Lijn 1

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Lijn 1

Berichtdoor OVinDelft » 03 mei 2014 15:55

Hoorde vanochtend in de tram de bestuurder tegen de centrale vertellen dat er bij het puntstuk van de wissel uit de driehoek bij de Krakeelpolderweg richting Scheveningen iets versleten was. Dus wie weet binnenkort werkzaamheden...
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 1

Berichtdoor willem » 03 mei 2014 19:49

Het is de bedoeling om, als al het gedoe met de spoortunnel voorbij is, de tramsporen op de Westlandseweg naar het midden van de weg te verplaatsen. In afwachting daarvan zullen ze nu vast geen wissels gaan vervangen, tenzij het zeer gevaarlijk gaat worden.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 1

Berichtdoor OVinDelft » 03 mei 2014 20:34

Dat lijkt mij ook, en aangezien de tramdienst niet onmiddellijk is platgelegd zullen ze het denk ik zo laten. Maar toch lijkt het mij ook dat ze niet zitten te wachten op nog meer ontsporingen...

Iemand overigens al enig idee hoe de planning gaat wat betreft het aansluiten lijn 19 vanaf de Zuidwal, Westvest en Westlandseweg? De laatste tijd ligt het werk op de Westvest weer vrij stil, maar ik zie wel veel werkzaamheden op de brug waar de kruising is.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 1

Berichtdoor trambestuurder » 16 mei 2014 20:29

OVinDelft schreef:Hoorde vanochtend in de tram de bestuurder tegen de centrale vertellen dat er bij het puntstuk van de wissel uit de driehoek bij de Krakeelpolderweg richting Scheveningen iets versleten was. Dus wie weet binnenkort werkzaamheden...


is al enige tijd zo en ze doen er vooralsnog niets aan.
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 544
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 1

Berichtdoor xCookiesolax » 18 mei 2014 18:08

Tijdens het weekend van 24 & 25 mei gaat het dan echt gebeuren! De verbindingsboog nabij halte Plesmanlaan wordt aangesloten op tramlijn 19.
Tramlijn 19 rijdt dat weekend met GTL-8 tussen Leidschendam Noord & Herenstraat (leeg naar Voorburg Station).
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Lijn 1

Berichtdoor dAb » 22 jul 2014 02:20

wattman schreef:
Admin schreef:@Wattman: GTL haalt wel degelijk de 70, maar zijn nu begrenst door ARI op 50. De reden dat men langs de Vliet langzamer rijdt zijn de onoverzichtelijke uitritten langs het tracé. Daar zijn al vaker ongelukken gebeurd, die niet altijd beperkt bleven tot blikschade...


Ik dateer nog uit de tijd dat er bestuurders met een PCC zo reden dat het lijntje over de 80 van de tachoschijf schoot. 8-) Dat heb ik met een GTL-8 tussen 1983 en nu nog niet op dat baankvak mogen meemaken. Wellicht dat 'dAb' hier nog zijn licht over kan laten schijnen.
Maar om de discussie reeel te houden, of je nu 80 gaat rijden op dat stuk, de rijtijdwinst op een stuk van 1600 meter is te verwaarlozen. Zeker als je ziet hoe lang een tram soms aan de Herenstraat op "wit" moet wachten, of dat je 2x een geopende brug kan tegenkomen is dat natuurlijk niet waar het om gaat.

Zie diverse recente opmerkingen en kanttekeningen bij het onderwerp "Afvoer GTL" waar ik meldde bij een proefrit bijna 80 km/h te hebben behaald om het remvermogen, de weerstandsbelasting en recuperatie te testen op zgn. *lange Lijnen* die een elektrische resonantie-oscillatie-neiging kunnen vertonen door de LCR van de bovenleiding en retourstroom bij grotere = te grote onderstations-afstanden, dat is bij proefritten met de Semi-PCC 1336 en het Koppelstel 1337+1339 o.a. op 6 februari 1974 naar Delft geconstateerd viewtopic.php?f=7&t=323&start=100 De aanzettroom is bij de GTL8 van 250 A per motor naar 205-210 A gereduceerd voor het comfort, en de snelheid begrensd op maximaal 70 km/h voor de stabiliteit. Later is begin 90-er jaren ook de maximale *veldverzwakking* gereduceerd van ruim 62 % tot circa 50 % voor een forse vermindering van de motorbelasting bij overbezettingen, wat (in de praktijk) behalve een levensduurverlenging, ook een verdere reductie van de maximaal haalbare snelheid op de vlakke baan tot ongeveer hoogstens 58 km/h behelst. Wat de HTM er na 1995 aan heeft veranderd, weet ik uiteraard onvoldoende, maar dat kan de prestaties verder negatief hebben beïnvloed, bijv. door ARI en andere extra's die doorstroming verder zullen belemmeren.
:shock: Ir. D André Borgdorff - e.i. - oud HTM-er 8-)
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Lijn 1

Berichtdoor htm_tram » 23 jul 2014 14:27

Paar maanden terug toch de 74 gehaald met een GTL langs de Vliet.
htm_tram
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 02 feb 2010 21:27

Re: Lijn 1

Berichtdoor Tiktak » 08 sep 2014 22:37

Op de website van TV/Radio West staat vermeld dat de vernieuwing van de Hoornbrug niet doorgaat
omdat deze na inspectie toch nog wel vele jaren mee kan, enkel de brugleuningen worden vernieuwd
en het wegdek(rijstrook) word aan gepast zodat deze beter aansluit op de Haagweg.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 1

Berichtdoor OVinDelft » 09 sep 2014 00:01

Oh mijn god, dus ze hebben bakken geld verkwist aan onderzoeken en ontwerpen om vervolgens alles weg te gooien omdat het toch 'blijkt te voldoen'. Normaal gesproken voer je een onderzoek toch éérst uit voordat je dergelijke plannen maakt?

