OVinDelft schreef:trammelant schreef:op de betonnen randen van de haltes wordt zelfs hardhout gelegd.
jaja ..... chique wijk ,chique haltes....
Ik hoef echt geen hardhout bij mijn tramhaltes, maar de tramhaltes in Delft zijn serieus toe aan een complete renovatie. Zover ik heb gehoord zal lijn 1 voorlopig nog niet aan de beurt komen met het R-Net project dus begrijp ik dat een volledige renovatie nu niet gaat worden uitgevoerd.
De haltes die ik even buiten beschouwing laat zijn Brasserskade (recent opgeknapt in Ypenburg stijl maar met die oude Delftse abri's) en de haltes in de spoorzone die temidden hijskranen en hekken staan. Alle andere haltes zijn in best wel slechte staat, de hekken hangen er bij, de abri's zijn niet echt meer zoals ze geweest waren (niet te vergeten dat die Delftse nou niet echt de schoonheidsprijs winnen), de bestrating is niet echt top, en de ouderwetse halteborden zijn verbogen/de stickers vallen eraf, zo vies dat het onleesbaar is of op een andere manier kapot. De Hoven is recent "opgeknapt" maar ze hebben de oude hekken waar de verf van af bladert teruggeplaatst.
Overigens, was het niet zo dat na de renovatie Hoornbrug er geen plek meer is voor de bocht naar Delft omdat de te overbruggen hoogte te groot wordt?
wattman schreef:Zou mij inderdaad niet verbazen als deze omlegging van lijn 1 ook het definitieve einde van het historisch trace langs de Vliet wordt. Het aantal in- en uitstappers is niet extreem groot. Voor 's-Gravenmade (en dan vooral het bedrijventerrein) is Broekpolder het alternatief. Bij Vlietbrug zijn het zo te zien allemaal passagiers die de brug oversteken naar de Plaspoelpolder. Blijft alleen Verffabriek over. Dat is circa 1100 meter vanaf de Brasserskade. Over die enkeling die ik wel eens met golfclubs in de tram heb zien zitten en nu nog bij Verffabriek uit stapt zal ik het maar niet hebben...
Met de renovatie van de Hoornbrug zou lijn 1 via Ypenburg gaan rijden? Is dat niet een beetje flessenhalserig? Misschien kan er ook nog een (relatief beperkte) investering worden gedaan in een extra traject van Rijswijk naar Delft. Lijn 1 volgt dan vanaf het Lorentzplein het huidige traject van de 17 naar de Admiraal Helfrichsingel. Vanaf daar zou dan een stuk nieuw spoor moeten worden gelegd richting de Wateringsevest in Delft (via de Pr Beatrixlaan, Provinciale weg en Ruys De Beerenbroeckstraat). De ruimte is er alvast wel, maar dan heb je wel weer een stukje onbewoond gebied ertussen zitten (zoals nu).