LIJN 9

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: LIJN 9

Berichtdoor Tiktak » 09 dec 2013 15:19

De halte Zuidenpark (bij het Hapje) is daar nog wat aangedaan, nu daar geen tram rijd ??????
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: LIJN 9

Berichtdoor WKZH5A » 09 dec 2013 18:36

Volgens mij daar nog niets omgebouwd.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: LIJN 9

Berichtdoor trambestuurder » 13 dec 2013 02:54

wegens onverziende omstandigheden rijden de lijnen 9+15+16+17 vanaf as Zondag nog niet over Centraal Station (Rijnstraat)

Lijn 9+15+16 blijven de huidige omleiding rijden

lijn 17 rijdt vanuit de Gravenstraat rechtsaf Hofweg - Spui - Schedeldoekshaven - Lekstraat eigen route
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: LIJN 9

Berichtdoor Slagathor » 13 dec 2013 15:57

Dat heeft daar een heel jaar ongebruikt bijgelegen en dan dit...
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: LIJN 9

Berichtdoor OVinDelft » 13 dec 2013 21:06

Slagathor schreef:Dat heeft daar een heel jaar ongebruikt bijgelegen en dan dit...

Ik kan het niet beter verwoorden.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: LIJN 9

Berichtdoor willem » 13 dec 2013 23:13

Wat zouden die onvoorziene omstandigheden dan zijn?
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: LIJN 9

Berichtdoor WKZH5A » 14 dec 2013 01:27

willem schreef:Wat zouden die onvoorziene omstandigheden dan zijn?

Zie https://www.htm.nl/reisinformatie/wijzigingen/wijzigingen-jaardienst-2014-(1)/ voor de redenen.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: LIJN 9

Berichtdoor trambestuurder » 14 dec 2013 11:57

willem schreef:Wat zouden die onvoorziene omstandigheden dan zijn?


De werkzaamheden in de Rijnstraat, voor het Centraal Station, zijn nog niet geheel afgerond. Wij hebben deze week meerdere testritten uitgevoerd op het traject en vastgesteld dat het traject over de Rijnstraat door het nog niet goed functioneren van onder andere de verkeersregelinstallatie en voetgangerslichten nog niet voldoende veilig is voor onze reizigers.

Daarom wordt de halte Centraal Station zondag 15 december nog niet in gebruik genomen. Dat betekent dat de huidige routes van de tramlijnen 9, 15 en 16 voorlopig gehandhaafd blijven volgens de huidige dienstregeling. Dit in tegenstelling tot de aangekondigde gewijzigde routes en dienstregeling per 15 december. De verwachting is dat de werkzaamheden de komende dagen worden afgerond en dat we de route over de Rijnstraat met ingang van 23 december alsnog in gebruik kunnen nemen
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: LIJN 9

Berichtdoor Tiktak » 09 jan 2014 23:31

Ik ben benieuwd of er nagedacht is voor een nieuwe verbindingsboog die vanaf de Fruitweg naar de Parallelweg in de richting
van Scheveningen vv. eventuweel gemaakt kan worden.
Mocht er een stremming zijn bij HS of Rijswijkseplein ed. dan heb je in ieder geval een omleidingsroute via lijn 11/12 en dan door de Hobbemastraat -
Om en Bij - Prinsegracht - Jan Hendrikstraat - Gravestraat - Buitenhof en hierna kan men twee kanten op rechts het Spui op om CS mee te pakken
of linksaf en via de Lange Vijverberg naar de oorspronkelijke route.
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: LIJN 9

Berichtdoor trambestuurder » 10 jan 2014 11:53

Tiktak schreef:Ik ben benieuwd of er nagedacht is voor een nieuwe verbindingsboog die vanaf de Fruitweg naar de Parallelweg in de richting
van Scheveningen vv. eventuweel gemaakt kan worden.
Mocht er een stremming zijn bij HS of Rijswijkseplein ed. dan heb je in ieder geval een omleidingsroute via lijn 11/12 en dan door de Hobbemastraat -
Om en Bij - Prinsegracht - Jan Hendrikstraat - Gravestraat - Buitenhof en hierna kan men twee kanten op rechts het Spui op om CS mee te pakken
of linksaf en via de Lange Vijverberg naar de oorspronkelijke route.



Die verbindingsboog kan daar niet komen omdat de boog te krap wordt en de ruimte daar niet voor is, hier zouden ze dan de Koffieshop moeten afbreken.
Overigens is zo'n verbindingsboog niet nodig omdat er een Tail-Track ( kopspoor) komt tussen de Wouwermansstraat en de Vaillantbrug
Hier kunnen de voertuigen dan keren indien er een calamiteit is
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: LIJN 9

Berichtdoor dAb » 11 jan 2014 11:24

trambestuurder schreef:
Tiktak schreef:Ik ben benieuwd of er nagedacht is voor een nieuwe verbindingsboog die vanaf de Fruitweg naar de Parallelweg in de richting
van Scheveningen vv. eventuweel gemaakt kan worden.

Die verbindingsboog kan daar niet komen omdat de boog te krap wordt en de ruimte daar niet voor is, hier zouden ze dan de Koffieshop moeten afbreken.
Overigens is zo'n verbindingsboog niet nodig omdat er een Tail-Track ( kopspoor) komt tussen de Wouwermansstraat en de Vaillantbrug
Hier kunnen de voertuigen dan keren indien er een calamiteit is

'n Rare uitleg, waarde trambestuurder, want van de combinatie van een kopspoor/tail-track met het GTL8-materieel heb (in ieder geval) IK nog nooit gehoord, dus dat is "ongehoord", tenzij die GTL8-rijtuigen ineens in hun midlife-crises zijn omgebouwd als nieuwste 2-richting-Ombouwers [respect] Tja, het moet echt niet gekker worden ... :shock: D.A. Borgdorff - e.i. 8-)
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: LIJN 9

Berichtdoor Roland » 14 jan 2014 07:53

Een verbindingsboog is best mogelijk. Het is eerder de spreekwoordelijke kas die te krap is dan de boogstraal. Nu er voor een tailtrack is gekozen zal deze boog er vermoedelijk nooit komen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: LIJN 9

Berichtdoor dAb » 14 jan 2014 12:22

Roland schreef:Een verbindingsboog is best mogelijk. Het is eerder de spreekwoordelijke kas die te krap is dan de boogstraal. Nu er voor een tailtrack is gekozen zal deze boog er vermoedelijk nooit komen.

joostvansurksum schreef:Wellicht blijven 17 en 15 eerst gescheiden rijden, totdat de tijdelijke aanpassingen op het trace van lijn 15 gerealiseerd zijn. Er is een voorlopig ontwerp gepubliceerd, waarin het volgende staat:

Tijdelijke eindhalte Nootdorp
Totdat alle Avenio-voertuigen op lijn 15 zullen zijn ingestroomd en de exploitatie be-trouwbaar zal functioneren, zal het huidige eindpunt voor gebruik door de GTL8 voer-tuigen en door de Avenio voertuigen geschikt moeten zijn. De perrons worden tot 70 m verlengd, zodat twee Avenio voertuigen achter elkaar kunnen staan. Verder betekent dit, dat de bestaande perrons tijdelijk zullen worden versmald en dat in de bestaande keerlus een aantal bovenleidingsmasten verplaatst moet worden om deze doorgankelijk te maken voor de Avenio voertuigen. Hierbij wordt geen rekening gehouden met gebruik door Rand-stadRail voertuigen.

Bron: http://denhaag.nl/web/wcbservlet/com.gx ... 76f37c9eb6

N.B. Langs het hele trace van lijn 15 vanaf het Rijswijkseplein moet er nog van alles aangepast worden. Bovenstaand stukje is slechts een klein deel. Lees het hele document maar door.

Je moet wel volkomen blind zijn, om niet de meervoudige extra kosten voor de ombouw van ongeveer de hele infrastructuur op geschiktheid voor het nieuwe (Nota Bene : normaal Stads-Materieel) in te zien, en dat voor de afgeperste en volkomen onnodige verbreding van 2,35 m met slechts een decimeter ter weerszijden. De GTL8 kreeg indertijd ook een *groter* vrije ruimte-profiel, maar de noodzakelijke aanpassingen konden tot minimaal en geruisloos: zonder buitendienst- stellingen = zeer beperkt gehouden worden tot slechts een gering aantal verplaatsingen van bovenleidingmasten en verkeerslichtpalen en een paar boogverleggingen ... dus nauwelijks extra kosten. Hier, d.w.z. voor de Avenio belopen die (bewust verborgen gehouden, dus: extra) kosten wel vele malen de aanschafprijs van deze Siemens-serie, en per wagen omgerekend moet er wel 5 x zoveel betaald en derhalve op de diverse leningen afgeschreven worden.
Bedrog 1e klasse -» dus..!!.. :shock: Oud HTM Ir. D.A. Borgdorff 8-)
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: LIJN 9

Berichtdoor xCookiesolax » 03 feb 2014 19:55

In 2014 werken we volop verder aan het OV van de toekomst. Zo starten we in het voorjaar van 2014 met de werkzaamheden voor lijn 9 vanaf station Hollands Spoor richting de Wouwermanstraat. Zo wordt een tailtrack aangelegd en het spoor aan de Parallelweg vervangen en de halte Jacob Catsstraat vernieuwd. In het najaar 2014 wordt gewerkt aan het spoor van het Spui en Zieken en de Spuibrug zelf.

In de tweede helft van het jaar gaan we aan de slag op de Stationsweg bij Hollands Spoor en werken we aan het tracé van lijn 9 op de Koninginneweg.


Bron: http://haaglanden.nl/nieuwsbrief-ov-toekomst-december-2013
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: LIJN 9

Berichtdoor xCookiesolax » 12 feb 2014 17:05

Volgens de onderstaande bron zullen de werkzaamheden op de parallelweg op 28 april beginnen.
Wanneer er een eventuele buitendienststelling van de tram zal plaats vinden is tot op heden nog niet bekend.

Van maandag 28 april tot en met maandag 19 mei is er verkeersoverlast op de Parallelweg. De tramsporen worden vervangen.
Het autoverkeer kan met een aangepaste snelheid van 30 kilometer per uur langs de werkzaamheden rijden.


Bron: http://www.denhaag.nl/home/bezoekers/vervoer/to/Parallelweg-vervangen-tramsporen.htm

Tevens zal lijn 9 tussen maandag 28 april tot en met vrijdag 17 mei via de route van lijn 16 rijden.
Dit in verband met het aanpassen van de haltes Zuiderpark & Revalidatiecentrum & vanwege spoorwerkzaamheden bij het Zuiderpark.

Bron: http://www.denhaag.nl/home/bezoekers/vervoer/to/Melis-Stokelaan-aanpassen-tramhaltes.htm
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: LIJN 9

Berichtdoor xCookiesolax » 13 feb 2014 15:35

Wijkbewoners en bedrijven maken bezwaar tegen het opschuiven van de trambaan richting de gevel met ongeveer 2 meter en 20 centimeter op de Koninginnegracht. Wellicht zal dit gaan betekenen dat tramlijn 9 voorlopig nog niet met de Avenio zal gaan rijden.

Bron: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2014/februari/13/den_haag_alweer_probleem_met_nieuwe_tram
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: LIJN 9

Berichtdoor xCookiesolax » 06 aug 2014 23:23

Vanaf september tot en met einde jaardienst 2014 zal tramlijn 9 tussen Scheveningen Noorderstrand en het CS vervangen worden door bussen. Tramlijn 9 rijdt alleen tussen Vrederust en het CS, vervolgens keren de trams (met of zonder passagiers?) bij de Grote Kerk.
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: LIJN 9

Berichtdoor willem » 07 aug 2014 20:21

Apart dat de trams helemaal doorrijden naar de Grote Kerk om te keren. Het lijkt veel makkelijker om te keren door het rondje via de Lange Vijverberg en de Hofweg te rijden, net zoals lijn 16 dat doet. Nadeel is dan wel dat je vanaf CS richting Vrederust langer onderweg bent, maar je voorkomt er een hoop lege kilometers mee.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: LIJN 9

Berichtdoor OVinDelft » 07 aug 2014 20:37

Waarom niet door tot Madurodam? De Koninginnegracht is toch al aangepast?

@willem
Misschien rijden ze via de Grote Kerk omdat je anders niet vanaf twee kanten op CS kan komen. Alle in- en uitstappers op CS tegelijkertijd is misschien te druk.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: LIJN 9

Berichtdoor xCookiesolax » 07 aug 2014 22:54

Volgensmij wilt men de noodhalte aan de Schedeldoekshaven liever niet gebruiken. Dit zou tramlijn 15 & 16 eventueel kunnen hinderen en de passagiers verwachten dan straks dat deze tramlijnen daar ook stoppen.

De Koninginnegracht is alleen aangepast tussen de halte Malieveld en de Houtweg. Vanaf september gaat men verder met het aanpassen richting Madurodam. Er zijn al wel voorbereidende werkzaamheden verricht, zoals het kappen van bomen.
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten