Pagina 2 van 10

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 03 mei 2014 15:55
door OVinDelft
Hoorde vanochtend in de tram de bestuurder tegen de centrale vertellen dat er bij het puntstuk van de wissel uit de driehoek bij de Krakeelpolderweg richting Scheveningen iets versleten was. Dus wie weet binnenkort werkzaamheden...

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 03 mei 2014 19:49
door willem
Het is de bedoeling om, als al het gedoe met de spoortunnel voorbij is, de tramsporen op de Westlandseweg naar het midden van de weg te verplaatsen. In afwachting daarvan zullen ze nu vast geen wissels gaan vervangen, tenzij het zeer gevaarlijk gaat worden.

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 03 mei 2014 20:34
door OVinDelft
Dat lijkt mij ook, en aangezien de tramdienst niet onmiddellijk is platgelegd zullen ze het denk ik zo laten. Maar toch lijkt het mij ook dat ze niet zitten te wachten op nog meer ontsporingen...

Iemand overigens al enig idee hoe de planning gaat wat betreft het aansluiten lijn 19 vanaf de Zuidwal, Westvest en Westlandseweg? De laatste tijd ligt het werk op de Westvest weer vrij stil, maar ik zie wel veel werkzaamheden op de brug waar de kruising is.

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 16 mei 2014 20:29
door trambestuurder
OVinDelft schreef:Hoorde vanochtend in de tram de bestuurder tegen de centrale vertellen dat er bij het puntstuk van de wissel uit de driehoek bij de Krakeelpolderweg richting Scheveningen iets versleten was. Dus wie weet binnenkort werkzaamheden...


is al enige tijd zo en ze doen er vooralsnog niets aan.

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 18 mei 2014 18:08
door xCookiesolax
Tijdens het weekend van 24 & 25 mei gaat het dan echt gebeuren! De verbindingsboog nabij halte Plesmanlaan wordt aangesloten op tramlijn 19.
Tramlijn 19 rijdt dat weekend met GTL-8 tussen Leidschendam Noord & Herenstraat (leeg naar Voorburg Station).

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 22 jul 2014 02:20
door dAb
wattman schreef:
Admin schreef:@Wattman: GTL haalt wel degelijk de 70, maar zijn nu begrenst door ARI op 50. De reden dat men langs de Vliet langzamer rijdt zijn de onoverzichtelijke uitritten langs het tracé. Daar zijn al vaker ongelukken gebeurd, die niet altijd beperkt bleven tot blikschade...


Ik dateer nog uit de tijd dat er bestuurders met een PCC zo reden dat het lijntje over de 80 van de tachoschijf schoot. 8-) Dat heb ik met een GTL-8 tussen 1983 en nu nog niet op dat baankvak mogen meemaken. Wellicht dat 'dAb' hier nog zijn licht over kan laten schijnen.
Maar om de discussie reeel te houden, of je nu 80 gaat rijden op dat stuk, de rijtijdwinst op een stuk van 1600 meter is te verwaarlozen. Zeker als je ziet hoe lang een tram soms aan de Herenstraat op "wit" moet wachten, of dat je 2x een geopende brug kan tegenkomen is dat natuurlijk niet waar het om gaat.

Zie diverse recente opmerkingen en kanttekeningen bij het onderwerp "Afvoer GTL" waar ik meldde bij een proefrit bijna 80 km/h te hebben behaald om het remvermogen, de weerstandsbelasting en recuperatie te testen op zgn. *lange Lijnen* die een elektrische resonantie-oscillatie-neiging kunnen vertonen door de LCR van de bovenleiding en retourstroom bij grotere = te grote onderstations-afstanden, dat is bij proefritten met de Semi-PCC 1336 en het Koppelstel 1337+1339 o.a. op 6 februari 1974 naar Delft geconstateerd viewtopic.php?f=7&t=323&start=100 De aanzettroom is bij de GTL8 van 250 A per motor naar 205-210 A gereduceerd voor het comfort, en de snelheid begrensd op maximaal 70 km/h voor de stabiliteit. Later is begin 90-er jaren ook de maximale *veldverzwakking* gereduceerd van ruim 62 % tot circa 50 % voor een forse vermindering van de motorbelasting bij overbezettingen, wat (in de praktijk) behalve een levensduurverlenging, ook een verdere reductie van de maximaal haalbare snelheid op de vlakke baan tot ongeveer hoogstens 58 km/h behelst. Wat de HTM er na 1995 aan heeft veranderd, weet ik uiteraard onvoldoende, maar dat kan de prestaties verder negatief hebben beïnvloed, bijv. door ARI en andere extra's die doorstroming verder zullen belemmeren.
:shock: Ir. D André Borgdorff - e.i. - oud HTM-er 8-)

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 23 jul 2014 14:27
door htm_tram
Paar maanden terug toch de 74 gehaald met een GTL langs de Vliet.

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 08 sep 2014 22:37
door Tiktak
Op de website van TV/Radio West staat vermeld dat de vernieuwing van de Hoornbrug niet doorgaat
omdat deze na inspectie toch nog wel vele jaren mee kan, enkel de brugleuningen worden vernieuwd
en het wegdek(rijstrook) word aan gepast zodat deze beter aansluit op de Haagweg.

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 09 sep 2014 00:01
door OVinDelft
Oh mijn god, dus ze hebben bakken geld verkwist aan onderzoeken en ontwerpen om vervolgens alles weg te gooien omdat het toch 'blijkt te voldoen'. Normaal gesproken voer je een onderzoek toch éérst uit voordat je dergelijke plannen maakt?

En trouwens, de problemen van de haperende brug en dat deze niet verhoogd is zoals het idee was blijven zo wel staan.

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 09 sep 2014 18:30
door Roland
OVinDelft schreef:Oh mijn god, dus ze hebben bakken geld verkwist aan onderzoeken en ontwerpen om vervolgens alles weg te gooien omdat het toch 'blijkt te voldoen'. Normaal gesproken voer je een onderzoek toch éérst uit voordat je dergelijke plannen maakt?


Het project was als design&construct op de markt gezet, dus er zijn geen grootse ontwerpen gemaakt van de nieuwe brug. Het was de bedoeling dat de aannemer dit zou gaan doen. Alleen wat schetsontwerpen. De brug wordt als het goed is ook verstevigd, er moest wel iets aan gedaan worden voor de hogere aslasten van de Avenio. Het is echter niet een soepel georganiseerde aanbesteding geweest :?

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 09 sep 2014 21:05
door iljitsch
Ach, het kan nog stukken erger, hoor. En veel tramhaltes hoef je daarvoor ook niet (in zuidelijke richting) te reizen...

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 10 sep 2014 10:11
door trambestuurder
OVinDelft schreef:Oh mijn god, dus ze hebben bakken geld verkwist aan onderzoeken en ontwerpen om vervolgens alles weg te gooien omdat het toch 'blijkt te voldoen'. Normaal gesproken voer je een onderzoek toch éérst uit voordat je dergelijke plannen maakt?

En trouwens, de problemen van de haperende brug en dat deze niet verhoogd is zoals het idee was blijven zo wel staan.


als je goed had gelezen dan heeft dit te maken met het verwachte verkeersoverlast in de regio, ivm de rotterdamsebaan
beide projecten konden niet samen gedaan worden vandaar dat de keuze is gevallen om de Hoornbrug vooralsnog niet te doen.
Als de rotterdamsebaan klaar is wordt de brug alsnog vervangen.
Tot die tijd wordt deze aangepast en hier en daar versterkt

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 14 sep 2014 17:41
door xCookiesolax
Vandaag reed de 3137 op tramlijn 1 buiten dienst langs halte centrum. Even later stond de tram bij de keerdriehoek 's Gravenmade.

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 16 mei 2017 00:10
door OVinDelft
Halte Vlietbrug van lijn 1 zal worden opgeheven op 18 december 2017. (Bron: Vervoerplan 2018 Nota van Reactie, https://mrdh.nl/project/openbaar-vervoer)

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 16 mei 2017 08:38
door buschauffeur
Ik haal dat er niet uit hoor.
Volgens mij wordt die halte in de spits nog wel gebruikt door werknemers die in de Plaspoelpolder moeten zijn.

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 16 mei 2017 08:42
door xCookiesolax
HTM en MRDH willen in het kader van de projecten Fietsstraat Delftweg en Verbeteren doorstroming tramlijn 1 de halte Vlietbrug opheffen. Een goed alternatief is de halte ’s Gravenmade nabij de Fietsbrug over de Delftse Vliet. Deze halte wordt aangepast en toegankelijk gemaakt.

Dus men gaat een halte opheffen om vervolgens kosten te maken door halte 's Gravenmade toegankelijk te maken? Ik hoop niet dat dit dan het einde van de keerlus wordt..

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 16 mei 2017 09:54
door Roland
xCookiesolax schreef:Dus men gaat een halte opheffen om vervolgens kosten te maken door halte 's Gravenmade toegankelijk te maken? Ik hoop niet dat dit dan het einde van de keerlus wordt..


Uiteindelijk moeten toch alle haltes toegankelijke worden gemaakt, dus dat is geen weggegooid geld. Ik denk niet dat ze de keerdriehoek zullen verwijderen, dat kost geld.

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 16 mei 2017 16:07
door willem
Dan zal de halte Verffabriek misschien ook wel een keer verdwijnen.

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 16 mei 2017 19:23
door OVinDelft
buschauffeur schreef:Ik haal dat er niet uit hoor.
Volgens mij wordt die halte in de spits nog wel gebruikt door werknemers die in de Plaspoelpolder moeten zijn.

Er staat toch echt:
MRDH en HTM hebben al enige tijd het voornemen om de halte Vlietbrug op te heffen. Het opheffen is nu gepland voor 18 december 2017. Gemeente (Rijswijk) heeft al eerder mee ingestemd (brief 9 februari 2016).

HTM en MRDH willen in het kader van de projecten Fietsstraat Delftweg en Verbeteren doorstroming tramlijn 1 de halte Vlietbrug opheffen. Een goed alternatief is de halte ’s Gravenmade nabij de Fietsbrug over de Delftse Vliet. Deze halte wordt aangepast en toegankelijk gemaakt.

Re: Lijn 1

BerichtGeplaatst: 18 mei 2017 07:45
door wattman
Mogen ze wel een goed voetpad tussen de Vlietbrug en 's-Gravenmade aanleggen. De afstand is ca 325 meter, maar niet bepaald prettig om te wandelen nu.

In dat verband, een paar jaar geleden stond totale opheffing van het traject langs de Delftweg toch op het programma?