LIJN 9

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: LIJN 9

Berichtdoor trambestuurder » 25 sep 2013 10:27

Slagathor schreef:Het traject Prinsegracht is inmiddels gerenoveerd en verder op rijdt de 9 na HS nog altijd via de route van de 16 wegens werkzaamheden.

Centraal en Bosbrug zijn dan natuurlijk ook nog in behandeling.

Waar moet men nu nog aan de slag om de route van de 9 geschikt te maken voor de Avenio's? In Scheveningen?


de Bosbrug en Centraal Station worden 14 december weer in gebruik genomen
Centraal station (Rijnstraat) zijn we nu aan het slopen en krijgt al de nieuwe inrichting

Waar nog verder moet er gewerkt worden, je kan beter vragen waar niet meer :D

Maar goed hier moet nog gewerkt gaan worden

Koninginnegracht ( tot Madurodam )
Nieuwe Parklaan
Gevers Dynootweg
Spui ( tussen schedeldoekshaven en Zieken )
Zieken ( incl Spuibrug )
Rijswijkseplein
Stationsplein ( Hollandsspoor )
Paralellweg tot Fruitweg
Melisstokelaan ( tussen Loevensteinlaan en Dreef )

In en Uitruk route Dedemsvaartweg ( naar remise Zichtenburg )

al met al nog veel werk en veel omleidingen
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: LIJN 9

Berichtdoor willem » 25 sep 2013 22:55

Omleidingen blijft in 2014 dus het thema van het jaar.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: LIJN 9

Berichtdoor Slagathor » 26 sep 2013 10:32

Oef, wat een lijst! En de nieuwe trams zouden in 2015 al moeten gaan rijden op de 9? Dat wordt nog krap...
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: LIJN 9

Berichtdoor trambestuurder » 27 sep 2013 12:12

Slagathor schreef:Oef, wat een lijst! En de nieuwe trams zouden in 2015 al moeten gaan rijden op de 9? Dat wordt nog krap...


Zomer 2015 is de doelstelling inderdaad maar dat gaan ze wel halen hoor, het zwaarste werk (bruggen ed) is gedaan nu is het alleen de sporen vervangen en verleggen en halte maken.
Hiervoor kan gewoon lijn 9 blijven rijden al zal hij er wel een aantal keren in zijn geheel 2 maanden eruit liggen.

Maar daarna zijn we er nog niet want in 2016 zijn dan lijn 1 +19 aan de buurt en daarna de lijnen 6 - 12 - 16 dus we zitten den ik tot 2020 wel in een bouwput hoor :lol:
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: LIJN 9

Berichtdoor MennoOV » 27 sep 2013 12:27

Tramlijn 19, bleef toch definitief RandstadRail 19, of is dit tijdelijk ??
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: LIJN 9

Berichtdoor OVinDelft » 27 sep 2013 15:13

De verbouwing is al maanden geleden afgerond, en het schijnt dat één dezer weken de RR trams gaan rijden...
Kijkend naar de perronranden in de TU wijk zou ik zeggen dat die geschikt zijn voor breed materieel, maar eigenlijk zou iemand het moeten opmeten want dan weten we het pas zeker. Het is onduidelijk wat er met het materieel op lijn 19 gaat gebeuren wanneer er naar de TU wijk kan worden gereden.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: LIJN 9

Berichtdoor MennoOV » 27 sep 2013 15:29

De frequentie van 4x/uur mag dan toch ook wel omhoog, dan minimaal 5 óf 6x/uur.
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: LIJN 9

Berichtdoor wattman » 27 sep 2013 19:43

Er was dacht ik sprake van een kort-traject dienst op lijn 19, dus een stadstrammetje binnen Delft, in de spits.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1091
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: LIJN 9

Berichtdoor willem » 27 sep 2013 19:47

Wat is het nut daarvan?

Het kan denk ik niet eens, want binnen Delft is geen keermogelijkheid voor trams die binnen de stadsgrens blijven. De keergelegenheid bij de Nieuwe Plantage is alleen te gebruiken uit en naar de richting Den Haag en bij de andere haltes is geen keergelegenheid.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: LIJN 9

Berichtdoor Tiktak » 27 sep 2013 20:16

Laten we niet te veel van het topic lijn 9 afdwalen, voor lijn 19 is er een aparte topic.
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: LIJN 9

Berichtdoor grizzler » 27 sep 2013 22:02

Is het traject in de Harstenhoekstraat eigenlijk al geschikt? Het Harstenhoekplein is onlangs flink overhoop gehaald en de sporen 1-10 van de remise zijn ook aangepast (de bocht naar binnen lijkt me wat flauwer dan vroeger en de deuren zijn verwijderd omdat de bredere wagens er anders niet door zouden passen...), maar in de Harstenhoekstraat heb ik volgens mij nog geen werkzaamheden gezien.
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: LIJN 9

Berichtdoor trambestuurder » 28 sep 2013 00:26

grizzler schreef:Is het traject in de Harstenhoekstraat eigenlijk al geschikt? Het Harstenhoekplein is onlangs flink overhoop gehaald en de sporen 1-10 van de remise zijn ook aangepast (de bocht naar binnen lijkt me wat flauwer dan vroeger en de deuren zijn verwijderd omdat de bredere wagens er anders niet door zouden passen...), maar in de Harstenhoekstraat heb ik volgens mij nog geen werkzaamheden gezien.


Nee die is nog niet geschikt gemaakt, er komen dan ook voorlopig geen Avenio's in de remise Scheveningen, lijn 11 wordt dus vanuit Zichtenburg opgestart ;)
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: LIJN 9

Berichtdoor Tiktak » 11 nov 2013 23:35

Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op het traject Melis Stokelaan, moet nu toch zowel een beetje klaar zijn. :?: :?:
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: LIJN 9

Berichtdoor WKZH5A » 13 nov 2013 19:47

Tiktak schreef:Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op het traject Melis Stokelaan, moet nu toch zowel een beetje klaar zijn. :?: :?:


Het gedeelte tussen de Troelstrakade en de Anna Bijnslaan, met de kruispunten erbij, is inmiddels zo goed als klaar, op bovenleiding plaatsen na. De tramhalte Anna Bijnslaan is al aangelegd, maar moet nog bestraat worden. Het gedeelte tussen de Anna Bijnslaan en Moerweg is de rails aangelegd en met aarde gestort, alleen op de kruispunt Moerweg/Melis Stokelaan worden de rails op dit moment vernieuwd. Tevens moeten daar nog opnieuw bestraten, opnieuw worden geasfalteerd en nieuwe verkeerslichten plaatsen. De halte Moerweg richting Vrederust is nog niet verwijderd, dat volgende maand moet worden opgeheven. Dit duurt allemaal t/m 8 december.

Op de Fruitweg-Dynamostraat heb ik daar al twee weken weinig ontwikkelingen gezien. De rails is al geplaatst, maar niet afgewerkt en de tramhalte is nog niet aangelegd. Hopelijk is dit voor 15 december klaar, maar daar heb ik wel vertrouwen in.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: LIJN 9

Berichtdoor trambestuurder » 15 nov 2013 13:16

het stukje Melis Stokelaan gaat wel goed komen hoor, heb alleen een hard hoofd in het stuk Centraal Station want deze is dus niet 15 dec klaar
Wel blijven dus nog steeds omrijden

Vraag me af hoe de situatie Torenbrug is, want de HTM gaat er vanuit dat we daar ook gewoon 15 dec weer kunnen rijden :?: :?: :?: :?:

Ik hoor en zie er niets over namelijk
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: LIJN 9

Berichtdoor willem » 15 nov 2013 16:37

De huidige situatie (met alle omleidingen) zullen wel een aantal maanden doorgezet worden. CS en Torenbrug zullen wel gelijk met elkaar weer in gebruik genomen worden, dat is communicatief makkelijker.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: LIJN 9

Berichtdoor OVinDelft » 15 nov 2013 19:08

Dan wil ik toch klagen over het feit dat men wéér te laat is begonnen aan werkzaamheden op een ander punt. Men had op het moment dat de Bosbrug eruit ging, meteen moeten beginnen aan de Rijnstraat. Ondertussen is de Bosbrug (bijna) helemaal af en sowieso volgende maand, maar zitten we met de gebakken peren omdat ze wéér de planning niet op elkaar hebben afgestemd. Het geld moet toch worden uitgegeven, en doe dat dan meteen in plaats van een half jaar later o.i.d.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: LIJN 9

Berichtdoor tetje » 16 nov 2013 08:59

Heren, zijn er al enige feiten dat 15 december niet gehaald wordt? In de bouwwereld kan in een maand veel gedaan worden...
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: LIJN 9

Berichtdoor trambestuurder » 29 nov 2013 17:03

laatste berichtgeving rondom lijn 9 =

Centraal Station wordt 15 december weer in gebruik genomen ( mits de halte Malieveld er ligt ) zodat de omleidingen van de lijnen 9+15+16+17 rond Centraal Station weer zijn opgeheven.

Lijn 9 rijdt vanaf 15 december nog niet zijn normale route naar het zuiderpark maar blijft tot minimaal 26-01-2014 nog over de route van lijn 16 rijden, de rede is dat de aannemer niet de juiste spullen heeft
gekregen om dit af te ronden.

Lijn 17 rijdt ook weer zijn route over de noordwal en zoutmanstraat
Dit is overigens wel weer tijdelijk want medio Maart gaat de lange vijverberg er uit waardoor lijn 17 weer opgeleid wordt via het centrum.
Het taxi busje komt hierbij te vervallen.

Lijn 11 gaat ook weer in de ricting de haven zijn oorspronkelijk route rijden over de v Boetzelearlaan, in de richting van HS rijdt hij tot nader order nog via de statenlaan en monstersestraat


Dit was het nieuws fijne avond verder [respect]
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: LIJN 9

Berichtdoor WKZH5A » 09 dec 2013 00:39

Actuele omstandigheden rondom lijn 9:
Melis Stokelaan/Moerweg: bijna afgerond, op bovenleiding plaatsen en hekwerk plaatsen tramhaltes na.
Halte Moerweg is definitief opgeheven.
Fruitweg/Viaductweg/Dynamostraat: mee bezig, rails reeds geplaatst en gevuld met beton en halte wordt geplaatst. Er zijn voorbereiding gemaakt om een rotonde te maken tussen de tramrails. Na de vakantie wordt de hele kruispunt vernieuwd tot een rotonde.
Centraal Station (Rijnstraat): alleen nog bestraten rails en perrons, afwerken abri, hekwerk en bovenleiding en schoonmaken en opruimen. Perron E wordt voorlopig gebruikt met betonnen platen i.v.m. bouw CS, perron F en G worden voorlopig niet gebruikt i.v.m. linkerzijde.
Bosbrug: bijna afgerond, alleen enkele plekken bestraten en afwerken, 3 bovenleidingsmasten verwijderen en opruimen.
Halte Malieveld: richting Schev is geplaatst en afgerond, richting Vrederust alleen nog bestraten en een oversteek nog plaatsen.

Dus lijn 9 gaat 15 december weer via CS en Bierkade rijden, maar blijft na HS rijdt voorlopig via lijn 16 naar Vrederust door uitlopende werkzaamheden bij de Fruitweg.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten