Trams met nieuw kleurenschema

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Trams met nieuw kleurenschema

Berichtdoor robert55 » 17 aug 2012 18:09

Vertrouwd klinkt zo ouderwets, maar laten we zeggen iets met crème en groen (ADO kleuren zijn leuk voor voetbalshirts :D )
Kijk maar eens naar de prachtige lakkleuren die FIAT gebruikt op de Nuova 500. Zit denk ik een subtiel metallic effect in. Hou er rekening mee dat de verhoudingen in de zijwand van een lagevloetram anders zijn dan van een klassieke en mak er iets wervends van. En liever geen rood, iedereen gebruikt al een vorm van 'verkehrsrot', wordt langzaam aan net zo saai als geel met blauw.
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Trams met nieuw kleurenschema

Berichtdoor Zoef de Haas. » 19 aug 2012 12:23

Gisteren zag ik een wagen rijden op lijn 16 in nieuwe kleuren, dus met brede rode band aan de onderkant, maar in het midden daarvan zaten wat smalle beige biezen. Ik heb niet het wagennummer kunnen zien.
Een half ons geluk doet meer dan een kilo wijsheid!
Avatar gebruiker
Zoef de Haas.
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:38
Woonplaats: Den Haag.

Re: Trams met nieuw kleurenschema

Berichtdoor trambestuurder » 20 aug 2012 23:07

Zoef de Haas. schreef:Gisteren zag ik een wagen rijden op lijn 16 in nieuwe kleuren, dus met brede rode band aan de onderkant, maar in het midden daarvan zaten wat smalle beige biezen. Ik heb niet het wagennummer kunnen zien.


alle GTL's worden weer terug gebracht in hun oorspronkelijke kleurstelling dus met een beige streep in het midden.
dus na het reviseren van de 3100 serie worden de 3000 serie die een groot rood vlak hebben met in het midden in het groot het wagen nummer weer terug gespoten in de oorspronkelijke kleuren.
Zo krijg je een eenduidig beeld.

De nieuwe trams worden in de R-net kleuren geleverd en die is Dondergrijs met Rood :?
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Trams met nieuw kleurenschema

Berichtdoor rvo » 21 aug 2012 10:05

Nieuwe trams. Worden deze inderdaad donkergrijs en en rood? Wat een depressieve kleur. Wie beslist daarover en zou een publieksenquete niet beter passend zijn. Ook Rotterdam en Antwerpen hebben dit type kleuren maar er zijn veel vrolijker kleurencombi;s denkbaar.Kijk maar eens rond in west-Europa.
rvo
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 07 nov 2011 13:40

Re: Trams met nieuw kleurenschema

Berichtdoor robert55 » 21 aug 2012 18:48

Het idee achter R-net is dat voor alle belangrijkere, snellere en hoogwaardige verbindingen in de randstad één uiterlijke stijl komt. In het conceptzitten ook nuttige zaken als kwaliteitseisen aan haltes, info systemen en dergelijke [maar niet zoveel over frequenties.

Wie zoiets bedenkt? een bureau neem ik aan, in opdracht van wethouders en ambtenaren die ver weg zijn van de raad aan wie ze verantwoording zouden moeten afleggen.
De interpretatie wat er bij R-net zou moeten horen verschilt per stad [concessie]. Zo horen er in 't Gooi snelweglijnen met semi-toerwagens bij, maar in de Zaanstreek zijn zo'n beetje alle bussen onder de formule gepropt.
Helemaal komisch moet het straks met de Amsterdamse trams worden. Zowat de helft van het net wordt R-net, dus eigenlijk moet de helft van de combino's roodgrijs in plaats van blauwwit worden [OK, is lood om oud ijzer] met waarschijnlijk boetes voor de vervoerder als de verkeerde kleur op de verkeerde lijn rijdt. Met een beetje mazzel is het dan voordeliger om niet te rijden :twisted:

(voor wie het nog niet doorheeft: ik ben hier dus tegen, maar ik probeer het toch netje te vertellen)
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Trams met nieuw kleurenschema

Berichtdoor trambestuurder » 22 aug 2012 12:14

over de kleurstelling valt wat te zeggen, persoonlijk vind ik hem ook te donker en vrees dat hij moeilijk zichtbaar is in de avond.
Maar aan de andere kant rijden er ook weer trams rond met een hele donkere reclame dus tja dan kan je met dit argement niet aankomen denk ik.

Heb een foto geplaatste van een R-net Bus dan weet je een beetje hoe de nieuwe trams eruit kmt te zien.

de motivatie achter r-net is naar mijn weten dat ze een eenduidig netwerk in de randstad willen hebben zodat er in de toekomst makkelijker aan elkaar gekoppeld kan worden zoals bijv. Rotterdam en Denhaag met tram 1 en 19

de haltes krijgen ook een r-net facelift en daar mogen geen andere voertuigen op stoppen dus de HTM mag straks in Denhaag geen andere tram laten rijden op lijn 15-17 dan de r-net voertuig.

r-net_4025.jpg
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Trams met nieuw kleurenschema

Berichtdoor Roland » 01 okt 2012 15:43

Zojuist even een tour gehad door de midlife-revisie van de GTL8-II. Elke tram loopt door 6 aparte stadia heen, daar tussendoor zijn ze in dienst. Dat is dus de reden waarom het zo rommelig oogt voor het oog van de tramspotter. De deuren worden bijvoorbeeld nog apart gespoten in een later stadium. Er zijn maximaal 10 wagens tegelijkertijd buiten dienst voor een van deze 6 onderdelen. Zodra alle wagens gereviseerd zijn, zijn er dus 10 wagens 'over'. Vanaf dat moment moet er al aan de verdere uitfasering van GTL8-I worden begonnen. De 3140 is zodanig gecanibaliseerd dat men niet weet of deze wagen nog rijvaardig gemaakt kan worden.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Trams met nieuw kleurenschema

Berichtdoor OVinDelft » 01 okt 2012 15:56

Roland schreef:De 3140 is zodanig gecanibaliseerd dat men niet weet of deze wagen nog rijvaardig gemaakt kan worden.

Mag ik vragen waarom?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Trams met nieuw kleurenschema

Berichtdoor Roland » 02 okt 2012 06:56

Het zal een probleemwagen (moeilijk te verhelpen storing o.i.d.) zijn, met de 3051 is het ook zo afgelopen. Er worden dan telkens onderdelen afgehaald om andere wagens rijvaardig te houden. Maar als je ongestructureerd wagens leeg haalt dan is het bijna onmogelijk om hem weer in elkaar te krijgen.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Trams met nieuw kleurenschema

Berichtdoor OVinDelft » 21 jan 2013 16:42

Zien jullie ook het witte vlak op de botsneus van de vierde van voren? Is dit een reclametram of zijn ze nu eindelijk overgegaan op het kleurenschema doortrekken tot over de botsneus?
http://htmfoto.net/algemeen/tonen2.php? ... 1213438686
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Trams met nieuw kleurenschema

Berichtdoor WKZH5A » 22 jan 2013 15:31

OVinDelft schreef:Zien jullie ook het witte vlak op de botsneus van de vierde van voren? Is dit een reclametram of zijn ze nu eindelijk overgegaan op het kleurenschema doortrekken tot over de botsneus?
http://htmfoto.net/algemeen/tonen2.php? ... 1213438686

Dat is een reclametram ''Florence'' van GTL 3052, die zijn reclame op de botsneus, logo en nummer heeft verloren.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Vorige

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron