Berichtdoor OVinDelft » 09 jun 2011 22:11

Ze hadden wel iets meer moeite kunnen doen om het er een beetje redelijk uit te laten zien. In elk geval de kleuren doortrekken en minder ruimte tussen de botsneus en de tram zelf.
Eigenlijk lijkt het een beetje op de manier zoals ze die Tatra trams in Oost-Europa verbouwen.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Presentatie GTL met botsneus

Berichtdoor dAb » 10 jun 2011 01:39

Ondanks alle reclamepraat, en wel of geen veronderstelde verbeterde stijl of smoel in vormgeving, dunkt me op het eerste gezicht met die aanpassing nu toch slechts juist een verslechtering van de veiligheid door die schijnbaar beoogde verbetering te worden bereikt, o.a. door verwijderen van het al een eeuw voor de veiligheid benutte vangraam, alsmede de stellige misleiding, dat die elastische botsneus de voorste zware stijlen, die te allen tijde ook de veiligheid van zowel bestuurder, alsook passagiers, van het GTL8-materieel bewezen (moeten) kunnen waarborgen, hiermee geheel niet (kunnen) zullen wijken, zodat effectief bij een botsing (ondanks deze franje) hetzelfde uiteindeljke resultaat verkregen wordt, als zonder deze extra omhulling. Mocht men de stijlen weggehaald (of verplaatst) hebben, dan wordt de bewezen constructieveiligheid van dit GTL8-materieel duchtig ondermijnd, met mogelijk zeer ernstige gevolgen, zoals recent bij een ongeval met de BN-kusttram zijn ondervonden, helaas thans met een half dozijn zwaar gewonden!. Naar mijn mening wordt het materieel met deze aanpassing dus beslist niet veiliger, integendeel. Voor onderbouwing ben ik (evenwel) bereikbaar en toegankelijk: D.A. Borgdorff - e.i.
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Presentatie GTL met botsneus

Berichtdoor robert55 » 10 jun 2011 07:58

De volledige originele kop zit gewoon achter de kunststof neus.

Als we het over hetzelfde Kusttram ongeluk hebben: daar reed een tram precies op het niveau van de voorruit tegen het bakje van de horizontaal gestrekte arm van een hoogwerker, drie zwaargewonden. Zo'n ongeluk verzin je niet.
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Presentatie GTL met botsneus

Berichtdoor tetje » 10 jun 2011 20:05

Ik proef een beetje paranoia bij een bepaalde ex-HTM-er, alles wat met aan een GTL-8 aanpast kan nooit goed zijn...
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: Presentatie GTL met botsneus

Berichtdoor little john » 11 jun 2011 11:53

Esthetisch vind ik het niet mooi helemaal de boven kant met display moet me gelijk denken aan een baseball pet, zoals eerder al genoemd wordt
kleur stelling van de neus is geen gezicht, ik vind dit zeer slecht gedaan en zeer goedkoop ook.

Mijn mening is dat huidige neus van gtl wat scherper mogen tekenen en daar uit de nieuwe neus vervaardigen pas naar mijn mening
met het al gehele lijn van gtl recht toe recht aan en daarbij productie proces is het zelfde als met deze "nieuwe" neus.
Je kunt niet iets ouds nieuws geven met een auto doe je dat ook niet esthetisch ondenkbaar.
little john
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 05 apr 2011 10:39

Re: Presentatie GTL met botsneus

Berichtdoor OVinDelft » 17 jun 2011 22:18

Vandaag zat ik in lijn 1 en bij het Leeghwaterplein kwam ik ineens de 3080 tegen, de de tram met botsneus dus. Ik wist helemaal niet dat hij al in dienst was, maar het was wel een hele grote verbazing. Ik wist wel dat hij was verbouwd maar had hem niet verwacht nu al tegen te komen. Hij was heel snel voorbij, maar mijn eerste snelle indruk viel mee als ik vergelijk hoe vreselijk ik het er uit vond zien op de foto's
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Presentatie GTL met botsneus

Berichtdoor willem » 05 jul 2011 14:56

Op een andere tram loopt een proef met een eenbeenpantograaf. Eigenlijk had dat beter op deze tram kunnen staan, hiermee waren ze toch al aan het sleutelen.
Het uiterlijk blijft even wennen...
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten