Tiktak schreef:Naar ik heb vernomen gaan de nieuwe trams eerst op lijn 9 rijden, de Melis Stokelaan word aangepast, want de tramhaltes moeten breder en langer worden gemaakt, de sporen worden hiervoor dichterbij elkaar gelegd om ruimte tecreeren.
Was het niet beter geweest om eilandperrons te maken, dan haltes aan de rechter zijkant van het spoor.
Hoe denken onze mede forumleden hierover.
Beste Tiktak, helaas moet ik je teleurstellen want je hebt het verkeerd vernomen.
de eerste nieuwe trams stromen medio 2013 binnen en na een proefperiode en opleidingen voor de bestuurders zal de nieuwe tram begin 2014 als eerste ingezet gaan worden op lijn 11
Daarna zal deze ingezet gaan worden op lijn 15 en lijn 17 Denhaag Zuid, wat betekend dat zijn lijn 17 aan lijn 15 wordt gekoppeld en dus tussen Wateringen en Nootdorp gaat rijden via de stations en centrum.
Lijn 16 gaat dan naar statenkwatier rijden.
Pas daarna komen de wagens op lijn 9 omdat het hele traject van deze lijn moet worden aangepast en dat vergt nog al wat werk en inspraakrondes voor de bewoners waar deze tram rijdt.
Wat beteft een eilandperron dit is niet mogelijk zolang er ook nog GTL rijden
overigens komt er ook nabij de wouwermansstraat een tail-track te liggen die gebruikt gaat worden indien er een verstoring is op de trajecten van lijn 9 en 11
waar deze komt is nog niet helemaal duidelijk maar hoogwaarschijnlijk komt dit ter hoogte van de manege die daar weg gaat
hoop dat het een en ander een beetje duidelijker is nu