En trouwens, de problemen van de haperende brug en dat deze niet verhoogd is zoals het idee was blijven zo wel staan.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 1

Berichtdoor Roland » 09 sep 2014 18:30

OVinDelft schreef:Oh mijn god, dus ze hebben bakken geld verkwist aan onderzoeken en ontwerpen om vervolgens alles weg te gooien omdat het toch 'blijkt te voldoen'. Normaal gesproken voer je een onderzoek toch éérst uit voordat je dergelijke plannen maakt?


Het project was als design&construct op de markt gezet, dus er zijn geen grootse ontwerpen gemaakt van de nieuwe brug. Het was de bedoeling dat de aannemer dit zou gaan doen. Alleen wat schetsontwerpen. De brug wordt als het goed is ook verstevigd, er moest wel iets aan gedaan worden voor de hogere aslasten van de Avenio. Het is echter niet een soepel georganiseerde aanbesteding geweest :?
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 1

Berichtdoor iljitsch » 09 sep 2014 21:05

Ach, het kan nog stukken erger, hoor. En veel tramhaltes hoef je daarvoor ook niet (in zuidelijke richting) te reizen...
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 1

Berichtdoor trambestuurder » 10 sep 2014 10:11

OVinDelft schreef:Oh mijn god, dus ze hebben bakken geld verkwist aan onderzoeken en ontwerpen om vervolgens alles weg te gooien omdat het toch 'blijkt te voldoen'. Normaal gesproken voer je een onderzoek toch éérst uit voordat je dergelijke plannen maakt?

En trouwens, de problemen van de haperende brug en dat deze niet verhoogd is zoals het idee was blijven zo wel staan.


als je goed had gelezen dan heeft dit te maken met het verwachte verkeersoverlast in de regio, ivm de rotterdamsebaan
beide projecten konden niet samen gedaan worden vandaar dat de keuze is gevallen om de Hoornbrug vooralsnog niet te doen.
Als de rotterdamsebaan klaar is wordt de brug alsnog vervangen.
Tot die tijd wordt deze aangepast en hier en daar versterkt
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 544
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 1

Berichtdoor xCookiesolax » 14 sep 2014 17:41

Vandaag reed de 3137 op tramlijn 1 buiten dienst langs halte centrum. Even later stond de tram bij de keerdriehoek 's Gravenmade.
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Lijn 1

Berichtdoor OVinDelft » 16 mei 2017 00:10

Halte Vlietbrug van lijn 1 zal worden opgeheven op 18 december 2017. (Bron: Vervoerplan 2018 Nota van Reactie, https://mrdh.nl/project/openbaar-vervoer)
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 1

Berichtdoor buschauffeur » 16 mei 2017 08:38

Ik haal dat er niet uit hoor.
Volgens mij wordt die halte in de spits nog wel gebruikt door werknemers die in de Plaspoelpolder moeten zijn.
buschauffeur
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Lijn 1

Berichtdoor xCookiesolax » 16 mei 2017 08:42

HTM en MRDH willen in het kader van de projecten Fietsstraat Delftweg en Verbeteren doorstroming tramlijn 1 de halte Vlietbrug opheffen. Een goed alternatief is de halte ’s Gravenmade nabij de Fietsbrug over de Delftse Vliet. Deze halte wordt aangepast en toegankelijk gemaakt.

Dus men gaat een halte opheffen om vervolgens kosten te maken door halte 's Gravenmade toegankelijk te maken? Ik hoop niet dat dit dan het einde van de keerlus wordt..
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Lijn 1

Berichtdoor Roland » 16 mei 2017 09:54

xCookiesolax schreef:Dus men gaat een halte opheffen om vervolgens kosten te maken door halte 's Gravenmade toegankelijk te maken? Ik hoop niet dat dit dan het einde van de keerlus wordt..


Uiteindelijk moeten toch alle haltes toegankelijke worden gemaakt, dus dat is geen weggegooid geld. Ik denk niet dat ze de keerdriehoek zullen verwijderen, dat kost geld.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 1

Berichtdoor willem » 16 mei 2017 16:07

Dan zal de halte Verffabriek misschien ook wel een keer verdwijnen.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 1

Berichtdoor OVinDelft » 16 mei 2017 19:23

buschauffeur schreef:Ik haal dat er niet uit hoor.
Volgens mij wordt die halte in de spits nog wel gebruikt door werknemers die in de Plaspoelpolder moeten zijn.

Er staat toch echt:
MRDH en HTM hebben al enige tijd het voornemen om de halte Vlietbrug op te heffen. Het opheffen is nu gepland voor 18 december 2017. Gemeente (Rijswijk) heeft al eerder mee ingestemd (brief 9 februari 2016).

HTM en MRDH willen in het kader van de projecten Fietsstraat Delftweg en Verbeteren doorstroming tramlijn 1 de halte Vlietbrug opheffen. Een goed alternatief is de halte ’s Gravenmade nabij de Fietsbrug over de Delftse Vliet. Deze halte wordt aangepast en toegankelijk gemaakt.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 1

Berichtdoor wattman » 18 mei 2017 07:45

Mogen ze wel een goed voetpad tussen de Vlietbrug en 's-Gravenmade aanleggen. De afstand is ca 325 meter, maar niet bepaald prettig om te wandelen nu.

In dat verband, een paar jaar geleden stond totale opheffing van het traject langs de Delftweg toch op het programma?
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten