LIJN 9

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: LIJN 9

Berichtdoor iljitsch » 07 sep 2014 20:56

Heeft dat pendelen wel toegevoegde waarde als het strandseizoen voorbij is? Ik kan me niet voorstellen dat er op dat stukje overdreven veel reizigers zijn, en er rijdt al een vervangende bus.

En moet de tram dan niet achteruit door de keerlus?
iljitsch
 
Berichten: 1761
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: LIJN 9

Berichtdoor xCookiesolax » 07 sep 2014 21:41

iljitsch schreef:En moet de tram dan niet achteruit door de keerlus?

Klopt, dit deed men ook in september 2013.
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: LIJN 9

Berichtdoor xCookiesolax » 19 jan 2015 21:00

De halte Leggelostraat wordt binnenkort aangepast. Vanaf maandag 2 februari stoppen tram 9 en 16 tijdelijk niet meer bij deze halte. De werkzaamheden duren naar verwachting t/m vrijdag 27 maart.
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: LIJN 9

Berichtdoor Slagathor » 18 aug 2015 10:33

Vanaf komende maandag gaat lijn 9 eruit tussen CS en Scheveningen. Vervangende bussen 69 (naar Scheveningen) en 79 (tot Madurodam) nemen vanaf de halte Schedeldoekshaven de lijn over.

Alleen...

De Koningstunnel is deels afgesloten door de verbouwing van VROM. Hetzelfde geldt voor de Oranjebuitensingel. Heeft iemand enig idee hoe ze die bussen gaan laten rijden??

Op het kaartje van de HTM staat het oude traject door de Koningstunnel, maar dat kan dus niet.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: LIJN 9

Berichtdoor WKZH5A » 18 aug 2015 10:52

Slagathor schreef:Vanaf komende maandag gaat lijn 9 eruit tussen CS en Scheveningen. Vervangende bussen 69 (naar Scheveningen) en 79 (tot Madurodam) nemen vanaf de halte Schedeldoekshaven de lijn over.

Alleen...

De Koningstunnel is deels afgesloten door de verbouwing van VROM. Hetzelfde geldt voor de Oranjebuitensingel. Heeft iemand enig idee hoe ze die bussen gaan laten rijden??

Op het kaartje van de HTM staat het oude traject door de Koningstunnel, maar dat kan dus niet.


Ik denk dat lijn 69 en 79 richting CS/Schedeldoekshaven na halte Malieveld via de Prinsessegracht, Bezuidenhoutseweg en Rijnstraat (tramplatform) omrijden en dan kom je bij het begin-/eindpunt CS/Schedeldoekshaven terecht. Ik denk dat ze zo gaan rijden. Richting Madurodam en Scheveningen rijden ze gewoon door de Koningstunnel.

Nu is het mijn vraag: waar staat de halte Malieveld op het kaartje? Want die halte kan gewoon normaal gebruikt worden en staat niet beschreven als vervallende halte.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: LIJN 9

Berichtdoor Slagathor » 18 aug 2015 11:04

Ach natuurlijk, gewoon de Rijnstraat in!

Dat had ik zelf toch ook wel moeten kunnen bedenken... :oops: :lol:
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: LIJN 9

Berichtdoor willem » 18 aug 2015 12:15

Om door de Rijnstraat met een bus te gaan rijden zal misschien net gaan maar houdt niet over. Of de HTM daarvoor kiest is nog maar de vraag.
Een andere mogelijkheid is om helemaal langs de andere kant van het Malieveld om te rijden via de Boslaan en dan vanaf die kant het busplatform bij CS op te rijden. Dat is een flinke omweg, maar kan misschien niet anders.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 981
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: LIJN 9

Berichtdoor WKZH5A » 18 aug 2015 13:18

Nou door de Rijnstraat gaat het wel lukken. Er rijden dan geen trams meer en de ruimte is twee spoorbanen (zonder perrons ertussen) groot.
Via de Boslaan zou ik niet gaan doen. Afhankelijk van de verkeerssituatie kost het extra veel reistijd. Je wilt niet dat HTM straks ontzettend veel klachten gaat krijgen over goede overstap tussen bus en tram.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: LIJN 9

Berichtdoor Slagathor » 18 aug 2015 13:58

Als je op het busplatform eindigt, zadel je de reizigers ook met een forse wandeling op want de tram eindigt op de Schedeldoekshaven (volgens de website van HTM). Of je moet doorrijden en weer van het Prins Bernhardviaduct naar beneden de Schedeldoekshaven op. Dan rek je de reistijd inderdaad wel fors uit.

De Rijnstraat op zich zal wel gaan, maar het bochtje van de Bezuidenhoutseweg is wel strak hoor. Petje af voor de chauffeurs als dat 'm gaat worden.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: LIJN 9

Berichtdoor trambestuurder » 21 aug 2015 10:38

Slagathor schreef:Ach natuurlijk, gewoon de Rijnstraat in!

Dat had ik zelf toch ook wel moeten kunnen bedenken... :oops: :lol:


Route buspendel 69: Opstelstrook CS/Schedeldoekshaven…Rijnstraat…Koningstunnel…Koningskade…Raamweg… Plesmanweg…Badhuisweg …Kurhausweg…Gevers Deynootweg…Scheveningen Noorderstrand (eindpunt)
beginpunt,…Gevers Deynootweg…Kurhausweg…Badhuisweg…Plesmanweg…Raamweg… Koningskade…Bosbrug…Prinsessegracht…Bezuidenhoutseweg…Rijnstraat (trambaan)… Schedeldoekshaven.
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: LIJN 9

Berichtdoor Tiktak » 22 feb 2016 18:47

Het is stil rond de werkzaamheden van lijn 9.
Weet iemand tot hoe ver lijn 9 rijd als de keerlus Zwarte pad er uit gaat, (misschien driehoeken bij de remise Scheveningen).
Tiktak
 
Berichten: 694
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: LIJN 9

Berichtdoor iljitsch » 22 feb 2016 19:38

Wanneer gaat dat gebeuren?

Makkelijkste oplossing lijkt me dat 1 en 9 op elkaar keren (dus 9 vanuit Vrederust linksaf na het circustheater in plaats van rechtsaf), daar zijn bogen. Ik geloof wel dat de wissels handmatig bediend moeten worden, maar daar heb je dan alleen last van wanneer er een tram richting de remise moet (en dan die erna).
iljitsch
 
Berichten: 1761
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: LIJN 9

Berichtdoor xCookiesolax » 22 feb 2016 20:58

Door de werkzaamheden is het Zwarte Pad in de laatste vier maanden van 2016 minder goed bereikbaar. Lijn 9 is dan al buiten dienst vanwege de opwaardering tot RandstadRail en de aanpassing van de haltes aan de nieuwe voertuigen. Lijn 1 blijft wel zo lang mogelijk in bedrijf.

Kortom, wanneer het laatste stukje van tramlijn 9 op de Nieuwe Parklaan wordt aangepast zal ook het Zwarte pad onder handen worden genomen samen met halte Kurhaus.
Bron: http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Nieuwe-halte-en-breder-fietspad-Zwarte-Pad.htm
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: LIJN 9

Berichtdoor iljitsch » 22 feb 2016 21:31

Dat wordt dan driehoeken bij de keerdriehoek kanaalweg, kruising circustheater of afslag richting remise voor 1, afhankelijk van tot hoe ver een en ander buiten dienst is.
iljitsch
 
Berichten: 1761
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: LIJN 9

Berichtdoor PAV » 23 feb 2016 17:15

Ligt de keerdriehoek Kanaalweg niet langs lijn 1 (topic heet lijn 9)? Equivalent van lijn 9 lag aan de Nieuwe Duinweg, maar die is bij de meest recente werkzaamheden verwijderd. Die zal wellicht gaan keren in de lus bij Madurodam worden en per bus verder naar Scheveningen denk ik.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: LIJN 9

Berichtdoor iljitsch » 23 feb 2016 17:37

Lijn 9 zou dus buiten dienst zijn, dan is het natuurlijk wel prettig dat lijn 1 het zo veel mogelijk overneemt, want zelfs in de winter willen er toch nog mensen naar 't circustheater en de boulevard en dergelijke. Bussen blijft toch behelpen. En ik neem aan dat ze ook niet de remise scheveningen al te lang uit de running willen hebben, dan wordt het toch krap qua beschikbare GTLs, lijkt me.

En die keerlus/spoor combo bij Madurodam zal inderdaad niet voor niks aangelegd zijn...
iljitsch
 
Berichten: 1761
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: LIJN 9

Berichtdoor willem » 23 feb 2016 18:10

Idealiter wordt eerst de Nieuwe Parklaan afgemaakt en dan pas gestart met de werkzaamheden bij het Zwarte Pad. Dan kunnen de lijnen 1 en 9 op elkaar overgaan via de verbindingsbogen tussen de Nieuwe Parklaan en de Gevers Deynootweg. Dan blijft de bereikbaarheid van Scheveningen nog op peil.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 981
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: LIJN 9

Berichtdoor WKZH5A » 23 feb 2016 18:56

De resterende werkzaamheden in de Nieuwe Parklaan (inclusief de trambrug bij Madurodam met de halte richting Scheveningen zelf en de sporen tussen Cremerweg en Nieuwe Duinweg) gaan pas verder na de zomervakantie. Ook het gedeelte tussen Circustheater en Zwarte Pad worden dan tegelijk mee vernieuwd. Volgens planning zou dat duren tot december 2016.

Logisch gevolg is dat lijn 9 tot halte Madurodam rijdt en buslijn 69 rijdt dan tussen Madurodam en Zwarte Pad.
Wat lijn 1 gaat doen, weet ik niet. Wel streven de HTM en de gemeente ernaar dat lijn 1 zo lang mogelijk in exploitatie blijft tijdens de werkzaamheden. Dus de kans is vrij groot dat lijn 1 gewoon doorrijdt naar Scheveningen. Als ik me niet vergist, worden op de Gevers Deynootweg alleen de halte Kurhaus, het asfalt met de bestrating voor niet-tramverkeer en de verkeersinstallatie vernieuwd en niet de sporen en bovenleiding(masten). Want die zijn al reeds vernieuwd. Dus de trams en bussen kunnen daar gewoon langs, ook remise Scheveningen blijft dan bereikbaar.

We horen pas tegen aan het einde van de zomervakantie wel wat de werkzaamheden zijn en met welke omleidingen er nodig voor zijn. Dat horen we van de gemeente, de HTM en de aannemersbedrijf die deze werkzaamheden uitvoert (Van Gelder). T/m de zomervakantie zullen de reizigers en toeristen niet veel last van hebben.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: LIJN 9

Berichtdoor trambestuurder » 05 maart 2016 02:14

lijn 1 blijft tijdens de werkzaamheden gewoon rijden tot het zwarte pad al zal hij daar steeds een ander spoor krijgen, en bij het aansluiten van de sporen zal deze dan keren in de remise
Dus geen paniek :lol:
lijn 9 zal gaan rijden tussen vrederust en Madurodam en daar zal er een pendelbus naar scheveningen gaan rijden
overigens gaan ze in mei ook testritten maken met de avenio in de nacht
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: LIJN 9

Berichtdoor lcyerbanga3 » 08 mei 2016 16:33

trambestuurder schreef:lijn 9 zal gaan rijden tussen vrederust en Madurodam en daar zal er een pendelbus naar scheveningen gaan rijden
overigens gaan ze in mei ook testritten maken met de avenio in de nacht

Dat smaakt naar lijn 9 met een vleugje avenio!! ;)
lcyerbanga3
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 08 mei 2016 14:47

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron