wattman schreef:Ik had wel eens eerder iets gelezen dat de zogenaamde 'conducteurs', oftewel de mensen van HTM security die op een aantal lijnen meerijden kaartjes op zak hebben. Vandaag zag ik zowaar op lijn 1 een van hen kaartjes verkopen aan een aantal toeristen. Er was niet gecontroleerd, en ik kreeg de indruk dat deze passagiers zich spontaan gemeld hadden bij deze man.
Gebeurt dit wel vaker?
Het zou denk ik bij grote drukte, zoals zomers op de lijnen naar Scheveningen, geen kwaad kunnen om meer actief op deze manier te handelen om de bestuurder te ontlasten.
deze security conducteur is een soort flex team die overdag door de hele regio mee rijdt, als je dus een goede hebt (zoals deze twee) dan gaan ze idd mee naar scheveningen maar meestal zie je ze niet.
komt omdat deze flex teams (zijn er 2) zelf de dag mogen indelen waar ze naar toe gaan.
verder komen er om 19:00 altijd security op de lijnen 9+16 op elke wagen 1 team
en bij de overige lijnen rijdt er 1 of twee teams mee over een deel van de route.
de route die ze mee rijden is meestal tussen Hollandsspoor en zuid-west Denhaag (wateringen-delft-nootdorp)
conducteur op de tram in Denhaag blijft dus een droom die nooit gaat uitkomen
helemaal niet als je weet dat er bezuinigd wordt op de klantenservice want die zie je ook niet meer op warme dagen op de drukke haltes