Nieuw info-bord

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Nieuw info-bord

Berichtdoor michaeldenhaag » 10 jun 2013 19:31

Vanmiddag zag ik op de hoek van de Kneuterdijk en de Lange Vijverberg onderstaand informatiescherm hangen. Volgens mij hangt dit bord er nog niet heel lang. En dan ga je nadenken: waarom hangt dit bord hier, is het een proef en/ of komen er meer van deze borden te hangen? Om mijn eerste vraag te beantwoorden: vooral in de spits is dit kruispunt een verzamelplaats van forensen die richting Den Haag Centraal en/ of HS willen reizen met tram 1, 9 of (tijdelijk) 17. Deze forsensen staan dan vaak bij een zebrapad, wat voor verwarring kan zorgen onder automobilisten. Wellicht kan dit met dit info-bord deze verwarring worden weggenomen, omdat de forsensen al op de halte kunnen gaan staan, omdat te zien is op het bord welke tram als eerste komt.
Misschien zit ik er ook helemaal naast, ik hoor het graag van de mensen die ook meer van dit bord weten of andere suggesties hebben.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
michaeldenhaag
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 27 apr 2011 16:57

Re: Nieuw info-bord

Berichtdoor OVinDelft » 10 jun 2013 20:13

Een dergelijk bord is ook geplaatst bij de halte Herenstraat in Rijswijk een paar maanden geleden. Daar staan doodleuk perronletters bij die niet op de perrons zijn te bespeuren. Ook op de halte Krakeelpolderweg en Zuidpoort in Delft (de laatste alleen Veolia bus) staan deze borden, alleen gelukkig gewoon wel per richting bij het gele haltebord.
Deze borden zijn in de R-Net stijl en ik ga ervan uit dat deze uiteindelijk bij alle haltes van R-Net lijnen komen te staan.
Ik heb zelf liever gewoon een kleiner bord per halte, ik vind deze grote borden maar verwarrend en bij de Herenstraat is het bord nauwelijks te lezen op zo'n grote afstand.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Nieuw info-bord

Berichtdoor WKZH5A » 16 jun 2013 21:16

Ik zag dit ook op het Hobbemaplein. Voordeel is wel dat het vóór de tramhalte is van tram 11 en 12. Bus 25 staat er helaas niet op, omdat het te ver van de halte liggen. Tram 6 ook niet, maar die rijdt een andere route. Dit is voor de toekomst voor de verbetering van de reisinformatie vanwege de komst van de nieuwe tram. Ik vind deze bord eigenlijk niet nodig, want je wordt ermee afgeleid en het brengt een hoop verwarring. Hierbij ook nog een foto.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door WKZH5A op 17 jun 2013 12:15, in totaal 1 keer bewerkt
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: Nieuw info-bord

Berichtdoor WKZH5A » 16 jun 2013 21:24

Tevens zag ik een perron info bord(en) bij de halte In de Bogaard. Hier staan alle lijnen erop, die hier vertrekken. Dit is volgens mij een proef, omdat ik nog geen ander heb gezien. Dit is ook voor de verbetering van de reisinformatie vanwege de komst van de nieuwe tram. Ik vind deze bord heel goed, dus ze mogen van mij meer plaatsen en de oude infoborden van RandstadRail vervangen. Hierbij ook nog een foto.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: Nieuw info-bord

Berichtdoor trambestuurder » 23 jun 2013 10:17

dit is het nieuwe DRIS systeem en de bedoeling is dat deze op de grotere drukke haltes komen te hangen, op de minder drukke haltes hangt er dan aan de paal een kleine DRIS bord
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Nieuw info-bord

Berichtdoor willem » 23 jun 2013 13:38

Zijn die dingen dynamisch, of vallen bussen/trams die vertraging hebben van het bord af?
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 981
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Nieuw info-bord

Berichtdoor trambestuurder » 25 jun 2013 00:48

willem schreef:Zijn die dingen dynamisch, of vallen bussen/trams die vertraging hebben van het bord af?


geen idee willem heb ze nog nooit op de grond bij de halte zien liggen :lol:

maar goed DRIS = Dynamisch Route Informatie Systeem
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten