Pagina 2 van 2

Re: Remises

BerichtGeplaatst: 29 maart 2016 08:00
door Roland
De Zuiderweg staat nog een beetje op losse schroeven. Er is momenteel maar 1 ding zo goed als zeker en dat is dat de Lijsterbes verdwijnt. Scheveningen maakt nog kans op een grootschalige renovatie.

Re: Remises

BerichtGeplaatst: 29 maart 2016 09:25
door Tiktak
Waarom maken ze de remise "s-Gravenmade niet geschikt voor 8 tramvoertuigen, welke dan gebruik kunnen worden als eerste uitrukwagens voor lijn 1 en 19 in de vroege ochtend
en 's-avonds als laatste inrukkers.
Het terrein is al van de HTM en een overdekte hal met 4 sporen is zo geplaats.

Re: Remises

BerichtGeplaatst: 29 maart 2016 19:41
door trambestuurder
Roland schreef:De Zuiderweg staat nog een beetje op losse schroeven. Er is momenteel maar 1 ding zo goed als zeker en dat is dat de Lijsterbes verdwijnt. Scheveningen maakt nog kans op een grootschalige renovatie.


Hoorde vandaag dat de Lijsterbesstraat voor 10 jaar blijft zitten maar of dit klopt weet ik niet

Re: Remises

BerichtGeplaatst: 29 maart 2016 19:43
door trambestuurder
Tiktak schreef:Waarom maken ze de remise "s-Gravenmade niet geschikt voor 8 tramvoertuigen, welke dan gebruik kunnen worden als eerste uitrukwagens voor lijn 1 en 19 in de vroege ochtend
en 's-avonds als laatste inrukkers.
Het terrein is al van de HTM en een overdekte hal met 4 sporen is zo geplaats.


Het terrein is inderdaad van de HTM maar de huizen die daar staan niet meer en dat is het grootste probleem waarom het Oude "s-Gravemade niet meer zal worden gebruikt als Remise

Re: Remises

BerichtGeplaatst: 30 maart 2016 07:21
door Roland
trambestuurder schreef:Hoorde vandaag dat de Lijsterbesstraat voor 10 jaar blijft zitten maar of dit klopt weet ik niet


Zolang er GTL's zijn zal het in gebruik blijven.

Re: Remises

BerichtGeplaatst: 30 maart 2016 09:47
door PAV
Roland schreef:De Zuiderweg staat nog een beetje op losse schroeven. Er is momenteel maar 1 ding zo goed als zeker en dat is dat de Lijsterbes verdwijnt. Scheveningen maakt nog kans op een grootschalige renovatie.

Is er in Scheveningen ook ruimte voor uitbreiding, of gaat het dan alleenom het aanpassen van de huidige in gebruik zijnde ruimte?

Re: Remises

BerichtGeplaatst: 30 maart 2016 10:08
door Roland
Ruimte voor uitbreiding is er niet echt, maar afhankelijk van hoe je het verbouwd kan je er 40 tot 50 trams kwijt. Met de huidige indeling wordt ZB2 nog niet benut, terwijl bijna alle Avenio's binnen zijn. ZB2 levert 36 plekken. Samen met Scheveningen moet je dan wel 70 nieuwe trams kwijt kunnen.

Re: Remises

BerichtGeplaatst: 30 maart 2016 10:22
door iljitsch
En hoeveel capaciteit raak je kwijt met het sluiten van de lijsterbesstraat?

Re: Remises

BerichtGeplaatst: 30 maart 2016 11:22
door Roland
Er zijn 21 opstelsporen, met een capaciteit van 2 GTL's. Dus 42 GTL-plekken. Als je er zou kunnen komen met een Avenio of RC en past er maar 1 per spoor op. Dus het is niet heel efficient meer.

Re: Remises

BerichtGeplaatst: 30 maart 2016 11:58
door iljitsch
Wel slecht hoor, dat ze een eeuw geleden bij de bouw van die remise geen rekening gehouden hebben met trams van 37 meter...

Re: Remises

BerichtGeplaatst: 30 maart 2016 22:35
door iljitsch
Hoe lang zijn de sporen op de lijsterbesstraat? Voor twee GTL's heb je zo'n 60 meter nodig, voor twee Avenio's ruim 70 meter en twee RegioCitadissen zo'n 75 meter. Je zou een GTL + Avenio kwijt kunnen op 65 meter of een GTL + RC op zo'n 67 meter. Dat laatste zou zeker interessant kunnen zijn om wagens voor lijn 3 vanuit LB te laten rijden, heb je meer ruimte voor AV's en lijn 6 op zichtenburg.

Re: Remises

BerichtGeplaatst: 18 apr 2016 21:00
door EnglishTramMan
Ik was vanmiddag even bij De Werf en de Meppelweg met een camera. (dit is mijn eerste poging om foto's te plaatsen)
Ik heb begrijpen van de jongen dat de (huidige) remise vanaf Maandag weer bereikbaar zal zijn via de nieuwe wissels.
SAM_3340.jpg

SAM_3340.jpg

SAM_3340.jpg

SAM_3340.jpg

SAM_3340.jpg